Roksan Kandy K2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Lykke til med høyttaler-valg.
    Takker, tror jeg kjøper noe provisorisk før jeg finner noe for å matche elektronikken. Dynavoice M-65 i pianolakk er fristende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Monitor Audio skal være en knall kombinasjon. Jeg har planer om resting av RS,6,RS8 og GS20. Vi får se hva det blir til.8)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt K2 settet mitt en ukes tid, og er veldig fornøyd. Fungsjonaliteten på forsterkeren er fantastisk, og den er overaskende sterk til å være en liten 120 watter. Bra driv i bunnen og oppløsning i topp :-D
    Dette er rett og slett et kjempekjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er strålende fornøyd med min Kandy, men lurer på om det er mulig å koble opp en dac mellom cd spiller og Kandy forsterkeren.Dette for å oppgradere lydkvaliteten fra en ikke altfor bra cd spiller. Kikker litt på Beresford- dac da denne også har en knallgod hodetelefonutgang.
    Noen som har peiling på dette og gi meg noen tips?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugazi
    Hei,

Er strålende fornøyd med min Kandy, men lurer på om det er mulig å koble opp en dac mellom cd spiller og Kandy forsterkeren.Dette for å oppgradere lydkvaliteten fra en ikke altfor bra cd spiller. Kikker litt på Beresford- dac da denne også har en knallgod hodetelefonutgang.
    Så klart det er mulig, det er jo ikke forsterkeren det kommer an på men CD-spilleren. Forsterkeren får fortsatt lyden inn via Phono inngangen og den bryr seg ikke om signalene kommer fra en frittstående Dac eller en CD-spiller.

For å koble til en Dac på CD-spilleren må du selvsagt ha digitale utganger.

Ble nok ikke noe provisoriske høyttalere på med , valget falt på Dynaudio Focus 110 som spiller fenomenalt på Kandy settet.

Det ble overkill på høyttalerkablene men med gode prise på bruktmarkedet er alt mulig. Mellom forsterker og høyttalere har jeg montert ett pas Xindak FS Gold til en sum av 10 000 kr.

Mellom CD og forsterker ble det Nordost Wyrewizard Dreamcaster, lydmessig er de veldig gode men er ikke fornøyd med kontaktene som virker veldig løse. Synes det er veldig rart....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Selvfølgelig ikke noe problem som siste taler nevner. Bruk den digitale utgangen fra spillleren til DAC, derfra videre analogt til forsterkeren.

Hvilken CD-spiller bruker du sammen med K2, forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac mellom NAD C542 og Roksan Kandy K2

Takker for svarene. Jeg har en NAD C542. Tror dette er en god cd spiller, men hvis det lydmessig kan bli enda bedre med en DAC er jeg villig til å betale for dette. I tillegg vil det være gull med overføring av musikkfiler fra min PC og Ipod. Jeg antar også at en Beresford tc-7520 har en bedre hodetelefonutgang enn min Roksan Kandy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene. Jeg har en NAD C542. Tror dette er en god cd spiller, men hvis det lydmessig kan bli enda bedre med en DAC er jeg villig til å betale for dette. I tillegg vil det være gull med overføring av musikkfiler fra min PC og Ipod. Jeg antar også at en Beresford tc-7520 har en bedre hodetelefonutgang enn min Roksan Kandy.
    Hvis du er villig til å betale for en Dac hvorfor kjøpte du ikke heller en Kandy CD-spiller når de var på salg?

Forsterkeren kostet 5700 kr men når jeg så at det forsvant forsterkere uten at det ble solgt CD-spillere skjønte jeg at de ble vanskeligere å selge.

La inn ett bud på 4500 på CD-spilleren og fikk for den prisen, det er jeg glad for

Så for 10 200 kr kunne jeg ikke fått bedre sett... så å si umulig også hvis jeg har gått på bruktmarkedet.

Synes det er synd Soundplanet ikke gjør det bedre med de produktene de fører men de er nok desverre litt for ukjente.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne får mye skryt.Er selv på forsterkerjakt og Roksan vekker stadig mer interesse hos meg for tiden.

Er det noen her som kan/vil utdype hvordan de oppfatter øvre frekvenser,mellomtone,bass,helhetlige kvaliteter,signatur osv.?Tar den all musikk?Er den selektiv overfor gode dårlige innspillinger?Egner den seg på vinyl?Hvordan spiller den på lavt volum?

Mas mas mas....

Tenker på å få en sendt opp så jeg får hørt den selv.Jeg har jo tross alt 14 dager full returrett om det skulle vise seg og ikke bli fullklaff.Men det er likevel fint å få litt bedre inntrykk av dens kvaliteter så jeg er mer sikker på at det er en riktig handling å gå til innkjøp av Roksan Kandy K2.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Hvis du er villig til å betale for en Dac hvorfor kjøpte du ikke heller en Kandy CD-spiller når de var på salg?

Forsterkeren kostet 5700 kr men når jeg så at det forsvant forsterkere uten at det ble solgt CD-spillere skjønte jeg at de ble vanskeligere å selge.

La inn ett bud på 4500 på CD-spilleren og fikk for den prisen, det er jeg glad for

Så for 10 200 kr kunne jeg ikke fått bedre sett... så å si umulig også hvis jeg har gått på bruktmarkedet.

Synes det er synd Soundplanet ikke gjør det bedre med de produktene de fører men de er nok desverre litt for ukjente.
    Nå er jo ikke Roksan akkurat et ukent merke på hifi markedet, men husk at SoundPlanet fikk agenturet rett før gammel eier ga seg. Tilbudet som var da kom fordi forrige eier solgte ned lagret. Ny eier har nå overtatt driften med alle agenturer, og Roksan tilbys igjen på markedet.
    Grunnen til at det ikke har vært mye Roksan å finne i norge tidligere skyldes at HifiHuset har sittet på agenturet uten å bry seg med å selge det. Ta en titt på engelske hifisider så ser du hvor mye skryt Roksan får ellers i Europa. Jeg misstenker at vi vil se mye mer til denne produsenten fremover nå som de har en importør som er villig til å fronte dem i markedet.

Grunnen til at det selges mindre cd-spillere generelt om dagen er at streeming tar mye av markedet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Ser at denne får mye skryt.Er selv på forsterkerjakt og Roksan vekker stadig mer interesse hos meg for tiden.

Er det noen her som kan/vil utdype hvordan de oppfatter øvre frekvenser,mellomtone,bass,helhetlige kvaliteter,signatur osv.?Tar den all musikk?Er den selektiv overfor gode dårlige innspillinger?Egner den seg på vinyl?Hvordan spiller den på lavt volum?

Mas mas mas....

Tenker på å få en sendt opp så jeg får hørt den selv.Jeg har jo tross alt 14 dager full returrett om det skulle vise seg og ikke bli fullklaff.Men det er likevel fint å få litt bedre inntrykk av dens kvaliteter så jeg er mer sikker på at det er en riktig handling å gå til innkjøp av Roksan Kandy K2.
    Vanskelig for meg å dømme da jeg kun har prøvd de på de høyttalerne de står koblet til nå. Men for å enkelt og greit oppsummere mitt inntrykk....
    Sitat Opprinnelig postet av Konklusjon
    En meget god forsterker, høres ut for meg at den ikke favoriserer spesiell musikk, ingen spesielle svakheter jevnt bra på ALT.
    Før du eventuelt tar skrittet og bestiller er du velkommen til en test hjemme hos meg. Vet desverre ikke hvor mye den lille hybelen jeg bor på nå vil påvirke lyden i negetiv retning, men men... det må ihvertfall tas hensyn til.

Hvis du er intressert i en demo så send en PM!

PS! Ha med egen musikk...

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå er jo ikke Roksan akkurat et ukent merke på hifi markedet, men husk at SoundPlanet fikk agenturet rett før gammel eier ga seg.
    Nå er ikke Roksan akkurat kjent heller.... joda, mange med HiFi-interesse vet om merket men sammenlignet med Onkyo, Hegel, H/K, Denon, NAD, Marantz, Primare, Yamaha, Pioneer, etc så er det INGEN tvil om at Roksan er relativt ukjent i Norge og det er jo i Norge Soundplanet opererer.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Grunnen til at det selges mindre cd-spillere generelt om dagen er at streeming tar mye av markedet
    Nå har vel markedet alltid vært slik at CD-spillere er mindre attraktive enn forsterkerne spesielt i prisklassen rundt 15 000 kr og nedover, ihvertfall så lenge jeg husker.

Men det er vel også en grunn til, man kan spille musikk uten forsterker men ikke uten CD-spiller men en del av grunnen er vel også at en god CD-spiller ofte blir undervurdert i forhold til ytelsen i en god stereo.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dine priser er jo under rimelig spesielle omstendigheter, da du handlet (som devilej sier) av et konkursutsalg, og da er jo prisene spesielt fordelaktige for kunde.

Når det er sagt så står jeg tidligere ved det jeg har sagt mange ganger tidligere: at disse K2-produktene er meeeget prisverdige, og burde nok (i forhold til endel konkurrenter) vært lagt noe høyere i pris. Kan godt si at de hadde stått seg meget vel lydmessig mot konkurrentene om de hadde koster 13-15k også.

BanjoArne: Jeg har jo gitt deg litt inntrykk tidligere på PM også, men kan jo kort oppsummere litt her:

Roksan har mye av de samme gode egenskapene som Naim. Rytme, driv, engasjement og evnen til å la deg sette fokus på musikken fremfor å overanalysere enkeltparametre i musikkgjengivelsen. Dette gjenspeilet seg også i testen som Hjemmekino gjorde av K2. Roksan er kanskje ikke fullt så kilne på høyttalermatching, og i lydsignatur er de nøytrale med en liten dragning mot det varme. Med det mener jeg at du ikke vil oppleve at Roksan Kandy K2 vil tilføre noe ekstra energi i toppen som eksempelvis de tidligere versjonene av Hegel H1 gjorde.

Sitat Opprinnelig postet av zatuu
    Nå er ikke Roksan akkurat kjent heller.... joda, mange med HiFi-interesse vet om merket men sammenlignet med Onkyo, Hegel, H/K, Denon, NAD, Marantz, Primare, Yamaha, Pioneer, etc så er det INGEN tvil om at Roksan er relativt ukjent i Norge og det er jo i Norge Soundplanet opererer
    Selvfølgelig er ikke Roksan like kjent som disse "mainstream"-merkene. De har jo i mange år hatt noen av Norges største distribusjonspartnere i ryggen, og da blir jo ting automatisk mer kjent. Roksan har tidligere lidd av å være distribuert av en importør som ikke satset på merket, og da blir også resultatet begredelig. Roksan deler her skjebne med mange andre svært gode HIFI-merker, det gjør dem bare ikke noe mindre gode av den grunn. Det er mange merker som ikke får den oppmerksomheten de fortjener, kanskje aller mest på et forum som AVForum, det er jo en jungel av merker og produkter der ute.

Roksan er en svært liten bedrift i verdensmålestokk, men Touraj Moghaddam vet definitivt hva han driver med og er et unikum å prate med om du får anledning noen gang....:-D

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg kan få en demo av den nå i allefall.

Takk for tilbudet,Zatuu.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dine priser er jo under rimelig spesielle omstendigheter, da du handlet (som devilej sier) av et konkursutsalg, og da er jo prisene spesielt fordelaktige for kunde.
    Det er vel uansett merkelig, salget varte jo i flere uker før Rune i Soundplanet satte strek på budrunden og det kan man nesten umulig ha gått glipp av.

Hadde jeg kjøpt en forsterker og sett det slaget hadde jeg slått til med en gang på en av CD-spillerne.

Roksan har mye av de samme gode egenskapene som Naim. Rytme, driv, engasjement og evnen til å la deg sette fokus på musikken fremfor å overanalysere enkeltparametre i musikkgjengivelsen. Dette gjenspeilet seg også i testen som Hjemmekino gjorde av K2. Roksan er kanskje ikke fullt så kilne på høyttalermatching, og i lydsignatur er de nøytrale med en liten dragning mot det varme. Med det mener jeg at du ikke vil oppleve at Roksan Kandy K2 vil tilføre noe ekstra energi i toppen som eksempelvis de tidligere versjonene av Hegel H1 gjorde.
    Her er jeg helt enig, Dynaudio virker litt på samme måte synes jeg, spiller bra med de aller fleste forsterkere med litt effekt bak fronten.

Selvfølgelig er ikke Roksan like kjent som disse "mainstream"-merkene.
    Det var nettopp det jeg ville frem til når jeg la det til grunn for at Soundplanet ikke gjør det så bra som de absolutt burde. Men det er ikke bare Roksan men også noen andre merker som man må ha en viss interesse for å ha kjennskap til.

Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Ser ut til at jeg kan få en demo av den nå i allefall.

Takk for tilbudet,Zatuu.
    Bare hyggelig det...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel uansett merkelig, salget varte jo i flere uker før Rune i Soundplanet satte strek på budrunden og det kan man nesten umulig ha gått glipp av.

Hadde jeg kjøpt en forsterker og sett det slaget hadde jeg slått til med en gang på en av CD-spillerne.
    Salget var der frem til resten av lagret var solgt, noe jeg mistenker Anfield vet alt om da han burde ha førstehåndsinformasjon om nettopp dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inntrykk så langt

Takk for det Zatuu!

Etter nok en dag med lytting må jeg si meg knall-fornøyd med kjøpet.

Utrolig likandes lyd, og jeg slipper å vente en halvitme med oppvarming (xindak) før lyden sitter. Her er det tut og kjør

Lykke til med høyttaler-valg.
    Nå har du brukt Roksan en tid og hvordan er intrykket av den nå? Var det verdt oppgraderingen fra Xindaken? Jeg sitter og tenker på å bytte forsterker selv og har 6950, har jo også tross alt hatt min i over to år.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Nå har du brukt Roksan en tid og hvordan er intrykket av den nå? Var det verdt oppgraderingen fra Xindaken? Jeg sitter og tenker på å bytte forsterker selv og har 6950, har jo også tross alt hatt min i over to år.
    Det er to gode forsterkere, men jeg er fortsatt godt fornøyd med bytte. Har du mulighet for å låne en hjem og sammenligne ville jo det være det beste.
    Roksan skal jo være en god match med MA også 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to gode forsterkere, men jeg er fortsatt godt fornøyd med bytte. Har du mulighet for å låne en hjem og sammenligne ville jo det være det beste.
    Roksan skal jo være en god match med MA også 8)

Spørs om jeg ikke får prøve å få til det. Har følelsen av at 6950-en ikke er så gæern når alt kommer stykket, så jeg må nok sammenligne litt før valget tas.

PS: Jeg ser forresten ikke bilde av Roksan på spastik's hifi....

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Spørs om jeg ikke får prøve å få til det. Har følelsen av at 6950-en ikke er så gæern når alt kommer stykket, så jeg må nok sammenligne litt før valget tas.

PS: Jeg ser forresten ikke bilde av Roksan på spastik's hifi....
    ops: Er ikke helt oppdatert den siden. Skal prøve å få tatt noen bilder jeg

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0