Kabeltrøbbel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: Kabeltrøbbel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men det eneste CE merkingen krever er at produsenten skal ha dokumentasjon av at utstyret holder mål hvis kommisjonen (CE) krever dette fremlagt.

Med andre ord så har alle seriøse produsenter i tillegg til CE merking dokumentasjon fra anerkjente testinstitusjoner. Som for eksempel Tüv eller Nemko osv...
    Med andre ord så bør vel Pioneer, som det faktisk er snakk om her, kunne regnes som seriøs nok til å ha testet dette produktet i hue og ræva. Og det de kom frem til er at den strømkabelen som følger med produktet er så bra at de rett og slett valgte å skru den fast!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Såklart, men du må regne med at CE merkingen er korrekt! I 2009 er konsekvensene for å ha en falsk eventuelt ugyldig CE merking så katastrofal, at det skjer ikke i utgangspunktet.

Men jeg ser din skepsis, Mr_Spock, always prepared skjønner jeg
    Virker ikke som du forstår det jeg skriver... CE merking betyr kun at produsenten synes sitt produkt er godt nok.

Som jeg har nevnt så er det haugevis med CE merkede produkter som blir fjernet fra markedet stadig på grunn av at de er farlige.....

Les litt her:

tu.no - Kontroll av elsikkerhet - Teknisk Ukeblad

Som jeg skrev tidligere så har seriøse produsenter fortsatt å bruke sertifiserte kontrollinstanser som Nemko, Demko, Semko og alle de andre - for å vise at produktene de produserer er av høy kvalitet.

CE merking forteller kun at produsenten selv synes produktene er bra nok, han trenger kun å ha dokumentasjon på dette tilgjenglig hvis CE kommisjonen etterspør dette - noe som nesten kun skjer (etter det jeg har forstått) etter ulykker.....

Så er du seriøs elektrikker eller noe annet så skal du bestandig se etter en annen godkjenning enn CE!

Egentlig skal alle som jobber i bransjen vite at CE merking på ingen måte er noe kvalitetsstempel!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Virker ikke som du forstår det jeg skriver... CE merking betyr kun at produsenten synes sitt produkt er godt nok.

Som jeg har nevnt så er det haugevis med CE merkede produkter som blir fjernet fra markedet stadig på grunn av at de er farlige.....

Les litt her:

tu.no - Kontroll av elsikkerhet - Teknisk Ukeblad

Som jeg skrev tidligere så har seriøse produsenter fortsatt å bruke sertifiserte kontrollinstanser som Nemko, Demko, Semko og alle de andre - for å vise at produktene de produserer er av høy kvalitet.

CE merking forteller kun at produsenten selv synes produktene er bra nok, han trenger kun å ha dokumentasjon på dette tilgjenglig hvis CE kommisjonen etterspør dette - noe som nesten kun skjer (etter det jeg har forstått) etter ulykker.....

Så er du seriøs elektrikker eller noe annet så skal du bestandig se etter en annen godkjenning enn CE!

Egentlig skal alle som jobber i bransjen vite at CE merking på ingen måte er noe kvalitetsstempel!

Denne diskusjonen hører ikke hjemmer her, men CE merkingen er ikke noe en produsent bare kan stemple på ett produkt. Når ett produkt CE merkes skriver produsenten under på at produktet følger ALLE kvalitetskrav for sikkerhet og kvalitet CE merkingen stiller - Som er HØYE i denne forbindelsen! (Forbindelse med tilførsler og elektronikk generelt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget, det var det jeg trengte for å få satt opp så alt spiller sammen. For min del mangler jeg noe fremdeles og er litt i tvil om jeg skal gå for nye høytalere eller gå opp til 71. Har du noen formening på om det er noe å få på å gå opp til 71. Av høytalere er det B&W CM7 eller 9 og System Audio 1750, har du noe erfaring med disse sammen med pioneer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Denne diskusjonen hører ikke hjemmer her, men CE merkingen er ikke noe en produsent bare kan stemple på ett produkt. Når ett produkt CE merkes skriver produsenten under på at produktet følger ALLE kvalitetskrav for sikkerhet og kvalitet CE merkingen stiller - Som er HØYE i denne forbindelsen! (Forbindelse med tilførsler og elektronikk generelt)
    Jepp vi avslutter her - men som man pleier å si - CE merking betyr egentlig: Check Everything :twisted:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvd recorder
    Takker så meget, det var det jeg trengte for å få satt opp så alt spiller sammen. For min del mangler jeg noe fremdeles og er litt i tvil om jeg skal gå for nye høytalere eller gå opp til 71. Har du noen formening på om det er noe å få på å gå opp til 71. Av høytalere er det B&W CM7 eller 9 og System Audio 1750, har du noe erfaring med disse sammen med pioneer
    I utgangspunktet burde du ha størst mulighet til å få bra integrasjon mellom høyttalere og sub ved å sette frontene til small. Det er ingen grunn til å tvinge 601 til å spille under 80hz. Jeg kjører B&W 804s som small for å si det slik Husk at det er ikke et brick wall filter, høyttalerne spiller fortsatt under delefrekvensen, men det dempes mer jo lavere i frekvens du kommer under delefrekvensen.

Du oppnår nok uten tvil mer ved å bytte ut frontene kontra å bytte ut / oppgradere forsterkeren.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Hybis her. For å få de store endringene må nok høyttalerne byttes ut. Forsterkerbytte vil sannsynligvis ikke gi deg det du savner. Men har du prøvd deg frem med høyttalerplasseringer i rommet? Noen ganger er det veldig lite som skal til. Kanskje det spiller mye bedre på en annen vegg for eksempel...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •