Best lyd, blue ray eller reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best lyd, blue ray eller reciever?

Har en Pioneer blue ray-spiller, 51db, og bruker denne også som cd-spiller. I tillegg har jeg en hjemmekinoreciever, Onkyo 906. Jeg har skjønt at denne har innebygde AD konvertere.

Den eneste koblingen mellom disse enhetene er via HDMI.

Hva gir best lyd mon tro? AD-konvertering med Pioneerspilleren, eller Onkyoen? Og hvordan vet jeg hvilken AD-konverter som brukes?
    Eventuelt hvordan kan jeg teste AD-konvertereren i reciveren?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil tro at av de to vil Onkyoen sin DA konverter gi best lyd. *Jeg har testet den opp imot en dedikert DAC (Beresford TC-7520) og velgte å beholde denne da jeg synes lyden var mer åpen med Beresforden. Jeg synes lyden digitalt i fra Squeezebox til Onkyo ble ullen og litt grumsete. Mye klarere og definert gjennom Beresford enn både Onkyo og Sqeezebox sine DACer .

Du kan teste forskjellen på DAC i Onkyo vs Pioneer med å koble opp Pioneeren med analoge kabler til cd inngangen på Onkyo i tillegg til HDMI. Sett på en cd du kjenner godt lydbildet på og bytt mellom CD og DVD inngangen (hvis det er der du har satt opp HDMI kabelen) med fjernkontrollen, og lytt etter forskjeller.

Stol på dine egne ører, det er du som skal bruke anlegget!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •