Yamaha RXV365B, noe bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV365B, noe bra?

Hei

Jeg fikk bestilt en Yahmaha RX365B fra en butikk for 2295,- og jeg lurte på om det er en bra kjøp.

Jeg søkte på norske sider i google, men fant ingenting, men fant denne i en engelsk side:

Yamaha - RXV365B 5.1 Channel Digital Home Theatre Receiver - 2009 MODEL | Hi Fi & Home Audio : JB HI-FI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en rx-v465B og jeg ble meget skuffet. Det skal sendes i retur i morgen den dag.

Hvilke høytalere skal du bruke den på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som var dårlig med den?

Kanskje du har for bra høytaler for den?

Jeg skal bruke dette anlegget på den:

Komplett.no - JBL SCS 200.5 Surroundpakke

Jeg skal bruke den bare for å få lyd til høytallerne på det anleget og jeg er ikke akkurat proff på lyd og sånt heller. Jeg kan heller ikke gå mye over 2000 kr heller.

Så tror du det er dårlig kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Jeg kjøpte en rx-v465B og jeg ble meget skuffet. Det skal sendes i retur i morgen den dag.

Hvilke høytalere skal du bruke den på?
    Antar du sender denne i retur til forhandler fordi den ikke har pre-out, hvilket vel var et krav ifra din side etter hva jeg kan se fra en annen tråd? Du må opp på modell RX-V765 for å få pre-out. RX-V765 kan være vanskelig å få tak i i disse tider. Vi får inn et parti i svart utførelse rundt 6. august.

Til trådstarter:
    RX-V365 er en helt grei receiver, men dersom du behøver dekoding av HD-lyd så må du opp på V465.

Alan

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Til trådstarter:
    RX-V365 er en helt grei receiver, men dersom du behøver dekoding av HD-lyd så må du opp på V465.

Alan
    Jeg vet ikke engang hva dekoding av HD-lyd er ;p

Er det noe viktig? Gidder du å forklare hva det for en "nybegynner"?

Hvis det ikke er noe viktig for meg og du/dere synes at ellers er RX-V365 grei for de som ikke har alt for mye krav, så kjøper jeg den. Jeg trenger den bare for å få lyd til høytallerne fra Xboksen og pcen.
    Kobler man subwoofer og høytallerne til recieveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har et HD DVD drev eller planer om å kjøpe et BD drev til din Xboks når dette måtte komme, så trenger du ikke bekymre deg over manglende støtte for dekoding av HD-lyd.

Har du forresten sjekket at du virkelig trenger receiver til det høyttalersettet der? Dersom dette er beregnet til PC, så er det ikke uten videre gitt at dette kan kobles til en receiver. Kanskje skal alle høyttalerne drives av den aktive sub'en. Du må i alle fall sjekke at høyttalerne er utstyrt med vanlige terminaler for tilkobling av høyttalerkabel og at sub'en har en RCA mono/stereo inngang - ellers blir det bomkjøp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har et HD DVD drev eller planer om å kjøpe et BD drev til din Xboks når dette måtte komme, så trenger du ikke bekymre deg over manglende støtte for dekoding av HD-lyd.

Har du forresten sjekket at du virkelig trenger receiver til det høyttalersettet der? Dersom dette er beregnet til PC, så er det ikke uten videre gitt at dette kan kobles til en receiver. Kanskje skal alle høyttalerne drives av den aktive sub'en. Du må i alle fall sjekke at høyttalerne er utstyrt med vanlige terminaler for tilkobling av høyttalerkabel og at sub'en har en RCA mono/stereo inngang - ellers blir det bomkjøp.
    Han har en tråd om dette og der ble konklusjonen at han MÅ ha receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Han har en tråd om dette og der ble konklusjonen at han MÅ ha receiver.
    Det er sant

Men takk for svar X3MHC, jeg kommer til å kjøpe den receiveren i dag. Ser bare filmer via pcen jeg ;p

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det blir helt greit dette.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du sender denne i retur til forhandler fordi den ikke har pre-out, hvilket vel var et krav ifra din side etter hva jeg kan se fra en annen tråd? Du må opp på modell RX-V765 for å få pre-out. RX-V765 kan være vanskelig å få tak i i disse tider. Vi får inn et parti i svart utførelse rundt 6. august.

Alan
    Stemmer nok det ja! Uansett kom ikke lyden opp mot min gamle rx-v657. spesiellt mellomtone forsvant.
    Kan bli aktuellt med en 663, muligens, men ikke før NetonNet setter pengene inn igjen på konto

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er notert

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recieveren funka bra! 8)

To newbie spørsmål fra meg ;p

Hva er forskjellen om jeg setter optiske kabelen i "CD" inngangen eller "DTV/CBL"

Det jeg merka i musikk var at jeg fikk mer sånn "ekko" lyd hvis jeg setter kabelen i CD. Så i DTV hørtes det bedre ut. Men hva skal egentlig forskjellen være? Når bør man bruke de to forskjellige inngangene?

Siste spørsmål: Hvilket lyd bør man sette i de forskjellige høytallerne og subwooferen? Jeg har satt 4 db i alle høytallerne og subwooferen, men 9db i senteret. Virker det bra?

Jeg mener at det blir for mye bass når jeg ser på film. Bør man ta sub'en på 0db da eller bare på 1-2 db?

Takk på forhånd :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 063
    Recieveren funka bra! 8)

To newbie spørsmål fra meg ;p

Hva er forskjellen om jeg setter optiske kabelen i "CD" inngangen eller "DTV/CBL"

Det jeg merka i musikk var at jeg fikk mer sånn "ekko" lyd hvis jeg setter kabelen i CD. Så i DTV hørtes det bedre ut. Men hva skal egentlig forskjellen være? Når bør man bruke de to forskjellige inngangene?

Siste spørsmål: Hvilket lyd bør man sette i de forskjellige høytallerne og subwooferen? Jeg har satt 4 db i alle høytallerne og subwooferen, men 9db i senteret. Virker det bra?

Jeg mener at det blir for mye bass når jeg ser på film. Bør man ta sub'en på 0db da eller bare på 1-2 db?

Takk på forhånd :-D

Har du brukt målemic'en, YPAO, når du satte opp høytalerene? Det kommer an på rommet ditt hvordan man setter opp db nivået

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt målemic'en, YPAO, når du satte opp høytalerene? Det kommer an på rommet ditt hvordan man setter opp db nivået
    Det står i manualen at mic'en skal følge med, men det gjorde det ikke. Så gikk jeg til butikken og der sa fyren at manualen er også for en modell som er dyrere enn denne jeg har, så derfor skal det ikke følge med. Så ikke vet jeg...

Det er jo mic med alle bilder jeg ser av receiveren min, som her Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i manualen at mic'en skal følge med, men det gjorde det ikke. Så gikk jeg til butikken og der sa fyren at manualen er også for en modell som er dyrere enn denne jeg har, så derfor skal det ikke følge med. Så ikke vet jeg...

Det er jo mic med alle bilder jeg ser av receiveren min, som her Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH
    Hallo! Hvilken butikk er dette snakk om. Det skal da følge med en mic til denne!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo! Hvilken butikk er dette snakk om. Det skal da følge med en mic til denne!?
    Elkjøp....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp....
    ..say no more... Her tror jeg elkjøp tuller godt, men det er sikkert andre som har mer peiling på dette, kanskje X3MHC over her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper han kommer snart, hehe ;p