Nad 216 ????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Nad 216 ????

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Nad 216 ????

Hei, eg kom over ein en nad 216 effektforterker, er dei noke og kjøpe ? kor mange watt osv? klare dei fint og drive 2 Cerwin Vega cls 215? og ka pris bør den ligge på ?

På forhand takk for svar, Mvh Thomas:-D

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinV
    Hei, eg kom over ein en nad 216 effektforterker, er dei noke og kjøpe ? kor mange watt osv? klare dei fint og drive 2 Cerwin Vega cls 215? og ka pris bør den ligge på ?

NAD og CV pleier jo å være en ganske bankers kombinasjon. 216 har (hvis jeg ikke tar helt feil) 2x120W og det skulle være mer enn nok til å drive CV CLS 215. CV er jo ganske lettdrevne ht. Nypris på 216 var vel rett under 5k tror jeg, så hvis du skal kjøpe brukt så bør den ligge rundt 2500-3500 alt etter hvor gammel og hvor slitt den er...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NEEEEI :P. Det fungerte ikke med 2 NAD 216 i bridge engang!!!! Samt NAD 216 låter "dritt"... Se heller etter noe anna. CV krever DYRT forsterkeri!!! NAD har faktisk ikke noe som drar de noe godt nå heller!

Enten må du kjøpe CV ampene (2.6'en, kan fungere GREIT med 1,5'en) Eller kanskje slå til på noe som virkelig drar de godt :

Embla Audio Maenia monoblokker(1 par) - FINN torget

Du har kjøpt "dyre" høyttalere. Med tanke på at kraftverket koster endel!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad

Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    NAD og CV pleier jo å være en ganske bankers kombinasjon. 216 har (hvis jeg ikke tar helt feil) 2x120W og det skulle være mer enn nok til å drive CV CLS 215. CV er jo ganske lettdrevne ht. Nypris på 216 var vel rett under 5k tror jeg, så hvis du skal kjøpe brukt så bør den ligge rundt 2500-3500 alt etter hvor gammel og hvor slitt den er...
    ok Takk for kjapt svar! kan spørre ett spørsmål til: Er NAD C720BEE dårlig løysning som for forsterker med nad 216 som effekt forterker?

NAD C720BEE: NAD Electronics :: C720BEE Stereo Receiver : Specifications

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NEEEEI :P. Det fungerte ikke med 2 NAD 216 i bridge engang!!!! Samt NAD 216 låter "dritt"... Se heller etter noe anna. CV krever DYRT forsterkeri!!! NAD har faktisk ikke noe som drar de noe godt nå heller!

Enten må du kjøpe CV ampene (2.6'en, kan fungere GREIT med 1,5'en) Eller kanskje slå til på noe som virkelig drar de godt :

Embla Audio Maenia monoblokker(1 par) - FINN torget

Du har kjøpt "dyre" høyttalere. Med tanke på at kraftverket koster endel!
    216 i brigded modus er ikke ideelt, den sliter med last når den er koblet slik

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kunn èn nad 216 på cls 215 er berre og gje ein lang F... i?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjenn, har funne ut att eg skal heller kjøpe meg ein NAD T754 Hjemmekinoreceiver Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: NAD T754 Hjemmekinoreceiver

Men vist eg skal bruke feks CW cls 15 eller cls215 ka efektforsterker bør eg ha då?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du fått svar på i innlegg #3. CV er lettdrevne med hensyn til følsomhet, men så store element krever enormt med strøm for å spille skikkelig. Har du for liten forsterker så sprenger du lett diskantene når du blir fristet til å spille høyere enn forsterkeren klarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det har du fått svar på i innlegg #3. CV er lettdrevne med hensyn til følsomhet, men så store element krever enormt med strøm for å spille skikkelig. Har du for liten forsterker så sprenger du lett diskantene når du blir fristet til å spille høyere enn forsterkeren klarer.
    eg veit att cw er lettdrevne men det eg vil ha svaret på er ein idiell effektforsterker til helst cls215 og receiveren eg skal kjøpe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg veit att cw er lettdrevne men det eg vil ha svaret på er ein idiell effektforsterker til helst cls215 og receiveren eg skal kjøpe
    Det står fortsatt i innlegg #3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •