Cambridge og Dynavoice???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge og Dynavoice???

Er det noen som vet hvordan Cambridge forsterkere passer med Dynavoice høytalere?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer veldig bra. Patos Basic serien og Cambridge er også veldig bra.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Det fungerer veldig bra. Patos Basic serien og Cambridge er også veldig bra.

Det fungerer veldig dårlig!!!

Diskanten er så skarp i toppen med M65 og Cambridge at man risikerer øresus og ødelagt hørsel på normale nivåer...

Måtte rett og slett dra ut diskant/mellomtone pluggene helt, og det er fortsatt så skarpt at hørselen plages av det...

Dessuten er den i overkant lyst stemt i forhold til M65 hele veien...

Jeg har hørt at BW matcher de bra, men de koster jo da også en hel del mer..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor spurte du da?

Du spurte og fikk min mening, bassert på egen erfaring.
    Når du sier at det låter skarpt, brukte du 640a forsterkeren da?
    Var høyttalerne optimalt plasert, og spilt inn?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor spørre når du vet svaret på forhånd

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor spurte du da?

Du spurte og fikk min mening, bassert på egen erfaring.
    Når du sier at det låter skarpt, brukte du 640a forsterkeren da?
    Var høyttalerne optimalt plasert, og spilt inn?

640A V.2 Ja....

Hvorfor jeg spurde burde du vel kunne regne ut selv...
    Hifiklubben har opphørs-salg på disse akkurat nå, derfor tenkte jeg å spørre noen her om de viste hvordan dette greiene matchet FØR jeg kjøpte..
    Dynavoicene er nok innspilte ja..

Jeg tror nok at du har testet Patos på Cambridge, men jeg tviler på at DU personlig har testet M65 på Cambridge, for såpass respekt har jeg for deg at jeg tror du ville ha oppdaget dette selv... Er jo sef mulig du ikke fikk testet den nok...

Jeg dro tilbake og spurte på hifiklubben også, om hvordan den burde matches. Da fikk jeg bekreftet at det viktigste var at den ikke ble brukt på høyalere som kan bli "litt for skarpe i toppen"....

Det er jo Dynavoice det....
    Originaldiskanten er ikke så god på den ht, det er det svake punktet. Det er vel derfor folk skrur ut diskanten på den og setter inn SEAS isteden....

På Cambridge så er det veldig mye luft og liv i diskantområdet, det er litt av varemerket deres forstod jeg i bruksanvisningen... Dette gir en særs god effekt på stemmer og diskantområdet, og skaper en livat, live følelse, men det blir dermed feil å matche den med "skarpe i toppen" høytalere...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opphørssalg? Så dårlig ligger det vel neppe an...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Opphørssalg? Så dårlig ligger det vel neppe an...
    Opphørs-salg på modellen.. ikke på hifiklubben sef...

Vet ikke hva man kaller det jeg, fjorårets modeller selges ut billig iallefall.
    Jeg fikk tilbud om en 640 V.2 for 2400, det synes jeg var et bra tilbud og derfor slo jeg til.... Det er jo det samme de selger ut 40watteren deres for...

Halv pris skulle det vist være..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    640A V.2 Ja....

Hvorfor jeg spurde burde du vel kunne regne ut selv...
    Hifiklubben har opphørs-salg på disse akkurat nå, derfor tenkte jeg å spørre noen her om de viste hvordan dette greiene matchet FØR jeg kjøpte..
    Dynavoicene er nok innspilte ja..

Jeg tror nok at du har testet Patos på Cambridge, men jeg tviler på at DU personlig har testet M65 på Cambridge, for såpass respekt har jeg for deg at jeg tror du ville ha oppdaget dette selv... Er jo sef mulig du ikke fikk testet den nok...

Jeg dro tilbake og spurte på hifiklubben også, om hvordan den burde matches. Da fikk jeg bekreftet at det viktigste var at den ikke ble brukt på høyalere som kan bli "litt for skarpe i toppen"....

Det er jo Dynavoice det....
    Originaldiskanten er ikke så god på den ht, det er det svake punktet. Det er vel derfor folk skrur ut diskanten på den og setter inn SEAS isteden....

På Cambridge så er det veldig mye luft og liv i diskantområdet, det er litt av varemerket deres forstod jeg i bruksanvisningen... Dette gir en særs god effekt på stemmer og diskantområdet, og skaper en livat, live følelse, men det blir dermed feil å matche den med "skarpe i toppen" høytalere...
    Jeg har hørt både f-6 og m-65 for seg selv, men kun f-6 på 640.
    Siden du ikke beskrev hvilken høyttalermodell så gikk jeg ut ifra den modellen jeg har hørt på cambridge, som er f-6.

Den 640a inneholder ikke allverden av krefter, i følge bekjente som har denne. Altså det er godt mulig at det var lite krefter som er grunnen til at det det låter som du sier. Samtidig så kan jeg anbefale å få låne produkter med deg, da smaken er som baken.

Du sier at diskanten er det svakeste leddet i høyttaleren, og det er jeg faktisk enig, men det virker som den tåler bra med effekt. Men du kan jo prøve å oppdragere diskant(ene) til SEAS ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både f-6 og m-65 for seg selv, men kun f-6 på 640.
    Siden du ikke beskrev hvilken høyttalermodell så gikk jeg ut ifra den modellen jeg har hørt på cambridge, som er f-6.

Den 640a inneholder ikke allverden av krefter, i følge bekjente som har denne. Altså det er godt mulig at det var lite krefter som er grunnen til at det det låter som du sier. Samtidig så kan jeg anbefale å få låne produkter med deg, da smaken er som baken.

Du sier at diskanten er det svakeste leddet i høyttaleren, og det er jeg faktisk enig, men det virker som den tåler bra med effekt. Men du kan jo prøve å oppdragere diskant(ene) til SEAS ?

Jo, jeg er så dårlig til å modifisere ting at jeg kaller det jeg har modifisert for vrak når jeg er ferdig... :-D

Jeg tror heller ikke at Cambridgen har all verden av effekt, men 75 Camwatt skal da dra godt med liv i M65... Var jo ingen som helst problem med den fjørlette Pioneer 40wattern. Den hadde vel bra strømforsyning... Men Cambridge skal da være mye bedre og sterkere enn den gamle lette Pioneeren med tullewatts....

Det må vel heller være at det er feilmatch med M65, ellers har jeg jo kjøpt Cambridgekatta i sekken....

Jeg har selv opplevd at M65 og F6 lyder endel annerledes på forsterkere, så det kan mye vel hende du har litt rett, men dette kan vel ikke ha med effekten å gjøre?

Er det ikke heller at høytalerne matcher litt forskjellig?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan iallefall si at jeg ikke synes det virker som om 65 får for lite effekt... Greit med bass, drar helt opp til 12 på volum uten at det blir forvrengt eller vondt å høre på...

Det er bare det at diskant blir altfor spiss, og skarp i toppen virkelig spiss.
    Så plagsomt at hørselen står i fare i lengden ved moderate nivåer si klokka 9 eller 10 på volum.
    Bassen erfarer jeg at er god og presis, men jeg reagerer på en litt merkelig klang på lyse trommer som feks pauker og lignende... Det lyder ikke helt som det skal men litt for lyst. Dette er noe av det samme som jeg har følt med begge yamahaer også, men som var helt perfekt med den knøttlille 40watteren til Pioneer.

Dette har vel mer med Dynavoice sin måte å løse diskanten på, en annen ting jeg også har fått med meg er at F6 er mye bedre på diskantbasert musikk, klassisk og sang.
    Har noen andre oppfattet noe lignende?

I Cambridge så er det et veldig stort og fyldig lydbilde fra mellomtone og opp til diskant, det er veldig mye rom her.. Jeg tror rett og slett ikke at M65 evner å løse dette på en bra måte.. Mulig effekt, rør eller modifisering av diskant kan løse dette.

Hørte det var mye styr med å bore opp diskanthullet ol og da er det vel heller greiere å selge den som den er....

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du øresus på et volum 9-10

Jeg vis Dynavoice ikke passer deg så kan du kansje oppgradere til Patos :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du øresus på et volum 9-10

Jeg vis Dynavoice ikke passer deg så kan du kansje oppgradere til Patos :-D

Ikke øresus med engang nei, men etter noen timer så gjør det vondt i ørene, ubehagelig og kanskje det piper litt... Kan umulig være særlig sundt...

Nedgradere til patos?:-? hehe nei det tror jeg ikke, dårlig diskant eller ikke diskant...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sier du Nedgradere til Patos?
    Hadde et par Genexxa Mira 6.2 som har samme diskanten som du har i dine m-65. Utrolig mye bedre lyd i mine nåværende Patoser ...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sier du Nedgradere til Patos?
    Hadde et par Genexxa Mira 6.2 som har samme diskanten som du har i dine m-65. Utrolig mye bedre lyd i mine nåværende Patoser ...
    Det var forsøk på en fleip.. :-D

Har dessuten hørt at det er endel forskjell på de ute på markedet..
    Spørsmålet er vel hvordan jeg skal finne ut hvem Patos som lyder bra ettersom de har byttet på mye av delene i varene..

Patos og Dynavoice er veldig bra price-performance høytalere ingen tvil om det, jeg har hatt mye moro med M65 selv...

Nå har jeg imidlertid prøvd å matche så mye uten hell at jeg har lyst til å heller prøve noe nytt, som kanskje matcher virkelig bra... eller ikke

Derfor tenkte jeg å prøve ut gullgåsa(BW) og se om de er så bra som folk skal ha det til, eventuelt heller kjøpe noe annet... bare jeg blir fornøyd så er det helt greit..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •