onkyo tx-607, klarer å drive dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo tx-607, klarer å drive dette?

Må først bare si at jeg stor koser meg med onkyo recieveren min. Her snakker du om en ung mann som har brukt mye av student tida si foran en 22 pc skjerm og sett på filmer med headsett. Det jeg opplever for tiden innen lyd er så digg. Og med den nye samsung lcden på plass er jo ting bare fanastisk. Så var det sagt.

Jeg kjører for tiden i stereo (bare) og har kjøpt meg et par yamaha ns-555. Komplett.no - Yamaha EF NS-555 Gulvhøyttaler

Jeg ser at senter og surround høyttalerne i samme serie er svin billig
    senter: Komplett.no - Yamaha EF NS-C444 Senterhøyttaler
    surr: Komplett.no - Yamaha NS-333 Stativhøyttaler

Har dere noen formening om hvordan onkyoen vil klare å drive dette? Eller om det blir for lite effekt. Bor i en liten leilighet, så vet ikke om jeg har behov for sub, syntes yamahaen river godt tak.

Men hvis jeg skal ha så har jeg sett på ZTZ 99 W10.16.
    XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har dere noen formeninger om dette oppsettet? Tror dere at jeg vil bli fornøyd, og sist men ikke minst. Klarer onkyoen dette problemfritt?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har 555 og 10" XTZ-sub. Han bruker XTZ forsterker som går for å være relativt kraftig. Jeg synes det er kul lyd i dette, men når han spiller høyt er det ikke bra. Nok krefter får du nesten aldri. Du må nesten bare forsøke. En effektforsterker til frontene for å avlaste anbefales.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effektforesterker er ikke med i budsjettet. har ikke råd til all verdens da jeg fortsatt er student. hvis det er noen andre som har formening om oppsettet, gjerne svar.

lurte forresten på en annnen ting, har lest at 607en blir veldig varm. har den i en tvbenk. der det er 10 cm klaring over, og 5-7 cm klaring til hver sin side, og 4-5 cm klaring bakover (dybde). Det er et lite hull bak for kabler og slikt, og den er åpen forhånd. Altså ingen dør og slike ting.

Bare tok den ut etter å spilt 2 filmer i dag, og den var jo varm som f***

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    effektforesterker er ikke med i budsjettet. har ikke råd til all verdens da jeg fortsatt er student. hvis det er noen andre som har formening om oppsettet, gjerne svar.

lurte forresten på en annnen ting, har lest at 607en blir veldig varm. har den i en tvbenk. der det er 10 cm klaring over, og 5-7 cm klaring til hver sin side, og 4-5 cm klaring bakover (dybde). Det er et lite hull bak for kabler og slikt, og den er åpen forhånd. Altså ingen dør og slike ting.

Bare tok den ut etter å spilt 2 filmer i dag, og den var jo varm som f***
    Ta bort bakplata, hull til kabler er ikke nok.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K er jo strømsterke greier på tross av lav oppgitt effekt. Selv har jeg en Yamaha RX-V663 som står i TV-bord. 1 cm klaring over, men åpent på sidene. Har ikke kjent på den, men kan se 3-4 filmer back-to-back på høyt nok uten at den kobler ut ihvertfall.

Ingen receivere klarer å drive et fullt høyttalersett skikkelig. I hvertfall ikke i folkelig prisklasse.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er jo ikke jeg den mest kravstore. vet ikke hvordan man merker om reciever sliter å spille av et høyttalersett. Bare ser for meg at yamaha front,senter og surround høyttalere ikke må være av det mest tunge og vansklige å drive.

hadde håpet noen av hadde noe lignende, med noe lik reciever. Selvom reciveren er i en budsjettklasse, så er den jo effektsterk av hva det jeg har lest.

en ting som er litt merkelig dog, av alle bildne jeg så av recieveren på nettet før jeg kjøpte den stod dette onkyo xt-sr607 7.2 ch 90W/ch. Mens på min står det 7.2ch 140W/ch.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil klare å drive det på et hvis, men du vil avlaste forsterkern vesentlig hvis du kjøper en sub eller 2 å deler på 80HZ og lar den ta bassen. Kommer ann på hvor høyt du vil spille og med hvilken kontroll. Du har ca 80 watt i 5 kanaler ilflg denne testen: UltimateAVmag.com: Onkyo TX-SR606 A/V Receiver Ser også at du har ca 70 Watt i 7 kanaler. Så det nest beste er å bimape frontene så får du litt mere kontroll på de.

Men den sier ikke noe om strøm.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testen viste til en onkyo 606, 607 har fått mer kraft av hva jeg har lest, samt flere hdmi etc

utdrag fra testen på ultimateavmag (fortsatt 606):
    Interestingly, the TX-SR606 surpasses Sony's much more expensive STR-DA4300ES ($1299) in the power department at high volume levels, and the Onkyo has one additional HDMI input to boot. The Sony does boast better analog video processing with the Faroudja Cortez chipset, but this doesn't justify the $700 difference in price.

står jo om power der

her er forresten, annleget som ble testet med 606. står ingenting om bruk av effektforsterker, siden det ikke har preout

Speakers
    M&K S-150s (L, C, R)
    M&K SS-150s (LS, RS, SBL, SBR)
    SVS PC-Ultra subwoofer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •