Surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundanlegg

Jeg skal nå gå til innkjøp av surroundanlegg for første gang, men er litt usikker på hva slags utstyr jeg har behov for. Den skal brukes til min 52" LCD-Tv, og størrelsen på stua er 6x6 Meter.

Max grense er Kr 10 000,-
    Burde jeg gå for en pakkeløsning, eller hva anbefales?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har dårlig tid anbefaler jeg deg å bruke forumet aktivt for å sette deg litt inn i produkter og brukeres erfaringer, og så handle på bruktmarkedet. Da kan du lett finne helt kurant utstyr til halve prisen av nytt. Receiver bør ikke være for gammel pga av mye nytt innenfor standarder, men høyttalere kan gjerne ha noen år på baken. Ja så er det spørsmål om du skal ha DVD/Blue Ray spiller på dette budsjettet også da. DVD kan du sikkert få nesten gratis brukt, mens BD må du regne med å betale litt for. Og sett av litt penger (5 - 10 %) til kabler også. De aller billigste koster deg veldig dyrt.

Lykke til.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er å kjøpe en HD-receiver til 4-5000kr med pre-ut på alle kanaler for å kunne oppgradere effekten etterhvert og så kjøper du ett par gulvhøyttalere med rimelig grei bass. Gjerne brukt. Kablene kjøper du på Biltema. Å koste på kabler på et anlegg i denne prisklassen (og de fleste andre) er bortkastet.

Neste trinn blir å kjøpe en sub.

Deretter senter og bakhøyttalere.

På denne måten får du bedre lyd noe kanskje gjør at du ikke føler behov for å bytte ut komponenter med det første. Kjøper du for billig så kommer du "garantert" til å ville oppgradere etter kort stund.

Har sagt det flere ganger: Det er bedre med skikkelig lyd i stereo enn dårlig lyd i surround.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Hvis du ikke har dårlig tid anbefaler jeg deg å bruke forumet aktivt for å sette deg litt inn i produkter og brukeres erfaringer, og så handle på bruktmarkedet. Da kan du lett finne helt kurant utstyr til halve prisen av nytt. Receiver bør ikke være for gammel pga av mye nytt innenfor standarder, men høyttalere kan gjerne ha noen år på baken. Ja så er det spørsmål om du skal ha DVD/Blue Ray spiller på dette budsjettet også da. DVD kan du sikkert få nesten gratis brukt, mens BD må du regne med å betale litt for. Og sett av litt penger (5 - 10 %) til kabler også. De aller billigste koster deg veldig dyrt.

Lykke til.
    Er ikke alle som er enig med deg i den 8)
    På et billig anlegg merker du nok fint lite forskjell på en kabel til 20 kr/m og en til 10 000 kr/m (om det er noe forskjell da )
    Legg heller penga i annet utstyr først, men det kan jo fort koste en tusenlapp med komplett sett med kabler..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen.
    Hd-receiver til 5000,- klarer jeg, men da lurer jeg på hvor mye jeg skal legge i høytalere. Glemte å nevne at jeg har en ps3 som jeg kommer til å bruke.

Er det noen som vet noe om denne pakkeløsningen?

10 av 10 poeng i Lyd & Bilde! Nye Svenske Surroundpakker til kr. 2.990. - - FINN torget

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Er ikke alle som er enig med deg i den 8)
    He he, vi tar ikke noen utvidet kabeldiskusjon her. Men la oss si 5% av 10 k = 500,-. Da skal trådstarter ha fullt sett med signalkabler/hdmi til avspiller, tv, evt aktiv sub + temmelig mange meter høyttalerkabel for surround i en 6X6m stue. Helt gratis er det jo ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •