Pre-Out, main in.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pre-Out, main in.

på min forsterker er disse to spleiset med en bøyle. men nå som jeg har fått meg subwoofer, og di var fri for Y-ledd på butikken. kan jeg koble cdspilleren på main in og subben på pre out, og alt vil fungere?
    tenker da på som en midlertidig løsning til di får inn Y-ledd. og det viktigste spørsmålet: vil det ødelegge/ skade noe?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vil ikke fungere. For det første vil forsterkeren din spille på et sannsynligvis uholdbart høyt volum, siden du fôrer effekttrinnet med et udempet signal fra CDspilleren - og dette volumet får du ikke regulert, ettersom du bypasser forforsterkerdelen i forsterkeren din. For det andre vil ikke suben din få noe signal fra pre-out - forforsterkeren får ikke noe signal fra CDspilleren som den kan sende videre til sub.

Du må nok vente på Y-leddene dine.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. takk for kjappt svar

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom til å tenke på at hvis suben din har høynivåinnganger, kunne du koble den til høyttalerutgangene eller til høyttalerterminalene i stedet. Sjekk sub og manual - kanskje du slipper å vente likevel.

En annen liten sak jeg kom på, er at enkelte forsterkere har dobbelt sett pre-out utganger. Bl.a. har enkelte NAD-forsterkere den finessen. Kom til å tenke på NAD siden du nevnte bøylene. Da beholder du bøylene slik du har det nå på pre-out-1, og så kobler du sub til pre-out-2. Sjekk bakpå forsterkeren din - evt. også i manualen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en integert forsterker, slik som din, består av to deler: Forforsterker og Effektforsterker. Disse to er koblet sammen med de to bøylene bak...

Dette er for at man skal kune bruke feks forforsterkeren sammen med en annen effektforsterker, eller omvendt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •