Billig Hong Kong rørforsterker. Hvilken skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig Hong Kong rørforsterker. Hvilken skal jeg velge?

Hei!

Jeg skal ha meg en billig Hong Kong rørforsterker som skal brukes sammen med Audio Nirvana Super 6,5" i et lite gulvstående kabinett (CommonSenses '1.3' kabinett)

Da er altså spørsmålet. Hvilken av dem skal jeg velge? Det er så mange å velge i, f. eks. her og jeg har jo ikke mulighet til å få høre noen av dem. Det må være en av de billigste, helst under £250. Høyttalerene låter litt lyst, så det er greit at den bikker litt mot det mørke.

Noen tips?

PS! Music Angel KT88 blir for dyr :P

Harald

Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hopp!
    Kan du ikke tråle bruktmarkedet en periode? Er ofte en music angel ute for salg. Her kan du gjerne gjøre et godt kjøp, som feks: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/49365/cat/13
    Kjøpte selv brukt for 2500 kr, veldig godt fornøyd med min!

Et spørsmål: ser du har audio nirvana høyttalere, hvordan er du fornøyd med de?

mvh ole

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ville jeg tatt en av de billige små Meng-forsterkerne med pent kabinett delvis i tre.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bygget AN høyttalerene enda, dessverre. Elementene er på vei over pytten og mdf-plater kommer til uka Bruktmarkedet tråles kontinuerlig, men de fleste som selger MA vil ikke sende, virker det som :?

Meng vurderes Hvilken av de ville du ha gått for, kjell? Har du hørt noen av dem? Regner med at alle på den siden benytter seg av skikkelige komponenter og ikke europacomputeringeniørdritt?

EDIT: Har forøvrig tittet litt ekstra på MENG Series X1 6P1. Hva tror ekspertpanelet om den varianten?

EDIT 2: Er det forresten noen av dem som baserer seg på SET design? Har fått litt troen på det etter å ha trålet noen sider rørstoff Det var også grunnen til at jeg valgte å bygge MAE SET-1

Harald

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke hørt dem selv, men rapporter rundt omkring er stort sett positive, både de mindre 6P1 (ligner EL84), og større EL34. Tror jeg ville begrenset meg til de med lav effekt, siden prisen er en viktig faktor her.

Kan se som om de benytter ganske gode trafoer og ikke bare computer-komponenter. Men prisen begrenser jo noe.

Newcomer Europad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meng 6P1 tube amp- noen erfaringer?

Jeg er meget fornøyd med min MENG 6P1 6AQ5x4 Push-Pull, har hatt denne i 2 år nå. Den har erstattet Xindak6950 som hovedforsterker i stua. Meng er vel neppe en "bedre" forsterker, men den matcher bedre med mine nye høytalere(http://www.troelsgravesen.dk/CNO.htm). Tør jeg bruke den omstritte betegnelsen "varm lyd"?

Her finnes en grundig beskrivelse av forsterkeren:
    Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio - View Single Post - Review: Aria Integrated Tube Amp (a.k.a. EL84 version of Sophia Electric Baby)

Jeg har fjernet de blå lysdiodene og oppgradert rør;
    6N1P/6922/E88C MATCHED PAIR, NOS 1977, SUPER TUBES
    These valves were made for the Russian Military by the Voskhod Factory in the former Soviet Union.

Russian Tubes Beam tetrode 6P1P-EV.
    Made in Russia on Svetlana factory for military equipments. Year 1985.

PS! 6N1P og 6P1P er altså korrekt, ikke 6P1 og 6N3 som oppgitt i spesifikasjonene.

I et annet forum leste jeg følgende om Meng 6P1:
    "The amp has surpassed all my expectations and is by far the biggest bargain I have managed to bag in the whole of my 25 audiophile years!"

Er det noen andre som har denne forsterkeren?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv denne på eBay i går kveld, så blir spennende å se hvordan den fungerer:
    MENG 6P1 6AQ5 x4 Push-Pull Valve Integrated Tube Amp

Newcomer Europad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer:-D Skal bli spennende å høre hva du syns. PS! Det tar en stund å brenne inn rørene. Litt synsing om det her: Breaking in new tubes - Gearslutz.com

Jeg syns de kinesiske rørene som fulgte med ga noe skarp lyd, men så byttet jeg også rørene før de var skikkelig brent inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Europad
    Jeg er meget fornøyd med min MENG 6P1 6AQ5x4 Push-Pull, har hatt denne i 2 år nå. Den har erstattet Xindak6950 som hovedforsterker i stua. Meng er vel neppe en "bedre" forsterker, men den matcher bedre med mine nye høytalere(http://www.troelsgravesen.dk/CNO.htm). Tør jeg bruke den omstritte betegnelsen "varm lyd"?

Her finnes en grundig beskrivelse av forsterkeren:
    Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio - View Single Post - Review: Aria Integrated Tube Amp (a.k.a. EL84 version of Sophia Electric Baby)

Jeg har fjernet de blå lysdiodene og oppgradert rør;
    6N1P/6922/E88C MATCHED PAIR, NOS 1977, SUPER TUBES
    These valves were made for the Russian Military by the Voskhod Factory in the former Soviet Union.

Russian Tubes Beam tetrode 6P1P-EV.
    Made in Russia on Svetlana factory for military equipments. Year 1985.

PS! 6N1P og 6P1P er altså korrekt, ikke 6P1 og 6N3 som oppgitt i spesifikasjonene.

I et annet forum leste jeg følgende om Meng 6P1:
    "The amp has surpassed all my expectations and is by far the biggest bargain I have managed to bag in the whole of my 25 audiophile years!"

Er det noen andre som har denne forsterkeren?
    nei!6n2p og 6p1p.De beste røra du kan finne til denne er 6n2p-er voskhod ekte 10000timers rør.og 6p1p-ev svetlana.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Kjøpte selv denne på eBay i går kveld, så blir spennende å se hvordan den fungerer:
    MENG 6P1 6AQ5 x4 Push-Pull Valve Integrated Tube Amp
    God skit!
    Har selv en slik, og den låter flott den! Veier like mye som en middels stor japansk surroundreceiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornøyd her også!!!bruker min som forsterker til pc, passer også meget bra med hodellf utgangen som også er bra.Grom lyd til lite penger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •