Jeg har et bi-amp oppsett som følger:

Parasound C2 pre med 3x balansert ut. En 3x200w Rotel RB993 til center og mid/high på frontene, og en Rotel RB1080 2x200w til bass frontene. De balanserte ledningene til front l/r er splittet med et par monster y-ledd.

Har hatt dette oppsettet i etpar 3 uker nå, og det har fungert som en drøm. Men idag når jeg skulle se film så 'døde' plutselig RB 1080'en etter å ha vært på i 10 minutter. Den gikk ikke i protect, det var som om den bare døde. Prøvde å slå av og på, men ingen respons.

Koplet da høyttalerene tilbake til single amp og så ferdig filmen, prøvde å slå på RB1080 etter en time, fremdeles ingen respons.

Etter at jeg hadde sett ferdig film så koplet jeg fra RB1080 og koplet den til strøm i et annet rom, og da fungerte den helt fint. Bar den tilbake i kinoen og koplet opp igjen, og den fungerte helt fint.

wtf ?

Når jeg sjekket opp om biamping og splitting av balansert signal, fikk jeg høre at passiv splitt kunne skape problemer da jord-signalet kunne 'hoppe' ?`kan det være dette som skjedde ?

Prøvde ikke å slå av preamp eller den andre effekt mens jeg prøvde å slå av og på RB1080 første gangene etter den 'døde', men disse var av da jeg koplet RB1080 tilbake i kinoen. Varierer hvilken av de to effektene som slås på først, kan dette ha noe å si ?

Takk for enhver hjelp.