XTZ Class A100 D3+ subproblemer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hei, sniker inn noen spørsmål som er noenlunde relevant. Kjører idag bare to kanaler + aktiv sub fra en eldre reciever, har lyst på ny forsterker. Får man LFE signalet med hvis man kobler denne forsterkeren digitalt til en DVD spiller? (Sendes LFE sporet med hvis jeg setter DVDspilleren til DD/DTS -> PCM i audiomenyen?)

Og, kan man stille inn -dB for hver høyttaler og subben på forsterkeren? Liker gjerne å trykke subben opp noen hakk når jeg ser film og ned igjen når jeg hører på musikk. Er upraktisk å måtte regulere dette på subben, spesielt da den er gjemt vekk.

En ting til... Kan man stille høyttalere til small/large som på en reciever? Og hva skjer med PCM signalet hvis jeg stiller frontene til small i DVDspilleren og hvordan blir dette tolket av XTZ forsterkeren?

Vet ikke om man får LFE signalet hvis man kobler digitalt til dvd spiller.

Jeg har ikke funnet ut hvordan man stiller db for hver høyttaler eller suben. Man kan vel heller ikke sette høyttalerne til small eller large. Står ingenting om noe sånt i manualen i hvert fall.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, leste også igjennom manualen jeg også uten å finne noe veti. Har ikke lyst på en stor graps av en reciever.

Hvordan tolkes egentlig et "PCM" signal i en slik forsterker? Et PCM signal er vel rene digitale "lyd-kurver" for hver kanal. Stiller jeg DVD'spilleren til å gi ut PCM og stiller høyttalerene til small og sub on(på DVDspilleren), så sender den vel 3 "signaler" som er adressert til front left/right og sub. XTZen vil vel da bare D/A konvertere signalet og sende sub kanalen videre til Sub ut uten å gjøre så mye annet enn nivåregulering?

(Hmm.. Leser litt om PCM, og hvis jeg leser rett så vil dette alltid være et 2-kanals signal. LFE blir i såfall downmixet til 2 kanaler.(Hvis det i det hele tatt er med) og da hjelper det vel lite å sette høyttalere til small på DVDspilleren.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, sniker inn noen spørsmål som er noenlunde relevant. Kjører idag bare to kanaler + aktiv sub fra en eldre reciever, har lyst på ny forsterker. Får man LFE signalet med hvis man kobler denne forsterkeren digitalt til en DVD spiller? (Sendes LFE sporet med hvis jeg setter DVDspilleren til DD/DTS -> PCM i audiomenyen?) Jeg får fullt signal fra min DVD, og det er hos meg forsterkeren som splitter signalet når jeg bruker SUB-OUT tilkobling mot subwooferne.

Og, kan man stille inn -dB for hver høyttaler og subben på forsterkeren? Liker gjerne å trykke subben opp noen hakk når jeg ser film og ned igjen når jeg hører på musikk. Er upraktisk å måtte regulere dette på subben, spesielt da den er gjemt vekk. Nei, høyttalerne stilles likt i nivå fra denne forsterkeren. Subben følger kun mastervolum hele veien med lik økning som fronthøyttalerne.

En ting til... Kan man stille høyttalere til small/large som på en reciever? Og hva skjer med PCM signalet hvis jeg stiller frontene til small i DVDspilleren og hvordan blir dette tolket av XTZ forsterkeren? Nei, her kjøres det fullt signal ut til høyttalerne fra forsterker uten muligheter for å dele eller kutte noen frekvenser. Om du setter frontene til small i DVD-spilleren vet jeg ikke hvordan forsterkeren reagerer på da min DVD-spiller ikke kan dette.

-Øivind-

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •