aktiv sub + Yamaha RX-V463

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

aktiv sub + Yamaha RX-V463

hei alle sammen x) er relativt ny på forumet og er MEGET fersk i lyd/video departementet <.<

jeg har kort sagt liten peiling på noe om dette her, men er en ivrig person til å lære om det x)

anyways...har en Yamaha RX-V463 forsterker som jeg har fått koblet til alt på, med unntak av en aktiv sub som jeg har....nå har jeg ikke peil på hva subben er siden jeg er på jobb, men ser bak på forsterkeren at eneste input til sub er en enkel kabel, tykkere enn 3.5 mm (mener jeg) mens på selve subben går det fint ann med RGB kabel (rød/hvit/gul) med såklart...bare plass til den røde og hvite kabelen...

hva slags kabel trenger jeg egentlig?

om disse vage deskripsjonene ikke er nok kan jeg prøve å ta bilder når jeg er hjemme fra jobb, men om noen har den fjerneste anelse om hva jeg trenger så hadde det hjulpet x)

takker for alle svar :wink:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sanetsuken
    hei alle sammen x) er relativt ny på forumet og er MEGET fersk i lyd/video departementet <.<

jeg har kort sagt liten peiling på noe om dette her, men er en ivrig person til å lære om det x)

anyways...har en Yamaha RX-V463 forsterker som jeg har fått koblet til alt på, med unntak av en aktiv sub som jeg har....nå har jeg ikke peil på hva subben er siden jeg er på jobb, men ser bak på forsterkeren at eneste input til sub er en enkel kabel, tykkere enn 3.5 mm (mener jeg) mens på selve subben går det fint ann med RGB kabel (rød/hvit/gul) med såklart...bare plass til den røde og hvite kabelen...

hva slags kabel trenger jeg egentlig?

om disse vage deskripsjonene ikke er nok kan jeg prøve å ta bilder når jeg er hjemme fra jobb, men om noen har den fjerneste anelse om hva jeg trenger så hadde det hjulpet x)

takker for alle svar :wink:
    Bak på receiveren har du en enkel output (ikke input) til sub. På suben har du antakelig en left og en right input (rød og hvit). Alle disse er RCA (phono). Du kjøper en enkel sub-kabel (RCA). Hvis det følger med et y-ledd, bruker du begge inngangene på suben. Hvis ikke, velger du en av dem. En RGB-kabel er ikke rød, hvit, gul. Det er kabel for komposittbilde (gul) og lyd kombinert. Du tenker nok på en komponentkabel, men de er rød, grønn, blå (RGB) og brukes til bildeoverføring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Bak på receiveren har du en enkel output (ikke input) til sub. På suben har du antakelig en left og en right input (rød og hvit). Alle disse er RCA (phono). Du kjøper en enkel sub-kabel (RCA). Hvis det følger med et y-ledd, bruker du begge inngangene på suben. Hvis ikke, velger du en av dem. En RGB-kabel er ikke rød, hvit, gul. Det er kabel for komposittbilde (gul) og lyd kombinert. Du tenker nok på en komponentkabel, men de er rød, grønn, blå (RGB) og brukes til bildeoverføring.
    kan hende det var output jeg tenkte på, men har jo input også o.O begge pluggene ser uansett like ut da så x)

har du tilfeldigvis et eksempel på en slik RCA kabel? noen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok....men da er det ET problem igjen som jeg kommer på x) den ENE enden har subwooferkabelplugg på seg <.<
    den andre derimot er....rød/hvit...

finnes kabler som har slike ender? eller har jeg flimsa på det jeg husker på subwooferen?
    EDIT: med slike kabler mener jeg rød/hvit i ene enden og subplugg i andre enden...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat: kan hende det var output jeg tenkte på, men har jo input også

Du har også input. Den er til "multi-channel input". Altså hvis du overfører analogt fra f.eks. Blu-ray, SACD eller DVD-Audio.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok....men da er det ET problem igjen som jeg kommer på x) den ENE enden har subwooferkabelplugg på seg <.<
    den andre derimot er....rød/hvit...

finnes kabler som har slike ender? eller har jeg flimsa på det jeg husker på subwooferen?
    Det er samme type plugger. Om du bruker begge eller den ene i subwooferenden har ingen praktisk betydning (det skal visst gi 3dB økning ved bruk av begge, men det regulerer jo receiveren uansett). Hvis du insisterer på å bruke begge, må du ha et y-ledd. Noen kabler har det med (bl.a. min Monster). Supra har kabler med 2 i den ene enden. Personlig hadde jeg ikke brydd meg om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte mer på at det var en subwooferkabelplugg som hadde pluggen i ene enden også rød/hvit i andre enden, samme kabel med forskjellige ender liksom. eller er det jeg som husker feil igjen? kan ikke huske subwooferplugg på selve sub'n x)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte mer på at det var en subwooferkabelplugg som hadde pluggen i ene enden også rød/hvit i andre enden, samme kabel med forskjellige ender liksom. eller er det jeg som husker feil igjen? kan ikke huske subwooferplugg på selve sub'n x)
    Det er de røde og hvite som er subwooferplugger på subwooferen!
    De er røde og hvite for å angi venstre og høyre, men for deg betyr det ikke noe. Alt er RCA-plugger.

Men ferdig splittet kabel finnes. Se vedlagt bildeeksempel (Supra).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aaaaah x.x herregud sorry for at jeg er fullstendig idiot her x)

takk for hjelpen =D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    h'okai så nytt problem...vil koble til pc'n min for å utnytte lyden. hvordan skal jeg få til dette? har prøvd med hdmi kabel men det fungerte ikke i det hele tatt. ser forsåvidt heller ingen egen input til pc'n...noen råd?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •