Innkjøp av ny forsterker - NAD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av ny forsterker - NAD

Hei...får visst ikke respons i min neste utdødde tråd, men kanskje like greit da dette ikke er relatert til emnet.

Skal kjøpe meg nytt annlegg. Har DALI IKON 6 i tankene, men ingenting er bestemt enda. Hifi-klubbens eksperter mener jeg bør ha en C355 forsterker. Dere andre sier så stort ikke er nødvendig og at det holder med noe sånt som C326. NAD altså.

Har ikke peiling så spør dere. Etter mitt syn er C355 bare en hest med større muskler og flere funksjoner. Slike som går over mitt bruksområde/nødvendighet.
    Hva mener dere? C355 har jo fått masse bra tilbakemeldinger og kåret til årets stereo-forsterker 08 eller 09.

Hva syns dere?
    Takk for svar

Humber

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg ville ikke gått for den minste forsterkeren. Tror at disse høytalerne trenger litt effekt for å spille bra, et annet argument for kraftigere forsterker er at neste gang du skal oppgradere kan du bruke den til f.eks effektforsterker.

Har du vurdert B&W 684, jeg likte den godt og den er absolutt verdt en demotur. Men be om at den blir spillt på en NAD, har dårlig erfaring med 684 sammen med dennon.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert H/K 980?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du vurdert H/K 980?
    Sorry, helt grønn her

Har de det ikke hos HiFi-klubben er det ikke noe alternativ, sorry. Som jeg nevnte i den andre tråden er jeg så og si låst til HiFi-klubben, Sandvika. Jeg hater å kjøpe ting jeg ikke kan prøve først. Høyttalere og lyd er subjektivt og oppfattes forskjellig. Derfor vil jeg selv prøve ut og teste ut hva som passer min øre best

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du vurdert H/K 980?
    Enig, denne burde vurderes, har selv 970, ekstremt fornøyd på mine BW 603S!!

Men NAD 355 er helt rå, nye NAD er kjempebra syns jeg, etter en periode med litt "kjip" sound ifra den kanten!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå! God kveld

Min far har Dali Lektor 6 + NAD C325 og syns det låter veldig bra. Litt mye bass til enkelte tider som jeg håper på å slippe med IKON 6.
    Har godt inntrykk av den forsterkeren. Anlegget er knapt noen måneder gammelt, men det er kun jeg som bruker det uansett så 8)

Syns forsterkeren leverer bra lyd. Ikke at jeg har noe peil eller erfaringere fra slikt så jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne med. Eneste jeg HATER på den forsterkeren er at volumknappen på fjernkontrollen er så sinnsyyyyyyykt lite sensitiv. "Motoren" i det fysiske volum-hjulet ser ikke ut til å kjenne noen bremser så når man skal bruke fjernkontrollen er det enten ti hakk opp/ned eller ingenting. Kan såklart leve med dette, men jaggu så irriterende det er :evil:

Ser også at C355 har utganger for to par høyttalere? Hva er vitsen med dette når det ikke kan brukes på samme måte som en hjemmekino reciver?

takk for svar og innspill

Humber

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD og fjernkontroll er et velkjent problem, ja.

Men ellers ville jeg foreslå at du går for en enda større NAD enn C355 - f.eks. C375 - hvis du har råd. Man kan aldri få nok krefter. Det finnes andre merker også på Hifiklubben - Cambridge kan være et alternativ.

Utgang for to par høyttalere kan være kjekt å ha hvis du har behov for høyttalere i et annet rom. F.eks. i et arbeidsrom eller kjøkken som ligger inntil stuen. Da kan du velge hvilke høyttalere som skal spille. Hvis ikke impedansen er for lav på de høyttalerne du bruker, kan du t.o.m spille den samme musikken i begge høyttalerparene - f.eks. når man har fest.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke de nye Nadene pre out/main in? Da er det bare å gå for en liten nad, og oppgradere med effektforsterker senere.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og for seg greit nok - men kvaliteten på forforsterkertrinnet pleier å ha en viss betydning for lyden. Ikke bare å pøse på med effekttrinn hvis ikke forforsterkeren holder mål.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, begge to

Noe større/dyrere tviler jeg på blir aktuelt da prisen på C355 egentlig er høyere enn det jeg hadde tenkt til kjøpe, men jeg kan strekke meg til 5K
    Jeg skjønner ikke helt vitsen med å køpe så veldig stor forsterker. Grunnen til at jeg gikk opp til 355 fordi HiFi-klubben anbefalte det og jeg var redd 326 ikke skulle være nok til å dra IKON 6. Men som sagt, ingenting er egentlig bestemt enda. Fatter'n kommer hjem fra Afghanistan på mandag og mutter'n ser endelig ut til å vekke interesse for anlegget så da drar vi nok da.

Er det ikke sånn at HiFiklubben har egne lytterom der du selv kan bestemme hva slags forsterker/cd-spiller som skal kobles opp mot den og den høyttaleren? Da får jeg vel høre hva som er best 8) Egentlig er det bare NAD som passer mitt budsjett. Har også hørt at NAD og DALI passer fint sammen så der har du enda en faktor.

Men takk for alle svar og innspill

Humber

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fritt herse med Hifiklubben, ja. De skal selge dyre greier til deg i dissse finanskrisetider - bare stå på kravene, du. Ikke gi deg før du har hørt noe du liker.

Vitsen med en veldig kraftig forsterker har seget langsomt inn over meg i løpet av 40 år med hifi. Nå kan det ikke bli kraftig nok, spør du meg. Men det er du som skal kjøpe. Bruk ørene!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men jeg kommer for det meste ikke til å spille høyt. Høyt for mutter'ns del, men jeg syns ikke det er spessielt høyt :twisted:

Har så sinnsykt lyst til å bare bestille XTZ 99,36 høyttalerne, men jeg er så redd for at jeg ikke skal like lyden. Da må jeg returnere dem, noe som koster meg minimum 1000kr og det er litt mye for å feile med et kjøp jeg kunne ha ungått. Jeg vet at XTZ har fått masse bra tilbakemeldinger og "best i test" samt alle som har XTZ skryter noe veldig. Men lyd er igjen subjektivt...:evil: Blir så forvirret her! Men jeg skal nok holde meg til HFK

Humber

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Takker for svar, begge to

Noe større/dyrere tviler jeg på blir aktuelt da prisen på C355 egentlig er høyere enn det jeg hadde tenkt til kjøpe, men jeg kan strekke meg til 5K
    Jeg skjønner ikke helt vitsen med å køpe så veldig stor forsterker. Grunnen til at jeg gikk opp til 355 fordi HiFi-klubben anbefalte det og jeg var redd 326 ikke skulle være nok til å dra IKON 6. Men som sagt, ingenting er egentlig bestemt enda. Fatter'n kommer hjem fra Afghanistan på mandag og mutter'n ser endelig ut til å vekke interesse for anlegget så da drar vi nok da.

Er det ikke sånn at HiFiklubben har egne lytterom der du selv kan bestemme hva slags forsterker/cd-spiller som skal kobles opp mot den og den høyttaleren? Da får jeg vel høre hva som er best 8) Egentlig er det bare NAD som passer mitt budsjett. Har også hørt at NAD og DALI passer fint sammen så der har du enda en faktor.

Men takk for alle svar og innspill

Humber
    Vær oppmerksom på at NAD og Dali kan bli veldig lyst sammen. Har hatt NAD 218THX på Dali 850 og NAD 3100 på Dali107 og det spillte bra, men litt for lyst for min smak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •