Hjelp til valg av nytt hjemmekino anlegg. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det virket i ett annet innlegg at han har Eltax hjemmekino pakke. Da kan han i såfall benytte seg av bakhøyttalerne inntil videre. Hvis du vil ha hjemmekino og ikke stereo da!

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok seriøst vurdert og kjøpt et rent stereo-anlegg i stedet.
    Da får du jo mye bedre anlegg på stereo.
    Kan hende at det også funker like bra på filmtitting.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at jeg har ett høytaler sett fra Eltax, men dette er direkte stygt å se på i følge min samboer, så dette skal selges, eventuelt flyttes vekk fra stuen. Så derfor er det ikke noe alternativ å beholde noe fra det settet da jeg i det lengste håper å få solgt dem.

Skal jeg være helt ærlig så synes jeg det settet jeg har nå er bra nok, og hadde det ikke hvert for en kresen samboer og ny leilighet så hadde jeg beholdt det videre...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    Jeg ville nok seriøst vurdert og kjøpt et rent stereo-anlegg i stedet.
    Da får du jo mye bedre anlegg på stereo.
    Kan hende at det også funker like bra på filmtitting.
    Nei, jeg vil ha surround anlegg for å få en komplett film opplevelse. Blir ikke det samme å se film ellers.

Så jeg må nok finne noe som gir meg fin lyd på stereo og samtidig høres bra ut på film.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at film blir best med surre-rundt lyd 8)

Daliene er nok gode de. Du burde stikke å høre dem.. Hvis du ikke liker klangen i dem så, burde du kanskje titte litt til!

Edit: så ikke at du la inn forskjellig serie, det er ett must i front som roffe sier. Gradvis utskiftning er ett tips jeg står ved. Og som roffe også nevner.

Mvh

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Dali Suite 1.7
    Dali Consept Center
    Dali Consept bakhøytalere
    Gale 3080W Aktiv Subwoofer
    Denon AVR-1404

Så hva synes dere om dette? Største ulempen er pris og at center og bakhøytalere er litt store og kjedelige.
    Nei, dette synes jeg ikke var noe lurt. Følgende ser jeg som svakheter ved oppsettet:
    * Senter og fronter er ikke voice matched. Da ville jeg heller droppet senteren inntil videre.
    * Gale-subben vil ikke representere samme kvalitet i bassen som frontene. Dali Suite er fin restaurant. Gale er veikro til sammenligning.
    * Denon AVR-1404 er vel i minste laget for fronter av dette kaliberet.

Jeg ville droppet senteren og lagt pengene i en bedre og kraftigere forsterker. Gale matcher ikke resten helt, men du trenger en sub og bakhøyttalere. Skal du først kompromisse, kan du like gjerne gå for et par små Gale 3010S som bakhøyttalere også og heller legge på til Gale 3090 som sub. Og vent som sagt med senteren til du får korrekt voice matching med en senter fra samme serie.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali suite Center og bakhøytalere koster jo en del, så da ender jeg laaangt over mitt budsjett bare med høytalere, desverre.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei svortevik! Hvordan går det med hjemmekinoutskiftingen?

Hvis du ikke allerede har kjøpt:
    Som roffe sier er jeg enig i at du burde gå for samme serie i alle høyttalerne, og en mulighet er vel å kjøre Dali Concept over hele linja siden dette er en fin og bra serie.., om da samboeren din kan godta frontene Concept 6...
    De har cirka samme størrelsesmål som Dali Suite 1.7, bare noen få centimetre i forskjell. Men selvfølgelig er de av en helt annen design, og det er jo mulig hun ikke synes dem er fine nok. Du får ta henne med å se på høyttalere.
    Om du velger disse frontene som er betraktelig billigere kan du jo gå for en bedre receiver. Om du skal kjøpe en receiver fra hifiklubben kan jo Denon AVR-1804 være et alternativ. Den har en del funksjoner(eks onscreen meny) og tilkoplinger(eks component) som de lavere denon-modellene mangler, og kan oppgraderes med effektforsterker(e) pga pre-out. Den fikk fikk forresten utmerkelse i siste DVD & Hjemmekino i en receiver-duell for den prisklassen.
    Dette med subwoofer har jeg ikke peiling på men roffe har sikkert rett også her (han er en mann med store kunnskaper innen AV). Uansett er ikke denne Gale-subwooferen dårlig, og du kan jo evt kjøpe den nå og selge den brukt når du har råd/får lyst på en bedre.

Håper å få høre snart hvordan det går med utskiftingen. Lykke til med valgene uansett :wink:

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ som nok har penere design: :?:
    Fronter: B&W DM601 S3 Høyttalere
    Center: B&W LCR60 S3 Senterhøyttaler
    Bak: B&W DM601 S3 Høyttalere eller B&W DM600 S3 Høyttalere

Siden dette blir ganske så dyrt så dropper du kanskje subwoofer inntil videre, eller om du har en bruker dere den litt til.
    Selv om dette ble dyrere enn forrige eksempel, burde du gå for receiver i samme prisklasse, da man rett og slett ikke får noe bra under denne prisen: Kjøp for eksempel Denon AVR-1804 eller Yamaha RX-V550RDS

Edit, edit: Fikse linker, rette skrivefeil.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at jeg ikke har så veldig mye penger, hvertfall ikke før jeg får solgt det anlegget jeg nå har, og det viser seg å ikke være så enkelt som jeg hadde trodd.

Så før jeg kjøper inn noe nytt må jeg få solgt noe av det jeg har, så blir vel til at jeg kjøper inn litt og litt etterhvert som jeg får solgt det jeg nå har. Har anonnse ute på finn, så er vel bare å vente på at en som er interessert dukker opp.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, ikke gjør noe kompromiss! Mitt forslag er at du kjøper DALI Suite 1.7 og for eksempel Yamaha RV-750RDS, og venter med resten, eventuelt slenger på et par billige bakhøyttalere. Heller bedre å spare til du har råd til akkurat det du vil ha, enn å være halvfornøyd og senere selger komponenter med tap.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg nå til uken kan gå å kjøpe inn nytt utstyr. Vil nok nå i første omgang nøye meg med front høytalere og en reciver, så komplimere med center, bakhøytalere og sub etterhvert som økonomien tilsier det.

Tror jeg vil gå for Dali 1.7, men mindre dere har noe negativt å si om de som gjør at jeg bør vurdere noen andre høytalere.

Har også sett på DENON sin AVR-1804 Reciver, noen som kan si meg om disse delene vil bli ett bra kjøp til 10 000, eller om der er helt andre ting jeg bør se på...

Minner om at design er en viktig faktor.

En ting til, I hvilket rekkefølge vil dere anbefale meg å kjøpe inn det som jeg kommer til å mangle? Tenker da på Center, Bakhøytalere og Sub.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik

Har også sett på DENON sin AVR-1804 Reciver, noen som kan si meg om disse delene vil bli ett bra kjøp til 10 000, eller om der er helt andre ting jeg bør se på?

En ting til, I hvilket rekkefølge vil dere anbefale meg å kjøpe inn det som jeg kommer til å mangle? Tenker da på Center, Bakhøytalere og Sub.
    Er du sånn "klubben" fans du og eller? :wink:
    Har du sett på Yamaha sine nye receivara? Der får du mykje for peingane.

Start med front, bak, so kan du velge center el sub. Eg ville ha valgt center, visst eg hadde vert fornøygd med den bassen Dalien ga.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Reciveren og høytalerene vil passe bra sammen, eller er der eventuelt en annen reciver til max 4000 jeg bør se på?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •