aw-100 electrocompaniet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

aw-100 electrocompaniet

Hei.

Har nå skaffa meg en gammel electrocompaniet forsterker

Men når jeg slår den på så lager den en lav "høyspennings" lyd. (slik man hører når man står nerme en høyspentsledning)

Er dette normalt?

Har prøvd en stor 15 tommer på den og da forsvant den lyden hver gang bassen slo inn :/

Noen som har en anelse hva som kan vere galt.

Ble byttet alt av kondensatorer bortsett fra de største ladekondensatorene.

Kan det vere dette? isåfall hva koster det for nye?

Eller hvor mye koster det å sende den inn på service?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt og normalt... Min AW100 DMB lager også en svak dur i høyttalerne. Såvidt hørbar, men lett å høre når man først er blitt oppmerksom på den - men så sitter jeg med høyttalerne ca 1m unna. Det durer ikke noe fra selve forsterkeren - duren kommer gjennom høyttalerne. Ikke veldig kraftig - som en veldig svak utgave av transformatordur, eller en svak utgave at dur man fra tid til annen kan høre fra et lysrør. Og uavhengig av om forforsterkeres er slått på - tydelig at det er effekttrinnet som lager duren.

Du må selv avgjøre hvor plagsomt du synes at din dur er for deg. Min dur er ikke verre enn at jeg kan leve med den - m.a.o. ikke ille nok i mine ører til at jeg vil bruke penger på dette.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det som er skjønner du er at duren kommer i fra selve forsterkeren :/

Så lurer på om dette kan skade den enda mer? kjøpte denne forsterkeren for 3000kr og lurte på om dette er verdt det?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle slike forsterkere har jo en trafo - og de pleier jo å støye mer eller mindre. Helst mindre når vi snakker hifi. Du kunne jo prøvd å ringe EC på Tau, eller ECS Holding på Skårer og hørt om de har noen tanker om hvordan dette kan løses og hva det eventuelt vil koste. Den AW-100 DMB'en jeg har nå, prøvde sønnen min å selge før jeg overtok den - og han fikk et par bud på en 4-5 tusen. Med utgangspunkt i hva du betalte for din har du litt å gå på - men ikke veldig mye - før du når en slags markedspris for forsterkeren din. Hvis det er den samme som jeg har, da.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjøper eldre effektrinn bør man kanskje sjekke med produsent eller de som har agenturet på disse , hva det vil koste med en fullgod servive på dette.

jeg holdt på å kjøpe en doxa 70 se av nostalgi(husker den godt fra en 12-14 år siden) , så sjekket jeg med produsent hva det ville koste med en service på denne, det skulle han ha 9500 kr for. dette var en full service og gjennomgang av hele forsterkeren, kondensatorbanken osv kunne byttes for 2-3 k.

jeg trakk med da fra å kjøpe denne,
    hvis jeg hadde kjøpt ett nytt sett doxa 73 + forforsterker skulle jeg fått servicen(til 9500) gratis, men det var jo ikke nye blokker jeg var ute over, ble sjokka over at han i det ene øyeblikket skulle ha 9500 for noe jeg kunne få gratis i neste øyeblikk hvis jeg handlet nytt ved siden av, pga dette blir det aldri mer doxa på meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •