H/K AVR355 crossover problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K AVR355 crossover problem

Hei! En kamerat av meg har kjøpt en AVR355 receiver og en SVS sub (PB10). Vi har problemer med å stille inn crossoverfrekvensen. Det skjer ingenting når vi endrer fra 200Hz til 40Hz, -det virker egentlig som om crossoverfunksjonen ikke fungerer... Høyttalerne er Klipsch RF-62, og vi ville satt de opp som small, med deling på 80Hz. Er det noen som kan hjelpe oss?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter fortsatt med receiveren til kameraten min. Har prøvd å ringe Harman Neby 100 ganger, + mail og telefonsvar. Men de virker ikke interessert i å hjelpe. Noen som har vært borti problemet jeg beskriver ovenfor? Jeg har oppdatert softwaren uten at det hjalp.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til HK, men har dere stilt frontene til small?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Hei! En kamerat av meg har kjøpt en AVR355 receiver og en SVS sub (PB10). Vi har problemer med å stille inn crossoverfrekvensen. Det skjer ingenting når vi endrer fra 200Hz til 40Hz, -det virker egentlig som om crossoverfunksjonen ikke fungerer... Høyttalerne er Klipsch RF-62, og vi ville satt de opp som small, med deling på 80Hz. Er det noen som kan hjelpe oss?
    Høyttalerne er jo store, du kan jo ikke sette de til small...de går jo ned til
    38 hz...jeg har SMÅ høyytalere og min crossover er 120 hz..og du vil se på displayet i HK under manual Speaker set up om høyttalerne er store eller små....beste crossover vil vel være 80 hz.....og da kommer det ingen ting ut av suben? og det er nivåer på suben regner jeg med og i HK'en
    Har dere brukt mic'en til setup? Da blir jo alt innstilt automatisk....
    Og at det ikke skjer noe når dere endrer fra 200 hz til 40 hz....hva mener du da? I suben eller Klipschene? Hva er det som skal skje??
    Siden suben går hele 20hz lavere enn Klipschene dvs ned til 20 HZ, så er det jo bare å skru opp suben til du hørere den låter, så sette den på -3 til 6 db og kjøre setup...
    Andre som har større anlegg enn meg kan fortelle om det jeg sier stemmer...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo! hadde denne i 8 måneder så vet hva du snakker om. Det er ikke mulig å få receiveren til å vise "small" i displayet, bare "large". Jeg trodde også dette med crossover var deffekt en stund, merket ingen forskjell på musikk. Men når jeg satte på film så var høyttaleren mye mer aktiv i bassområdet, da hadde jeg deling på 60hz, måtte dele veldig lavt for å merke til noe forskjell. 80hz så var det nesten ikke bevegelse i basselementene uansett lydnivå :S har du EQ funksjonen på? slå den av først, prøv de forskjellige crossoverne og se etter elementbevegelse ved diverse lydnivåer, dette skal funke. Fordi det er ikke sikkert du HØRER så stor forskjell, da går du tilbake på plassering og avstand fra vegg, men sjekk dette med elementene, funka for meg.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    yo! hadde denne i 8 måneder så vet hva du snakker om. Det er ikke mulig å få receiveren til å vise "small" i displayet, bare "large". Jeg trodde også dette med crossover var deffekt en stund, merket ingen forskjell på musikk. Men når jeg satte på film så var høyttaleren mye mer aktiv i bassområdet, da hadde jeg deling på 60hz, måtte dele veldig lavt for å merke til noe forskjell. 80hz så var det nesten ikke bevegelse i basselementene uansett lydnivå :S har du EQ funksjonen på? slå den av først, prøv de forskjellige crossoverne og se etter elementbevegelse ved diverse lydnivåer, dette skal funke. Fordi det er ikke sikkert du HØRER så stor forskjell, da går du tilbake på plassering og avstand fra vegg, men sjekk dette med elementene, funka for meg.
    Såvidt jeg husker fra min 255 så er det vel også slik at man kan få denne receiveren til å kjøre bassen ut sammen med fronthøyttalerne, og står den satt opp slik så skjer det nok ikke mye i suben....les bruksanvisning :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Såvidt jeg husker fra min 255 så er det vel også slik at man kan få denne receiveren til å kjøre bassen ut sammen med fronthøyttalerne, og står den satt opp slik så skjer det nok ikke mye i suben....les bruksanvisning :-)
    hvis man går inn på sub og velger LFE+RF/LF så får man bass fra begge. Velger man LFE er det bare subben som jobber, og den jobber ikke under musikk, bare film. Velger man LFE+RF/LF jobber den under alt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hvis man går inn på sub og velger LFE+RF/LF så får man bass fra begge. Velger man LFE er det bare subben som jobber, og den jobber ikke under musikk, bare film. Velger man LFE+RF/LF jobber den under alt.
    Høres riktig ut...men min 255 som jeg hadde før og min 460 nå spiller sub på alle kilder....:-)
    Men jeg har SMÅ høyttalere....så jeg tror ovennevnte bare skjer når høyttalere
    settes til LARGE....
    så ønsker trådstarter og hans venn lykke til :-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kjenner ikke til HK, men har dere stilt frontene til small?
    Ja, det har vi gjort. Problemet er at suben spiller alle frekvenser enten crossover frekvensen blir satt til 60Hz eller 200Hz.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Høyttalerne er jo store, du kan jo ikke sette de til small...de går jo ned til
    38 hz...
    Vel... Ifølge vår venn Flageborg så bør til og med JBL Everest settes som SMALL hvis de blir brukt sammen med sub. Men det er en annen diskusjon som vi kan diskutere i en annen tråd. :-D

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja, det har vi gjort. Problemet er at suben spiller alle frekvenser enten crossover frekvensen blir satt til 60Hz eller 200Hz.
    Er du sikker på at du har koblet riktig, slik at det de riktige høyttalerne du skifter frekvens på ?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Vi har kun fronthøyttalere og sub. Så er sikker på det.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja. Vi har kun fronthøyttalere og sub. Så er sikker på det.
    Og lydinnstilling? under surround modes? Jeg ville valgt stereo....det bruker jeg når jeg hører på radio...da spiller suben nydelig med....
    Og under høyttalere: bare Left & Right? og på Sub: On eller present ?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter fortsatt med denne receiveren. Gjorde et forsøk: Jeg dro ut kablene på fronthøyttalerne slik at kun sub var koblet til receiveren. Så prøvde vi å spille både musikk og film fra dvd spilleren. Det burde nå være lett å høre forskjell på om crossover står på 40Hz, 100Hz eller 200Hz. Men nei da, suben spilte akkurat likt uansett hvordan vi satte crossover...

Fatter ikke hva jeg gjør galt, er jo ikke akkurat først receiver jeg setter opp...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Ifølge vår venn Flageborg så bør til og med JBL Everest settes som SMALL hvis de blir brukt sammen med sub. Men det er en annen diskusjon som vi kan diskutere i en annen tråd. :-D
    Det avhenger av reciever, høytalere og/eller sub.

På min pioneer, om jeg setter small, så skjer dette:
    1) sub vil ta over frekvenser opp til crossover freq
    2) alle kanaler satt som small, vil spille bare frekvenser over crossover freq
    3) pre-out på de jeg setter som small, blir filtrert på crossover freq
    Nå høres jo dette ok ut i teorien, men hva er da vitsen med store høyttalere?

Setter jeg front til Large, kan jeg velge på sub: PLUS.
    Da kan jeg la frontene spille alt de kan, jeg kan sette SURR REAR og de øvrige høyttalere til small (om de ikke takler lave hz), så vil den bassen bli routet til sub. Subben vil da også spille selv i 2-kanals modus (den vil spille "i tillegg" til de øvrige høyttalerene, derav "plus")
    * Samtidig vil da subben spille LFE-spor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •