HK AVR255 vs Onkyo TX-SR607 vs Yamaha RX-V765

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR255 vs Onkyo TX-SR607 vs Yamaha RX-V765

Morn igjen!

Igjen er man på jakt etter nytt utstyr, leser seg blind i jungelen, og tyr til guruene her inne

Problemstilling:
    Min nåværende forsterker (En etterhvert litt gammel Sony STR DE-875) har bedt om å bli resirkulert. Denne forespørselen kom den med da det viser seg at den til tross for sin støtte for Dolby Digital ikke støtter høyere bitrate enn 448kbps for dette formatet, noe som i sin tid sikkert holdt da det var max bitrate for DVD-standarden. I dagens marked finnes det mange DD-spor på 640kbps, noe Sonyen finner det best å gjengi som hakking (merkelig egentlig, siden den har null problem med DTS på 1536(?)kbps.)
    Ergo; den gamle traveren må byttes ut. Og her er det dere kommer inn i bildet

Kandidater:
    Jeg har sett meg ut tre alternativer etter titalls timer lesing på nett, men greier ikke bestemme meg mellom:

-HK AVR255
    -Onkyo TX-SR607
    -Yamaha RX-V765

Onkyo kjenner jeg ikke, men har lest veldig mye skryt om forgjengeren 606.
    HK har jeg aldri hørt som mer enn tokanalsforsterker i musikksammenheng, men er fan av lyden jeg har hørt der.
    Yamaha har jeg et godt inntrykk av, men har ventet lenge på at denne skal bli tilgjengelig i Norge, jeg har ikke tid til å vente flere måneder. Kommer den om to uker, to måneder? Forsterkeren bør være på plass i juli..

Hva den skal drive:
    Det som skal kobles inn er:
    -HTPC m/XBMC, denne brukes mest og er viktigst
    -Xbox360
    -PS3
    -Wii (etter de to første ukene er den brukt tre ganger i halvåret, så hvordan denne presenteres er ikke viktig, men det er jo ålreit hvis bildet ikke blir forringet av komponentinngangen)

Lyden kjører jeg i 5.0 med følgende:
    Front: Dynavoice M-65
    Center: Dynavoice Magic C-4
    Surround: Dynavoice S-4
    Med den lyden disse lager kommer jeg ikke til å kjøre på noen sub så lenge jeg bor i blokk...

TVen er en FullHD Toshiba 42Z3030D

Hva jeg spiller:
    Musikk, DVD og Bluray ripper jeg og spiller via HTPCen. Lyden går optisk pr i dag da sonyen ikke har HDMI, men går over til HDMI med ny forsterker. Den har støtte for "alt" (HD-lyd, 24p, blabla).
    Spillkonsollene brukes til nettopp det; Spill.

Mine forventninger til oppgraderingen:
    I spill og film er jeg mer enn fornøyd med lyden (hvis vi ser bort i fra at jeg ikke får spilt DD/640 og alle de fancy HD-lydformatene), så her setter jeg ikke store krav. Viktigere for meg er det at forsterkeren er god på musikk, her merker jeg at dagens oppsett kunne vært bedre.
    Jeg vet jo at en surroundforsterker i denne prisklassen ikke kan måle seg med en stereoforsterker i samme prisklasse, men sånn er det, jeg vil bruke samme boks til begge deler.
    Så dersom en av nevnte forsterkere har et ess i ermet når det kommer til musikk har vi nesten en vinner allerede (kilden er for det meste flac rippet med EAC, så det skulle bli det samme som å spille av en cd, lyden vil gå over HDMI, så forsterkeren vil være det avgjørende for hvordan lyden blir).

Mitt syn så langt på kandidatene:
    -HK: Jeg har virkelig sansen for denne kandidaten, pen er den og, men har lest at det er mye trøbbel med modellen, i tråden om denne og søstermodellene.
    -Onkyo: Aldri hørt Onkyo spille selv, dette er outsideren.
    -Yamaha: Jeg synes denne modellen virker veldig nice, men finner den ikke tilgjengelig noe sted, kun "ubekreftet dato". Vil helst ha forsterkeren på plass innen noen uker. Noen som vet når denne er garantert i butikkene?

Prismessig ser jeg helst rundt 5000 som HK/Onkyo ligger på, men de 6000 Yamahaen koster er øvre tak.

Så, etter altfor langt innlegg, noen som har formeninger om hva jeg bør gå for? All hjelp i denne jungelen av hifi settes STOR pris på

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR 255 lett

:-D hadde godt for 255 pga enkel i bruk lnall romkorjeksjon enkelt oppsett fin og se på og selfølgelig pooower!

kjøp harman det er enkelt!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the sprit sound
    :-D hadde godt for 255 pga enkel i bruk lnall romkorjeksjon enkelt oppsett fin og se på og selfølgelig pooower!

kjøp harman det er enkelt!
    Enkel i bruk er vel et vidt begrep - når man leser om hvor mye problemer det har vert med denne modellen,så hadde i hvertfall jeg tenkt meg om to ganger!
    Hvis du har hovedvekt på musikk,så tror jeg jeg hadde valgt Onkyo! Den har masse utstyr,mange hdmi innganger,og skal vere ganske musikalsk!

Eneste minuset med den,er vel at den ikke har pre-out,hvis det har noe betydning for deg!
    Lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er uten Subw. så sier jeg Onkyo eller "meg selv" :-P
    Men du skal ikke være redd for yamaha for den del.

Mest morro med h/k men fryker diskanten kan bli ubehagellig i lengden.
    Litt av begge deler med Onkyo med litt fylde i bunnen.
    Yamaha er et trygdt kjøp som ikke skuffer med god romkorigering og bedre etterjusteringsmuligheter en de andre 2.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK'en har vært mye trøbbel med, spesiellt sammen med PS3. Så ville styrt unna denne. Hørte Onkyo før jeg kjøpte Denon, og kan anbefale Onkyo'en

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine svar og tips!
    Da heller jeg litt mot Onkyoen.

Er det ikke rart med det, da jeg skreiv innlegget hadde jeg en knapp på H/K'en, i går Yamahaen, og nå Onkyoen.

Ser interessant ut dette Pro Logic IIz-greiene den har og, tror jeg skal få plass til å kunne smelle opp et par små høyttalere i taket over frontene hvis det er bra saker.

Hvis jeg rekker å kjøpe den i morra har jeg sikkert begynt å helle mot en av de andre igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Onkyoen i hus og satt opp, og så langt er man veldig fornøyd

Takk til dere som dytta meg i retning av den!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcl
    Takk for fine svar og tips!
    Da heller jeg litt mot Onkyoen.

Er det ikke rart med det, da jeg skreiv innlegget hadde jeg en knapp på H/K'en, i går Yamahaen, og nå Onkyoen.

Ser interessant ut dette Pro Logic IIz-greiene den har og, tror jeg skal få plass til å kunne smelle opp et par små høyttalere i taket over frontene hvis det er bra saker.

Hvis jeg rekker å kjøpe den i morra har jeg sikkert begynt å helle mot en av de andre igjen
    Leste i en test, husker dessverre ikke hvor, at de høytalerne som skulle monteres over, ikke fungerte noe særlig på Onkyo 607. Fint hvis du tester ut dette, så kan vi andre ta del i dine erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan funke den ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av mrcl
    Morn igjen!

Igjen er man på jakt etter nytt utstyr, leser seg blind i jungelen, og tyr til guruene her inne

Problemstilling:
    Min nåværende forsterker (En etterhvert litt gammel Sony STR DE-875) har bedt om å bli resirkulert. Denne forespørselen kom den med da det viser seg at den til tross for sin støtte for Dolby Digital ikke støtter høyere bitrate enn 448kbps for dette formatet, noe som i sin tid sikkert holdt da det var max bitrate for DVD-standarden. I dagens marked finnes det mange DD-spor på 640kbps, noe Sonyen finner det best å gjengi som hakking (merkelig egentlig, siden den har null problem med DTS på 1536(?)kbps.)
    Ergo; den gamle traveren må byttes ut. Og her er det dere kommer inn i bildet

Kandidater:
    Jeg har sett meg ut tre alternativer etter titalls timer lesing på nett, men greier ikke bestemme meg mellom:

-HK AVR255
    -Onkyo TX-SR607
    -Yamaha RX-V765

Onkyo kjenner jeg ikke, men har lest veldig mye skryt om forgjengeren 606.
    HK har jeg aldri hørt som mer enn tokanalsforsterker i musikksammenheng, men er fan av lyden jeg har hørt der.
    Yamaha har jeg et godt inntrykk av, men har ventet lenge på at denne skal bli tilgjengelig i Norge, jeg har ikke tid til å vente flere måneder. Kommer den om to uker, to måneder? Forsterkeren bør være på plass i juli..

Hva den skal drive:
    Det som skal kobles inn er:
    -HTPC m/XBMC, denne brukes mest og er viktigst
    -Xbox360
    -PS3
    -Wii (etter de to første ukene er den brukt tre ganger i halvåret, så hvordan denne presenteres er ikke viktig, men det er jo ålreit hvis bildet ikke blir forringet av komponentinngangen)

Lyden kjører jeg i 5.0 med følgende:
    Front: Dynavoice M-65
    Center: Dynavoice Magic C-4
    Surround: Dynavoice S-4
    Med den lyden disse lager kommer jeg ikke til å kjøre på noen sub så lenge jeg bor i blokk...

TVen er en FullHD Toshiba 42Z3030D

Hva jeg spiller:
    Musikk, DVD og Bluray ripper jeg og spiller via HTPCen. Lyden går optisk pr i dag da sonyen ikke har HDMI, men går over til HDMI med ny forsterker. Den har støtte for "alt" (HD-lyd, 24p, blabla).
    Spillkonsollene brukes til nettopp det; Spill.

Mine forventninger til oppgraderingen:
    I spill og film er jeg mer enn fornøyd med lyden (hvis vi ser bort i fra at jeg ikke får spilt DD/640 og alle de fancy HD-lydformatene), så her setter jeg ikke store krav. Viktigere for meg er det at forsterkeren er god på musikk, her merker jeg at dagens oppsett kunne vært bedre.
    Jeg vet jo at en surroundforsterker i denne prisklassen ikke kan måle seg med en stereoforsterker i samme prisklasse, men sånn er det, jeg vil bruke samme boks til begge deler.
    Så dersom en av nevnte forsterkere har et ess i ermet når det kommer til musikk har vi nesten en vinner allerede (kilden er for det meste flac rippet med EAC, så det skulle bli det samme som å spille av en cd, lyden vil gå over HDMI, så forsterkeren vil være det avgjørende for hvordan lyden blir).

Mitt syn så langt på kandidatene:
    -HK: Jeg har virkelig sansen for denne kandidaten, pen er den og, men har lest at det er mye trøbbel med modellen, i tråden om denne og søstermodellene.
    -Onkyo: Aldri hørt Onkyo spille selv, dette er outsideren.
    -Yamaha: Jeg synes denne modellen virker veldig nice, men finner den ikke tilgjengelig noe sted, kun "ubekreftet dato". Vil helst ha forsterkeren på plass innen noen uker. Noen som vet når denne er garantert i butikkene?

Prismessig ser jeg helst rundt 5000 som HK/Onkyo ligger på, men de 6000 Yamahaen koster er øvre tak.

Så, etter altfor langt innlegg, noen som har formeninger om hva jeg bør gå for? All hjelp i denne jungelen av hifi settes STOR pris på
    Var veldig glad i min HK AVR 255, og vær klar over at det har kommet en helt ny serie fra HK, erstetteren til 255 blir vel 260, jeg hoppet opp til AVR 460 og den virker som en drøm...og i forhold til andre surroundreceivere jeg leser om her, så er HK mye lettere å ha med å gjøre for et vellykket resultat...
    Men Onkyo får alltid bra resultat i tester....men har aldri hørt en....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •