Forsterker til Blue Ray-oppsett - Dilemma!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Blue Ray-oppsett - Dilemma!

Jeg sliter med å velge forsterker, og tar veldig gjerne imot råd fra dere som har peiling! Jeg har følgende utstyr fra før av:

Patos høyttalere (B500, B200 og B100)
    Rotel effekttrinn (RB-981 på 2x130W til B500)
    Sony blue ray-spiller (BDP-S550)

Så langt har jeg vurdert to alternativ: En receiver-løsning ala Yamaha RX-V1900, eller en brukt separat prosessor ala Rotel RSP med et ekstra effekttrinn (RB-985?). Dersom jeg velger en brukt prosessor, så ryker vel mulighet for HDMI? Er det noe å hente, lydmessig, på å benytte en prosessor?

Jeg ønsker et oppsett som spiller bra i stereo, da fordeling mellom musikk og film vipper godt over på musikksiden. Noe film blir det, så en rein stereo-løsning er ikke aktuelt.

Noen som har noen konkrete tips til forsterker? På forhånd: takk!

By the way: Jeg har en eldre Rotel processor (RSP-975) som gir fra seg tikkelyder/små smell ved justering av lydvolum og skifte av signalkilder (særlig digitale). Er dette noe som kan repareres?

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke mye om ditt opsett, men så vitt jeg vet er HDMI er et must for bildekvaliteten. det kan jo være at jeg er helt på kloden selfølgelig.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-spilleren din har vel 7.1 analog ut og da kan du bruke det på en eldre receiver med tilsvarende inngang for å få HD-lyd i det minste. "De" påstår at dette er like bra som HDMI på lyd. HDMI kan du kjøre direkte fra BD til TV.

Det finner stereoforsterkere med prosessorinngang så du kan få det bra på både musikk og film. Ellers så er vel rene prosessorer påkostet mer i alle ledd enn receivere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •