Trenger hjelp! yamaha rxv-3800 pre out jacks.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp! yamaha rxv-3800 pre out jacks.

hei! skal biampe fronthøyttalerene mine. biamp vikrer hvis jeg bruker høyttaler terminalene (bananplugg). virker også hvis jeg bruker terminalene til bass eller diskant og pre out jack som er til front til diskant eller bass. problemet kommer når jeg skal koble til 2 stk effektforsterkere til frontene. pre out jack til front virker fint!, men i manualen står det
    (• When “BI-AMP” is set to “ON” , this unit outputthe front channel audio signals at the SUR.BACK/PRESENCE
    PRE OUT jacks)

Noen som vet hva som er galt? er det noe mer jeg må gjøre enn og koble den ene effektforsterkeren til front pre out jacks og den andre til SUR.BACK/PRESENCE pre out jacks og sette bi-amp on? ingenting galt med noen av effektforsterkerene!

i manualen står det på side 28. (lenke til manual under)
    http://www.yamahamusic.com.au/produc...3800Manual.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar?

mulig jeg har finni ut en løsning selv.. hehe. trur ikke jeg får noe lyd ut av pre out SUR.BACK/PRESENCE til frontene mine, så får nåkk ta utganspunkt i pre out front. hvis jeg bruker en RCA splitt på signalkablene som kommer fra pre out front, en til hver effektforsterker, og fra effektforsterkerene hvor en leverer signal til diskant mellomtone og den andre bass,, tar av gullplatene som forbinder terminalene på høyttalerene mine og da skulle dette funke eller?
    vil det være noe merkbart tap i en rca split?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apeloffen
    mulig jeg har finni ut en løsning selv.. hehe. trur ikke jeg får noe lyd ut av pre out SUR.BACK/PRESENCE til frontene mine, så får nåkk ta utganspunkt i pre out front. hvis jeg bruker en RCA splitt på signalkablene som kommer fra pre out front, en til hver effektforsterker, og fra effektforsterkerene hvor en leverer signal til diskant mellomtone og den andre bass,, tar av gullplatene som forbinder terminalene på høyttalerene mine og da skulle dette funke eller?
    Skal vere funke bra dette! Er nok ikke noe tap av betydning i en sånn splitt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apeloffen

Men en RCA Y-splittkabel så for di biampet ja, men signalet blir halvert slik at du ikke får riktig spenning inn på effektforsterkerene. Det vil ikke gjøre lyden bedre i noen nevneverdig grad. Jeg har prøvd selv, jeg synte det faktisk ble bedre uten. Du må nok på med ett aktivt delefilter slik at spenningsforhold mellom forforsterker og effektforsterker blir riktig. Pluss at du da har justeringsmuligheter, gain, frekvens og slikt:-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydeligvis noe muffins siden manualen sier du kan bi-ampe pre-ut. Send en e-post til Yamaha og spør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar av yamaha

fikk svar av yamaha idag... "If you have the receiver set to Bi Amp then the surround back/presence speakers will be disabled as well as the pre outs."
    jaja, ikke helt det jeg fikk ut av manualen men... finner vel en løsning!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt bøff siden det står noe annet i manualen, men de har vel sitt på det tørre. Lurer på om det er det samme med 663...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er jo litt bøff siden det står noe annet i manualen, men de har vel sitt på det tørre. Lurer på om det er det samme med 663...
    Nei, det er ikke det samme på 663. Dette har jeg prøvd. Jeg satte 663 på Bi-amp mode og kjørte preout signalet inn på MA KT 88 rør, og surroundback? (tror det var den, husker ikke helt akkurat det....) videre slik at Yamaha drev bassen i XTZ 99.36 og MA KT 88 drev mellomtone og diskant. Så det funker slik.

Men resultatet ble mye dårligere enn når MA KT88 driver hele høyttaleren...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jada

det går ann, det har jeg også gjort synes ikke det blei så mye bedre jeg heller... yamahaen har fin lyd, man klarer ikke drive bassen til 99.36 helt. de høyttalerene krever ganske heftig utstyr. problemet er jo og kjøre to effektforesterkere med signalene til fronthøyttalerene:S

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må nok på med ett aktivt delefileter for å få det til å funke med eksterne effektforsterkere. Passiv deling og Bi-Amping blir ikke helt optimalt.
    Men med mine MA KT 88 rørforsterkere er det ingen problem å drive på vanlig måte. Jeg har ett Peavy delefilter liggende, men gidder ta med bryet å koble det opp for å prøve. Jeg vil heller ha rør i alle fem kanalene enn å bruke 2 forsterkere på frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •