Onkyo TX-NR906 vs. Yamaha RX-V3900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR906 vs. Yamaha RX-V3900?

Hei.

Jeg driver nå og planlegger kjøp av mitt første hi-fi/hjemmekino-anlegg. Har så langt bestemt meg for Monitor Audio RS8 som fronthøyttalere og RSLCR som senterkanal. Jeg trenger også en receiver. De to receiverne det står mellom er da Yamaha RX-V3900 og Onkyo TX-NR906.

Jeg lurer derfor litt på hva dere tror. Jeg har ikke mulighet til å teste begge. Eneste mulighet for å teste noe er i så fall RX-V3900 som jeg sikkert kan få høre på når jeg kjøper høyttalerene. Jeg liker litt varm lyd, men samtidig vil jeg også ha det detaljert. En slags kombinasjon med andre ord. Hvilken receiver tror dere hadde passet best til RS8? Hvilken hadde dere valgt? Begrunn gjerne svart, det hadde vært fint.

Med vennlig hilsen
    Sir.KnowsAlot

Newcomer obi wan sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et oppsett bestående av TX-NR906 sammen med GS10 som front sammen med GSLCR som senter. Bak har jeg RSFX og sub er en SW700V.
    (Monitor Audio+JM Lab)
    Dette spiller utolig bra (min mening) Jeg tror uansett du ikke kan trå feil med de to alternativene
    Det kan være at du må vurdere hva som er viktigst for deg. Yamaha er en ener på film, mens Onkyoen har sin styrke på musikk.
    Det finnes mange tråder som omtaler dette, ønsker deg defor lykke til med valget av et flott hjemmekino oppsett:-D

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obi wan
    Jeg har et oppsett bestående av TX-NR906 sammen med GS10 som front sammen med GSLCR som senter. Bak har jeg RSFX og sub er en SW700V.
    (Monitor Audio+JM Lab)
    Dette spiller utolig bra (min mening) Jeg tror uansett du ikke kan trå feil med de to alternativene
    Det kan være at du må vurdere hva som er viktigst for deg. Yamaha er en ener på film, mens Onkyoen har sin styrke på musikk.
    Det finnes mange tråder som omtaler dette, ønsker deg defor lykke til med valget av et flott hjemmekino oppsett:-D
    Mange takk for svar.

Hvordan liker du kombinasjonen Onkyo/MA da? Tenkte kanskje litt mer detaljert dersom du kan ta deg tid.

Noen andre som har noen formeninger.

EDIT: Nå heller det faktisk litt mot Yamaha RX-V3900 da jeg har hørt at surround-følelsen på denne er meget bra.

Når det gjelder krefter, klarer Yamaha'en seg slik nogenlunde greit sammenlignet med Onkyo'en? Har hørt Onkyo har litt mer autoritær lyd å skilte med. Stemmer dette?

Newcomer obi wan sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker kombinasjonen Onkyo/MA veldig bra. Det spiller nøytralt og fint som bare det
    Tror alikevel at høytalerne vil få mest å si på lyden her. Dvs velg noen høytalere som du er helt sikker på at du liker (feks MA)
    Jeg er nemlig overbevist om at så lenge du velger en "Toppmodell" reciver, skal det mye til om det ikke låter bra
    Husk at den aller største flaskehalsen i ditt tilfelle antageligvis vil være rommet du plasserer anlegget i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •