Brukererfaring på Emotiva forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukererfaring på Emotiva forsterkere

Vurderer sterkt å teste disse forsterkerne da det virker som kvalitet i forhold til pris er veldig høy. Tanken er å teste ut XPA-5 først for å danne meg et bilde av lydsignaturen, for deretter å komplimentere med en XPA-2 / 2 x XPA-1 til å drive frontene.

Høttalerne som skal drives er Klipsch RF83, RC64, RS62 og RSW-10D i 5.1 oppsett. Dette blir i dag drevet av en Onkyo 875, og det er ikke tvil om at den altfor fort blir kortpustet og ikke har nok kjøtt på beinet.

Så over til det som hadde vært veldig interessant å sett en oversikt over der følgene punkter blir belyst:

* Hvor mange her inne har forsterkere fra Emotiva?
    * Utstyr Emotiva produktet driver?
    * Hvilke andre forsterkere har du hatt som kan fungere som sammenligning?
    * Positive / negative erfaringer?
    * Hvorfor ble Emotiva valgt?
    * Synpunkter på Emotiva generelt?

Newcomer EGS sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes en egen tråd for Emotiva her!

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EGS
    Finnes en egen tråd for Emotiva her!
    Er fullstendig klar over det, men tanken var å samle brukererfaringer rundt produktene i en egen oversiktig tråd.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Sikkert greit å dele opp litt. Finnes ikke bare en tråd for Yamaha/Denon/Pioneer heller.

1. Jeg!
    2. Min XPA-3 driver JBL Ti10 fronter og JBL LS Center
    3. Jeg har hatt Rotel RB-1070, og har hatt en Parasound A21 på lån.
    4. Det eneste som jeg kan forstå kan oppfattes som negativt, er en svak brumming fra forsterkeren. Det merker man ikke så snart man får satt på musikk/film. Er heller ikke kjempefan av de originale sølvlistene på siden, men de får man sorte for $20 ekstra. Syns det er vanskelig å uttale meg så mye om lyden, da rommet mitt ikke innbyr til finlytting. Men det er plenty med krefter.
    4. Først og fremst pris. Var spent på om det var mulig å lage gode produkter til den prisen, og det var det.
    5. Emotiva fremstår som proffe og lydhøre overfor "brukerne". De lufter ideer på forumet, og hører gjerne på hva folk vil ha. Eneste negative jeg kan komme på er at man ikke kan betale med Visa/PayPal. "God" gammeldags bankoverføring er ikke spesielt kundevennlig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva

de tar paypal fra neste uke

ifg cathy......

blir lettere å bestille hit :-D

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cathy, er det ho strøkne frøkna på bildet deres?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cathy

er ikke sikker men flink til å gi tilbake meldinger det er hun :-D

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Enig. Sikkert greit å dele opp litt. Finnes ikke bare en tråd for Yamaha/Denon/Pioneer heller.

1. Jeg!
    2. Min XPA-3 driver JBL Ti10 fronter og JBL LS Center
    3. Jeg har hatt Rotel RB-1070, og har hatt en Parasound A21 på lån.
    4. Det eneste som jeg kan forstå kan oppfattes som negativt, er en svak brumming fra forsterkeren. Det merker man ikke så snart man får satt på musikk/film. Er heller ikke kjempefan av de originale sølvlistene på siden, men de får man sorte for $20 ekstra. Syns det er vanskelig å uttale meg så mye om lyden, da rommet mitt ikke innbyr til finlytting. Men det er plenty med krefter.
    4. Først og fremst pris. Var spent på om det var mulig å lage gode produkter til den prisen, og det var det.
    5. Emotiva fremstår som proffe og lydhøre overfor "brukerne". De lufter ideer på forumet, og hører gjerne på hva folk vil ha. Eneste negative jeg kan komme på er at man ikke kan betale med Visa/PayPal. "God" gammeldags bankoverføring er ikke spesielt kundevennlig.

Hvordan synes du lydsignaturen er i forhold til Rotel og Parasound?

Har hørt alt fra at lyden kan sammenlignes med Parasound NC, til tynn og nøytral. Derfor jeg har vært litt avventende med å kjøpe Emotiva siden Klipsch gjerne trenger litt "gode og runde" forsterkere for ikke å bli for kvasse i toppen.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    de tar paypal fra neste uke

ifg cathy......

blir lettere å bestille hit :-D

Ja det var egentlig på tide:-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva

ja fikk en mail at det var i box fra neste uke :-D

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Dette gjorde ihvertfall meg lysten på xpa-1:

"To equal or exceed their specifications and performance, you will need to spend at least three times this amount (Parasound JC 1). In the value for money department, they are absolutely unmatched. They are some of the best amplifiers I have ever heard, period, and they will have to be be pried out of my cold, dead fingers."

Spurte derfor hva han trodde om å bruke disse til Klipsch RF:
    "You say the sound is brighter than the rpa.
    Would that be too much for Klipsch RF series? (This extension could be unkind to poor recordings, or components that sounded hard on top.)
    They tend to like a bit darker amps and also tubes."

Svar: "Maybe too much."

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg er også interessert her.
    Det kan bli aktuelt med en ny power amp etter min rør preamp - jeg ønsker meg en bright og klar transistor amp her, det må absolutt ikke være noe rundt røraktig over den. Er Emotiva i denne avdelingen ?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Overall the RPA-1 was a bit more “tube like,” while the XPA-1 reminded me of high dollar solid-state amps from the likes of Krell, Mark Levinson and Jeff Rowland."

Men men, det er bare èn test. Brukererfaringer er mye mer verdt, hadde jeg fått litt mer igjen på skatten hadde jeg nok tatt sjansen og solgt dem videre, neppe vanskelig å bli kvitt til høsten.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukerefaring fra Emotiva sitt eget forum:

Emotiva makes gear that has outstanding build and sound quality for very reasonable prices. To buy equal quality gear from big name vendors will easily cost five to ten times as much as the Emotiva product.

You could build one hell of an impressive system strictly using Emotiva products for $5000. Emotiva does not make Video Monitors or projectors and they don't yet make a Blu-ray DVD Player. Other than that, they have you covered with entries that will outperform all comers at any where near Emotiva's price.

The new Emotiva ERC-1 CD Player is a prime example. Every single person who has purchased one of the units has raved about it. Many of the posters pointed out that the ERC-1 has better sound quality than other high priced CD Players... priced up to $6500. Not bad for a player that cost only $399.

I personally have compared it to the Denon and Marantz flag-ship CD players, both selling for more than $3500. Several others have compared the ERC-1 to the $6000 Sony Player and in each instance the Sony lost.

All the products that Emotiva sells have similar results when compared to competitor's equipment. They really do build and sell Holy Cow products; and their Customer Support is just as good, if not better.

It is unbelievable how many people become addicted to Emotiva Products after buying just a single piece. That speaks volumes about just how good their gear really is.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Emotiva forumet:

I picked the power amp as the place to start rebuilding the system and my review of the XPA-5 is somewhere on the forum but safe to say I was blown away and captivated by the remarkable improvement in sound. I next set my sights on the pre/pro and started hanging around the forum, reading very post and learning about Emotiva the company. It was though thus study that I set my sights on an Emo pre/pro figuring it would naturally pair well with the amp.

As I was waiting for the UMC, I began reading about the new speaker line but truthfully not really paying attention. I needed speakers badly but figured the cost would force me to make that the last part of the system upgrade. In fact, I lusted after B&W speakers and knew it would hurt financially if I went that route. Same thing with PSB Synchrony One. Anyway, I figured I didn't have to make a decision for some time. After the towers were released I thought, there is no way I'm going to have speakers and a power amp and a pre/pro from the same company . . . but then I did something crazy

I happened to have the funds for a pair of 8.3s (also reviewed on the forum) and a 6.3 so I said what the heck and took the plunge. Holy mother of God! Any reservations about buying multiple components and speakers from the same company were forgotten instantaneously. I am not looking back as I am targeting the ERD for surrounds and definitely will audition the sub-woofer when they are available. I'm in no hurry for either but am excited about the changes coming.

I added the ERC recently with some thought about sending it back if I didn't hear that significant upgrade in sound. I have not written a review yet on the ERC (but will) as I am having too much fun getting reacquainted with my old CDs. The sound was far greater of an upgrade that I thought is possible.

Listen for yourself is the best advice I can give you. Zero in on what you need and take a test drive.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Hvordan synes du lydsignaturen er i forhold til Rotel og Parasound?

Har hørt alt fra at lyden kan sammenlignes med Parasound NC, til tynn og nøytral. Derfor jeg har vært litt avventende med å kjøpe Emotiva siden Klipsch gjerne trenger litt "gode og runde" forsterkere for ikke å bli for kvasse i toppen.
    Som nevnt så innbyr dessverre ikke mitt lytterom til finlytting, så det er vanskelig å uttale seg så veldig om lydsignaturen. Men jeg har ikke noe inntrykk av at lyden er "tynn" og skarp hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XPA-5 for noen uker siden, var selvfølgelig spent på lydsignaturen til denne siden jeg hadde en rotel 1075 før som ble noe for spiss/skarp i toppen til mine triangle høytalere. Emotivaen er nøytral men som teddytusen sier på ingen måte spiss/ skarp i diskanten. Den har krefter og god kontroll, ett kvalitetsprodukt til en meget rimelig penge. Med en kurs på 6.40 ble den kostende ca 8000,- med norsk moms og sorte sidepaneler.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

emotiva

virker som at de har solide produkter mye bang pr buck
    kor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk den ca?

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    virker som at de har solide produkter mye bang pr buck
    kor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk den ca?
    Ca 12 dager fra jeg bestilte til jeg hadde den på døra. Det tar noen dager å foreta bankoverføringen. Når den først ble sendt tok det ca 7 dager til man får den på døra. Betalte 187 dollar i frakt. Dette er ganske billig. Den er tross alt over 40 kg i fraktvekt.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Ja jeg er også interessert her.
    Det kan bli aktuelt med en ny power amp etter min rør preamp - jeg ønsker meg en bright og klar transistor amp her, det må absolutt ikke være noe rundt røraktig over den. Er Emotiva i denne avdelingen ?

Ut fra lesererfaringer både her på AV-forum og på Emotiva sitt eget forum ser det jo ut som det kunne være aktuelt for deg i teste f.eks 2 x XPA-1 eller en XPA-2. Ser ut som det er enighet over hele fjøla om at samtlige modeller er nøytrale, stort detaljert lydbilde og strømsterke.

Dersom du ønsker mer spesifikke detaljer rundt forsterkerne fra Emotiva, tror jeg lonnie på forumet der er rette mannen og spørre. Virker som om han har rimelig kontroll på sysakene

Hvordan ser sammensettingen du har lyst til å teste ut? Blir det MA som pre eller har du noe annet med rør i tankene til dette? Noen spesifikke høyttalere du ønsker å teste denne comboen på?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •