nad c272 effekt forsterker bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad c272 effekt forsterker bra?

Hei, og velkommen. lurer på å kjøpe Effekt forsterker til M-85ene mine og Yamaha RX-V663.

Så lurer på om det kan bli bra?

vet ikke helt om jeg trenger det heller,

vært fint med noen tips til forbedringer

å om dere har noen tips til hvordan jeg bør stille inn forsterkern i forhold til film å musikk så tar jeg imot det også all hjelp er god hjelp

takk.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad c272

fungerer meget bra :-D merker virkelig forskjell i trykk og bass med disse

har en til salgs på auksjon her .......

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har skrevet til deg om det jeg får lønn snart nå, lurer på å kjøpe den du har ja om det er greit seff?? tror du det holder da?? klarer den å dra M-85 uten problemer?

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke noen forklare meg det med watt, Det står at Dynavoice M85 spiller max 250w?

Vill det si at di krever 250w i utgangs effekt.

eller burde jeg for eksempel ha en forsterker der det står 2x250 eller 7x250? shønner ikke helt dette.

Lurer fremdeles på det med BI-Amping til center og front på 1 effekt forsterker og Surround Recivern.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne
    kan ikke noen forklare meg det med watt, Det står at Dynavoice M85 spiller max 250w?

eller burde jeg for eksempel ha en forsterker der det står 2x250 eller 7x250? shønner ikke helt dette.

Lurer fremdeles på det med BI-Amping til center og front på 1 effekt forsterker og Surround Recivern.
    Om det står 2x250W på en forsterker menes det at den har 250W utgangseffekt på to kanaler. (høyre og venstre f.eks)
    Om det står 7x250W betyr det at det er 250W ut på 7 kanaler. (høyre, venstre, center, høyre side, venstre side, høyre bak, venstre bak f.eks)

Slik jeg har skjønt det er det greiest med kraftig mulig forsterker (Men selvsagt ikke skru den på fult om ikke høyttalerne tåler det)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile nad c272

har brukt mine på proson r69mk3 og nå cav md-ex3 8)

fikk mye bedre punch ut av proson s sine basser spilte fryktelig høyt ,har ikke brukt cav sine uten dem de gir seg ivertfall ikke spiller med mere moderat nivå nå med pen og klar lyd :-D

mye lyd for pengene ivertfall :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne

En høyttaler krever ingen watt, men den er oppgitt med antall watt den tåler. Sammenhengen henger med følsomheten til en høyttaler. Har du f.eks en høyttaler som tåler 128watt kontinuelig, og 200watt på max (korte interval), og den har en følsomhet på 90db/1w. Så skal den i TEORIEN greie å spille 111db kontinuelig og ca 113db ved korte perioder!

1 høyttaler krever ikke mange WATT, men det den skal greie å takle oppgitte mengder . Blir litt som en heis.. den kan ta f.eks 10 folk.. men det kreves ikke at det er 10 for at den skal fungere ypperlig .

EDIT: Selvfølgelig er det ønskelig med litt x antall watt bak en høyttaler, men alt avhengig av hvor høyt man vil spille, og hvor lettdreven høyttaleren er (følsomheten). Kan en høyttaler spille f.eks 95db/1w, tilsier det at den skal spille 95db ved 1 watt inn ifra forstekrern. hver doblede watt dobler i teorien lyden. Laget en liten tabell for en høyttaler med 95db/1w under:
    Watt Følsomhet.
    1 95
    2 98
    4 101
    8 104
    16 105
    32 108
    64 111
    128 114

Jo mer watt du har jo mer sving får du på membranen, som igjen krever mer strøm, derfor kan en 100watter STRØMSTERK forsterker virke mye bedre enn en helt grei 200watter!

EDIT2: Som du ser, blir ikke lydtrykket MYE høyere i db om du dobler effekten enda engang nå: 256watt gir stuselige 117db, og koster ofte en formue å få en solid sak med så mye effekt (utenom Klasse D da, som til tider kan være grisebillig, f.eks ICE power.

NAD 272 er en veldig godt balansert sak, 150 ærlige watt, pga en god strømforsyning(prisen tatt til etterrettning).

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nvm. såg ikkje det siste innlegge :P hehe

er det noen som vet det med BI-Ampinga til sentern?

Klarer Yamaha RX-V663 og dra 1x Dynavoice C-6 og 2x Dynavoice F-6EX og Diskantan og mellomtonen til M-85??? eller skulle jeg ha hatt enda en effekt forsterker og kobla på Centern?

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss jeg har Nad effekt forsterkern nå koblet på Bassene på M-85 da vill det jo bli mere watt og effekt til Di andre høytalerene i rommet, vill det si at jeg kan spille høyere da uten å få råtten lyd kvalitet å kveling i di andre høytalerene mine? (C-6, F-6 og M85 Diskant og mellomtone)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •