Ute etter en lavbudsjett-reciever. Hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ute etter en lavbudsjett-reciever. Hva anbefales?

Heisann.

Jeg har en gammel NAD som begynner å takke for seg, og ser derfor etter en helt fin reciever som kan fore to Cerwin-Vega VE-8F (150w)-høytalere. Mulig jeg utvider med flere høytalere siden.

Denne skal brukes både til musikk og film, resten av anlegget er som følger: LG-dvd/hdd-opptaker (utvider med en BD-spiller i løpet av året) og en Samsung Q97-plasma. Det går stort sett i metal og tung-rock på musikk- og dvd-fronten.

Snakker ikke om noe høyt budsjett altså, men helst en reciever mellom 2 og 3k.

Ser at Komplett bl.a. har Sony STR-DH500(HDMI) til 1995,- og en Yamaha AX-397B(u/HDMI) til 2390,-. Sony`en er jo mest interessant pga prisen, men hva får man egentlig? Jeg bor i en betongblokk og kan spille forholdsvis høyt, men ikke ubegrenset.

Alle tips taes imot med stor takk. 8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det du først og fremst skal ta stilling til er om den nye receiveren skal ha mulighet til å dekode HD lyd (Blu-ray) via HDMI.

Hvis ikke, så bør du huske på at en kommende BD spiller må ha denne muligheten selv og da sende signalene videre analogt i multichannel kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •