Pioneer VSX-LX52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX52

Skulle gå til innkjøp av VSX-LX51 i dag, men fikk da vite at denne var utgående og at jeg burde vente til VSX-LX52 kommer.

Finner svært lite om denne på internett, fant bare noe på et par svenske sider:

Flat Screen Center
    Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997

Noen som vet noe ytterligere om denne eller?
    Pris?
    Når den kommer for salg i Norge?
    Fysiske mål?

Alt er av interesse :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan finne mer om den her:
    Pioneer - VSX-LX52 - LX Series Receiver with Front HDMI, KURO LINK,

Var i kontakt med Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!, og de får inn 10 stk om 14 dager. Prisen vil ligge på rundt 11 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min Pioneer VSX-LX52 i hus:-D. Kjøpt den hos Stereofil.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig da
    Å hva syns du da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwk12
    Da har jeg fått min Pioneer VSX-LX52 i hus:-D. Kjøpt den hos Stereofil.
    Hallå!
    Har selv en LX70. Hva synes du om LX52? Kunne vært intr. å høre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med vsx-lx52. Har sett 2 filmer i blu-ray, og er veldig fornøyd med lyden. Ettersom jeg har Panasonic TX-P50V10E (Plasma) og DMP-BD80EG-K (Blu-ray), så fungerer Kuro-link opp mot Viera-linken til Panasonic. Høytaler oppsettet jeg bruker er ifra PSB Image.

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallå igjen!

Kjekt å høre. Har selv akkurat byttet ut mine fronter PSB Image 6T, som forøvrig er til salgs. Var fornøyd med de, men savnet litt "fyldighet" i lyden. Ikke sagt at det var HT sin skyld -kan like godt være rommet.. Har nå JBL hele rekka rundt i ett 7.1 system.

Kos deg med film... prøv forresten Die Hard 4...dn scena der de kræsjer i tunnelen og bilen kommer snurrende i lufta mot deg... den er heftig med SUBen på godt volum... 8)

mvh
    @rnef

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny uåpnet VSX-LX52 selges 7144,- eller bud; VSX-LX52 selges

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte tidligere NAD receiver som forforsterker og Emotiva effekt opp mot JBL TL260, med skikkelig fet lyd. Uten sub. Nå som jeg har byttet til LX52 sliter jeg med å få samme fete bassen som jeg fikk med NAD. Nå skal det sies at jeg ikke har brukt veldig mye tid i GUI'en på LX52...Bruker Emotiva CD spiller. Noen tips om hva jeg bør gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Kjørte tidligere NAD receiver som forforsterker og Emotiva effekt opp mot JBL TL260, med skikkelig fet lyd. Uten sub. Nå som jeg har byttet til LX52 sliter jeg med å få samme fete bassen som jeg fikk med NAD. Nå skal det sies at jeg ikke har brukt veldig mye tid i GUI'en på LX52...Bruker Emotiva CD spiller. Noen tips om hva jeg bør gjøre?
    Har du Emotiva effekt opp mot JBL TL260 og LX52 som forforsterker nå?

Jeg forstår det som du spør hva du kan gjøre uten sub innkoblet;

For å finne ut om det virkelig er lite bass i forsterkeren; prøv å stille bass i eq, prøv å kjør med eq av, prøv å stille bass opp(i stereo), viktig: prøv å koble ut stående bølger(hvis det blir mer men ubehagelig bass må du gjerne inn å stille på stående bølger istedenfor å slå det helt av), mange muligheter. Men disse nye receiverne skal ha mer bass, ihvertfall ut ifra romkorreksjonen enn tidligere Pioneer. Prøv å stille diskant litt ned i eq, den kan være litt pågående på disse ellers.

Gi tilbakemelding!

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Har du Emotiva effekt opp mot JBL TL260 og LX52 som forforsterker nå?
    Ja, og komboen XPA-2 og TL260 skal gi saftig bass uten sub. Gjorde hvertfall det med NAD. Skal prøve å stille ned diskant i eq'en og opp på de laveste frekvensene. Samt kjøre uten eq. Hvordan kjører jeg forresten uten eq?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og komboen XPA-2 og TL260 skal gi saftig bass uten sub. Gjorde hvertfall det med NAD. Skal prøve å stille ned diskant i eq'en og opp på de laveste frekvensene. Samt kjøre uten eq. Hvordan kjører jeg forresten uten eq?
    På Pioneer kan du f.eks. gå inn på top menu eller noe sånt(knapp siden av hjuet på fjernkontrollen) og bla deg nedover, se i displayet på receiveren når du gjør dette, og sette eq til off. Eller du kan velge en memory som det ikke er gjordt romkorreksjon på, men da kjører du uten avstand og nivå fra romkorreksjonen også. Allt dette får du tilgang til i den menyen, men dette er ikke de menyene som kommer opp på tv-skjermen!
    Obs: hvis du har koblet feil +/- på ene høyttaleren blir det veeldig lite bass.

Ikke glem å prøve uten stående bølger-kontrollen! Dette kan du slå av i den samme menyen som beskrevet over..

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips! Skal gi lyd fra meg når (hvis) jeg får til lyden som jeg vet resten av anlegget er godt for...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips! Skal gi lyd fra meg når (hvis) jeg får til lyden som jeg vet resten av anlegget er godt for...
    Ja, gi tilbakemld hvordan det går uansett! Spør igjen hvis du trenger mer hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haymaker; og for all del: se til at høyttalerne er satt til LARGE!! Ellers blir det ikke mye bass i høyttalerne dine. Det gjør du i menyen som kommer opp på tv-skjermen. Knapp nede til høyre for hjulet på fjernkontrollen? Så manual SP settings>speaker settings? Men før du kan entre denne og den andre menyen må du trykke på receiver-knappen nede på fjernkontrollen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått det til sånn tålig bra! Front HT large. Resten small. Sub på "Yes" (spiller med på surroundmodus, men ikke stereomodus). Deling 80Hz.

Jeg kjører et auto-oppsett som jeg bruker til film. Til musikk tar jeg utgangspunkt i et nøytralt eq-oppsett, der jeg justerer opp gain på de laveste frekvensene (+8 på 63H og +3 på 125Hz). På dette viset fikk jeg den trøkken i bassen som var fra NAD tidligere.

Det jeg også har savnet på Pioneeren kontra NAD, var muligheten for å lagre hovedinnstillinger med front som large, uten sub, og som small, med sub. Dette har jeg nå fått til med å bruke "standard" surround knappen når jeg skal høre musikk med sub. Jeg har på den memorien skrudd ned gain på center og bak ht til et minimum, slik at musikken oppleves som ren stereo med sub.

Så nå justerer jeg med et tastetrykk om jeg vil høre musikk med eller uten sub.

Ellers har jeg også et memory uten eq. Synes den passer bra på musikk som er vokalbasert. Memoryen med ekstra bass funker fett på f.eks Marcus Miller...

Tror nok jeg ville fått til enda bedre lyd med flere bånd på eq'en, eller mulighet for å justere frekvensen på dem... Men det blir flisespikkeri. Jeg er kjempefornøyd med LX52'en, særlig prisen til 7500,- tatt i betraktning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått det til sånn tålig bra! Front HT large. Resten small. Sub på "Yes" (spiller med på surroundmodus, men ikke stereomodus). Deling 80Hz.

Jeg kjører et auto-oppsett som jeg bruker til film. Til musikk tar jeg utgangspunkt i et nøytralt eq-oppsett, der jeg justerer opp gain på de laveste frekvensene (+8 på 63H og +3 på 125Hz). På dette viset fikk jeg den trøkken i bassen som var fra NAD tidligere.

Det jeg også har savnet på Pioneeren kontra NAD, var muligheten for å lagre hovedinnstillinger med front som large, uten sub, og som small, med sub. Dette har jeg nå fått til med å bruke "standard" surround knappen når jeg skal høre musikk med sub. Jeg har på den memorien skrudd ned gain på center og bak ht til et minimum, slik at musikken oppleves som ren stereo med sub.

Så nå justerer jeg med et tastetrykk om jeg vil høre musikk med eller uten sub.

Ellers har jeg også et memory uten eq. Synes den passer bra på musikk som er vokalbasert. Memoryen med ekstra bass funker fett på f.eks Marcus Miller...

Tror nok jeg ville fått til enda bedre lyd med flere bånd på eq'en, eller mulighet for å justere frekvensen på dem... Men det blir flisespikkeri. Jeg er kjempefornøyd med LX52'en, særlig prisen til 7500,- tatt i betraktning.
    Bra det ble bedre da! Har lest veldig kjapt igjennom. Noe du må være klar over; Når suben står som yes, spiller den bare når noen høyttalere er satt til small. Den spiller max hvis alle høyttalere er satt til small. MEN du kan sette suben til PLUS, så spiller den uansett om høyttalerne står på large eller small. Men det er vel egentlig best å la suben ta seg av allt under ca 80 hz og høyttalerne det over, hvis ikke du har en liten/svak sub som ikke klarer bassen alene. Altså at alle høyttalere står som SMALL når suben er på.
    Jeg vet ikke om det går an eller ikke å lagre flere memory der høyttalerne er stillt ulikt mht large/small, er vel det du mener ikke går?
    Du har også stillt subnivået ned på den memoryen du bruker til musikk mener du?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. har en LX-52 og en BDP-320 men får ikke til å sette forsterkeren på HD lyd, har prøvd å gjøre slik brugsanvisningen sier, men kommer ikke noe
    DTS-HD i displayet på forsterkeren.. Men velger HD lyd og bilde på 320`n det går bra.. Bygger på huset så har ikke hatt all verdens tid til å sette meg dypt inn i brugsanvisningen, håper det er noen her inne som har tips..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reinsbukken
    Hei.. har en LX-52 og en BDP-320 men får ikke til å sette forsterkeren på HD lyd, har prøvd å gjøre slik brugsanvisningen sier, men kommer ikke noe
    DTS-HD i displayet på forsterkeren.. Men velger HD lyd og bilde på 320`n det går bra.. Bygger på huset så har ikke hatt all verdens tid til å sette meg dypt inn i brugsanvisningen, håper det er noen her inne som har tips..
    På receiver-fjernkontrollen: Trykk på RECEIVER nede på fjernkontrollen>trykk på STANDARD under hjulet på fjernkontrollen. Nå skal det vise DTS-HD i displayet(hvis det er det formatet blue ray-discen har) og blue ray-spilleren er stillt til å sende i bitstream og ikke i PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. Hvordan forandrer jeg fra PCM til bitstream, har ikke peiling på hva det er :-D

Sitat Opprinnelig postet av John2100
    På receiver-fjernkontrollen: Trykk på RECEIVER nede på fjernkontrollen>trykk på STANDARD under hjulet på fjernkontrollen. Nå skal det vise DTS-HD i displayet(hvis det er det formatet blue ray-discen har) og blue ray-spilleren er stillt til å sende i bitstream og ikke i PCM.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •