Pioneer VSX-LX52 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loup Garou
    Hei godt folk. Min noe tilårskomne Sony receiver går over i pensjonistenes rekker, og blir erstattet med en LX52. Lefdal kjørte nettopp en kampanje, og da fristet det med inn- og utganger som er i tråd med dagens lyd- og bildeformater.

Utfordringen nå er å konstruere et litt mer egnet møbel å plassere denne i. Sonyen har stått i mange år i et Ikeamøbel med 2,5 cm avstand til hylleplaten over. Dette har ikke ført til noen overoppheting, men så skal det også nevnes at møbelet ikke har ryggplate, og luft kan sirkulere fritt.

Jeg leser i bruksanvisningen til VSX-LX52: "Pass på at du lar det være god plass rundt enheten når du installerer den, dette for å sikre god ventilasjon og varmeavgivelse (minst 60 cm øverst, 10 cm bak og 30 cm på hver side)". Dette virker da voldsomt? Jeg skal etterhvert få rotet meg til å slenge sammen et møbel bestående av 2 små Ikeakommoder med hyller mellom. Etter mine beregninger vil forsterkeren få 3 cm avstand til sideveggene og 7-8 cm avstand til hyllen over. Møbelet vil være uten rygg, og avstanden til veggen vil bli roughly 15-20 cm. Hva tror dere, er jeg på trygg grunn?
    Jeg tror det går fint - min LX51 utvikler ikke så veldig mye varme syns jeg,selv om den står på hele dagen! Er nok litt i overkant hysteri den anbefalingen tror jeg:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser i bruksanvisningen til VSX-LX52: "Pass på at du lar det være god plass rundt enheten når du installerer den, dette for å sikre god ventilasjon og varmeavgivelse (minst 60 cm øverst, 10 cm bak og 30 cm på hver side)". Dette virker da voldsomt? Jeg skal etterhvert få rotet meg til å slenge sammen et møbel bestående av 2 små Ikeakommoder med hyller mellom. Etter mine beregninger vil forsterkeren få 3 cm avstand til sideveggene og 7-8 cm avstand til hyllen over. Møbelet vil være uten rygg, og avstanden til veggen vil bli roughly 15-20 cm. Hva tror dere, er jeg på trygg grunn?
    Min LX-52 er plassert med 4cm til hylleplate, 6cm på sidene og ingen rygg. Har aldri opplevd at den blir særlig varm.

Det som står i bruksanvisningen er nok typisk, ”cover your ass, american style”

Hvis man skal følge buksanvisninger til prunkt og prikke så hadde nok mange produkter blitt umulige og bruke på en fornuftig måte

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Når jeg spoler med PS3 står det også PCM når jeg spoler, helt normalt går jeg ut ifra. Men det står HD-formatet som spilles når jeg spiller filmen.

For å kunne få HD i displayet på receiveren må du for det første spille en blue ray-film som har HD-lydspor, ikke dvd-film, de har ikke HD-lydspor. Så må du gjerne inn i selve blue ray-filmens oppsett under "lyd" eller lignende, da den ellers gjerne spiller lyden i dolbydigital. I denne menyen velger du lydformatet(HD-formatet) filmen skal spilles med. Dette er altså filmens meny som du får tilgang til med blue ray-fjernkontrollen først når du har satt filmen inn i spilleren. Prøv dette nå og fortell om det fungerer.
    Jeg har samme problem som nevnt i denne tråden tidligere (og til slutt ble løst), men jeg sliter fortsatt...
    PS3 kjører BluRay film (Taken), med DTS-HD valgt som lyd. Audio output på PS3 er satt til HDMI Auto. Kun HDMI er koblet fra PS3 til Pioneer'en.
    Forsterker er satt til Auto Surround (men jeg har forsøkt andre valg også
    Allikevel får jeg kun PCM i displayet på forsterkeren.
    Velger jeg Dolby Digital som lyd på Blu-Ray, så står det fortsatt PCM på forsterkeren.

Det aner meg at en innstilling på PS3'en er feil, men som sagt er HDMI valgt som audio output, og den er satt til auto. (Og jeg på samme sted så jeg at det var krysset av for en haug PCM-ting som støttes, samt et par Dolby-ting.)

Tips tas i mot med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du PS3 slim? Er kun PS3 slim som sender lyden bitstream de andre PS3 utgavene sender som PCM.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har du PS3 slim? Er kun PS3 slim som sender lyden bitstream de andre PS3 utgavene sender som PCM.
    Nix, det er nok den tykke PS3. Vil det da si at det ikke er mulig å få DTS HD ut av PS3'en? (Når jeg hadde den tilkoblet til min gamle forsterker via optisk kabel, så fikk jeg både Dolby Digital og DTS (men selvfølgelig ikke DTS HD))

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det desverre, MEN du får fremdeles hd lyd bare at forsterkern gjør jobben(dekodingen) isteden for. Skal ikke være noe forskjell i teorien,men er det iflg praksis sier de som har prøvd begge deler.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Stemmer nok det desverre, MEN du får fremdeles hd lyd bare at forsterkern gjør jobben(dekodingen) isteden for. Skal ikke være noe forskjell i teorien,men er det iflg praksis sier de som har prøvd begge deler.
    OK, takk for hjelpen uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min LX52 vil ikke skru seg på med fjernkontrollen hvis jeg ikke først skrur den på og av med bryteren på frontpanelet. Det virker som om forsterkeren forblir i standbymodus i bare en kort stund etter at den har blitt skrudd av, for så å måtte skrus på med frontpanelbryteren igjen. Er dette normalt?

Dette gjelder både ved bruk av den originale fjernkontrollen og ved bruk av min Logitech Harmony 555.

Et amerikansk forum foreslo å skru på KURO LINK, men da får jeg ikke valgt HDMIinnganger på forsterkeren, så det utgår.

Hvordan oppfører deres forsterkere seg?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min LX52 vil ikke skru seg på med fjernkontrollen hvis jeg ikke først skrur den på og av med bryteren på frontpanelet. Det virker som om forsterkeren forblir i standbymodus i bare en kort stund etter at den har blitt skrudd av, for så å måtte skrus på med frontpanelbryteren igjen. Er dette normalt?

Dette gjelder både ved bruk av den originale fjernkontrollen og ved bruk av min Logitech Harmony 555.

Et amerikansk forum foreslo å skru på KURO LINK, men da får jeg ikke valgt HDMIinnganger på forsterkeren, så det utgår.

Hvordan oppfører deres forsterkere seg?
    Min slår seg også av, slik at det ikke blir noen lys som helst i forsterkeren når den står i StandBy. Men allikevel går det fint å slå den på igjen med fjernkontrollen (gjelder også min Logitech Harmony 585), så dette har ikke vært noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Min slår seg også av, slik at det ikke blir noen lys som helst i forsterkeren når den står i StandBy. Men allikevel går det fint å slå den på igjen med fjernkontrollen (gjelder også min Logitech Harmony 585), så dette har ikke vært noe problem.
    Da blir det å ta en tur til Pioneers verksted i Oslo så de får kikka på den. Forsterkeren er bare 1 mnd. gammel, så da er det greit å få tatt det så tidlig som mulig. Jeg trodde at jeg kanskje ville finne noe om strømstyring i en av menyene, men den gang ei. Jeg kommer tilbake med info når jeg vet noe mer.

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjelden, grovt sett på LX51 og LX52?
    Har mulighet til å bytte min 51 mot 52..
    En ting jeg irriterer meg over med 51, er at jeg ikke kan høre på musikk fra feks ps3 mens jeg ser på feks tv. Får ikke til å se på en hdmi kilde mens jeg hører på en annen lyd kilde. Kanskje jeg som ikke har peil??

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •