Pioneer VSX-LX52 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Noe av morroa er gjerne funderingen på hva som kan gjøres for å få det bedre
    Jeg testet tidligere en LX52 her, og den låt litt pistrete i diskanten. Jeg prøvde vel og merke ikke noe særlig med manuelle justeringer i tillegg, det hadde sikkert hjulpet. Jeg synest min 1018AH har en mer behagelig diskant slik den er stilt nå, men det kan godt være at med litt justeringer så hadde LX52 "parkert" 1018AH. Den virket som den hadde mer tydelig kanalseparasjon og at vokaler i centerkanalen ble mer behagelig/naturlig.
    Generelt tror jeg at suben bør ta seg av den laveste bassen alene, uansett hvilke høyttalere man bruker. Vel å merke hvis man har en sub som klarer oppgaven skikkelig.
    Har kjempefin lyd i mellom og diskant jeg. Tror nok det har mest med høyttalerne og gjør. Det er vel av den grunn jeg holder fast på disse XPL-160, de har 3” titan mellom elementer, det gir, i hvert fall i min smak, veldig god lyd i mellomregistret. Piano musikk, for eksempel, er utrolig distinkt og klar, rett og slett 100% naturlig.

Ellers er jeg helt enig med deg at det er nok best at subben tar seg av de laveste frekvensene. Skal nok kutte ut pluss, sette delefrekvensen til 50, og la subben ta seg av det. Den fremste årsaken til at jeg kjør oppsett som nå, er at da er det veldig enkelt og bare slå av subben når jeg ser filmer på hverdagene, for og lette litt på naboenes passive opplevelse, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Har kjempefin lyd i mellom og diskant jeg. Tror nok det har mest med høyttalerne og gjør. Det er vel av den grunn jeg holder fast på disse XPL-160, de har 3” titan mellom elementer, det gir, i hvert fall i min smak, veldig god lyd i mellomregistret. Piano musikk, for eksempel, er utrolig distinkt og klar, rett og slett 100% naturlig.

Ellers er jeg helt enig med deg at det er nok best at subben tar seg av de laveste frekvensene. Skal nok kutte ut pluss, sette delefrekvensen til 50, og la subben ta seg av det. Den fremste årsaken til at jeg kjør oppsett som nå, er at da er det veldig enkelt og bare slå av subben når jeg ser filmer på hverdagene, for og lette litt på naboenes passive opplevelse, hehe
    Men 50hz er lavt mann! 80 er vel mest vanlig og det jeg bruker ihvertfall. Jeg har bokhyllehøyttalere som ikke går lavt, men tror jeg ville brukt 80 uansett.
    Ja, jeg også synest det er veldig praktisk å kunne slå av sub..hehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 50hz er lavt mann! 80 er vel mest vanlig og det jeg bruker ihvertfall. Jeg har bokhyllehøyttalere som ikke går lavt, men tror jeg ville brukt 80 uansett.
    Ja, jeg også synest det er veldig praktisk å kunne slå av sub..hehe
    Ja du har nok rett der John2100, til tross for at mine JBL’er yter godt helt ned til 50 hz, så vil jeg nok miste en del, 80hz er nok mer fornuftig, det er også det jeg så langt har eksperimentert med, så det vet jeg funker bra.

Må takke for gode innlegg her på tråden, har du forresten fått solgt din andre LX52, er sikker på at den kan gjøre en mann lykkelig, og det til en overkommelig pris

Jeg anbefalte en av mine venner og investere i orntlige høyttalere og LX52 når elkjøp kjørte sin superhelg, han har nå fått bakoversveis til tross for at han er helt snau.

Hans gamle pakkesurround anlegg ble forflyttet til Fretex

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har nok rett der John2100, til tross for at mine JBL’er yter godt helt ned til 50 hz, så vil jeg nok miste en del, 80hz er nok mer fornuftig, det er også det jeg så langt har eksperimentert med, så det vet jeg funker bra.

Må takke for gode innlegg her på tråden, har du forresten fått solgt din andre LX52, er sikker på at den kan gjøre en mann lykkelig, og det til en overkommelig pris
    Jeg solgte den ikke og leverte den ikke inn igjen heller, så den har jeg fremdeles liggendes uåpnet. Pga jeg var usikker på om jeg ville ha LX52 selv, og tenkte at hvis ikke så er det litt interessant å se hvor mye jeg kan få for den etter lefdal-kampanjen, det blir evt neppe noe tap på den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte den ikke og leverte den ikke inn igjen heller, så den har jeg fremdeles liggendes uåpnet. Pga jeg var usikker på om jeg ville ha LX52 selv, og tenkte at hvis ikke så er det litt interessant å se hvor mye jeg kan få for den etter lefdal-kampanjen, det blir evt neppe noe tap på den.
    Good move man!

At Lefdal og Elkjøp kan selge til den prisen viser tydelig at de har meget god avanse på Pioneer produktene :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fremste årsaken til at jeg kjør oppsett som nå, er at da er det veldig enkelt og bare slå av subben når jeg ser filmer på hverdagene, for og lette litt på naboenes passive opplevelse, hehe
    Hei.
    I mangel på høyttalere å koble til min forsterker har jeg lest manualen (for én gangs skyld).
    Ut fra manualen virker det som en enkel sak å lage to oppsett slik at du kan for eksempel kan ha ett oppsett med ren stereo uten sub, og ett oppsett med sub og deling på f.eks. 80 (på side 79 (norsk manual) beskriver de hvordan du kan kopiere MCACC oppsett, for så å redigere på "Oppsett 2").

Mulig det ikke er så enkelt - gleder meg til å eksperimentere litt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Hei.
    I mangel på høyttalere å koble til min forsterker har jeg lest manualen (for én gangs skyld).
    Ut fra manualen virker det som en enkel sak å lage to oppsett slik at du kan for eksempel kan ha ett oppsett med ren stereo uten sub, og ett oppsett med sub og deling på f.eks. 80 (på side 79 (norsk manual) beskriver de hvordan du kan kopiere MCACC oppsett, for så å redigere på "Oppsett 2").

Du har kanskje rett der, good thinking, har ikke tenkt i de banene ennå. Det jeg har så langt er to forskjellige oppsett hva gjelder MCACC, grunnet forskjellig sitteplass ved bruk av TV kontra projektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Du kan kopiere og lagre flere oppsett. Men det jeg er usikker på er om, hvis du lagrer inn SMALL eller LARGE for høyttalerne så lurer jeg på om ikke det blir redigert i alle oppsett, at hvert oppsett ikke omfatter LARGE/SMALL innstillingene. Jeg tror det er sånn på min 1018 ihvertfall. Og man vil jo ikke ha høyttalerne til LARGE når man kjører med sub og omvendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du Har Trykket På Knappen "auto Direct"?
    Har trykt på alle knapper nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått det til nå Reinsbukken..? Eller er både receiver og blue ray-spiller gått ut vinduet, hehe?

Vi prøver hjelpe deg å løse problemet, hvordan går det
    Takker for all hjelp, men har vært optatt med påbygget på huset i det siste, så jeg beklager sent svar ikke løst enda nei.. Forsterkeren står hær fortsatt :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper også at det går bra, men jeg skjønner ikke problemet. Jeg har selv BDP-320 og LX-52. BDP-320 står på HDMI auto. Jeg starter en BD film, velger HD lydformatet, hvis ikke receiveren viser HD MASTER eller Dolby True HD med en gang, så klikker jeg bare på - RECEIVER - AUTO/ALC/DIRECT, da viser displayet "Auto Surround" i et par sekunder, så er du igang, da står der HD MASTER eller Dolby True HD og lyden er helt vidunderlig :-D

Håper han får det til

PS. Jeg er en Celine Dion fan, sitter nå og nyter Celine Dion Live in Las Vegas. Kan bare si at en konsert på BD med HD lyd er noe ganske annet enn musikk DVDer med Dolby digital :-D
    Skal printe ut denne for å prøve dette, det går i 110 hele tiden hjemme til meg med påbygg av hus, 3 barn Julestri + kona så det er lett å spore av..:-D

Deilig å komme på jobb og få tid til å lese på forumet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reinsbukken
    Skal printe ut denne for å prøve dette, det går i 110 hele tiden hjemme til meg med påbygg av hus, 3 barn Julestri + kona så det er lett å spore av..:-D

Deilig å komme på jobb og få tid til å lese på forumet..
    Sitter og prøver nå og dette funker bare ikke.. har prøvd dette nå og kommer bare STEREO i displayet på Forsterkeren etter jeg har trykket på RESIVER-AUTO/ALC/DIRECT..:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reinsbukken
    Sitter og prøver nå og dette funker bare ikke.. har prøvd dette nå og kommer bare STEREO i displayet på Forsterkeren etter jeg har trykket på RESIVER-AUTO/ALC/DIRECT..:evil:
    Høres ut som du kommer i stereo-modus med den knappen.
    Ok, prøv dette nå i denne rekkefølgen ett og ett punkt, du skal ikke holde inne flere knapper samtidig;

Du må koble BD-spilleren til receiveren med en HDMI-kabel for at det skal bli HD-lyd. Kobl HDMI-kabelen fra BD-spilleren til BD-inngangen på receiveren.

Ikke start BD-spilleren enda, ha den av nå.

Start receiveren.

På receiverens fjernkontroll:
    Trykk på knappen BD.
    Trykk på knappen RECEIVER.
    Trykk på knappen STANDARD. Trykk gjentatte ganger på STANDARD til det står PLII MOVIE i displayet. Nå er receiveren klar ihvertfall.

Start BD-spilleren.
    Sett på en BD-film med HD-lyd.
    Gå inn i BD-filmens lydmeny og velg HD-formatet den kan spilles i.
    Start filmen og vent til reklame/advarsler og lignende er ferdig og selve filmen er begynt.
    Kommer lydens HD-format opp i receiverens display nå? Hvis ikke, men PCM går du inn i BD-spillerens menyer og setter HDMI-out(lyd) til HDMI.
    Hva står det i receiverens display nå?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, prøv dette nå i denne rekkefølgen ett og ett punkt, du skal ikke holde inne flere knapper samtidig;

Du må koble BD-spilleren til receiveren med en HDMI-kabel for at det skal bli HD-lyd. Kobl HDMI-kabelen fra BD-spilleren til BD-inngangen på receiveren.

Start receiveren.

Trykk på knappen BD.
    Trykk på knappen STANDARD. Trykk gjentatte ganger på STANDARD til det står PLII MOVIE i displayet. Nå er receiveren klar ihvertfall.

Start BD-spilleren.
    Start filmen og vent til reklame/advarsler og lignende er ferdig og selve filmen er begynt.
    Kommer lydens HD-format opp i receiverens display nå? Hvis ikke, men PCM går du inn i BD-spillerens menyer og setter HDMI-out(lyd) til HDMI.
    PÅ min LX 51 er det samme om du bruker "standard eller "Auto-direct" knappen! Det kommer opp Dts-HD MASTER/ DOLBY TRUE-HD uansett!
    Og som sagt før her: på BD 320 skal: hdmi auto out stå på auto,kuro link på on,og pols på auto!
    Hvis det fortsatt ikke virker,så prøv en annen hdmi kabel!
    Hvis det fortsatt ikke virker,så prøv en annen BD spiller!
    Lykke til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Start receiveren.

Trykk på knappen BD.

Start BD-spilleren.
    Hei.. ordnet seg i går kveld, det var bare at BDP-320`n var stilt opp med HDMI på Bilde og Dolby Digital på lyd.. Så i går ble det HD lyd i stua mi.. og for en forskjell :-D SÅ TUSEN TAKK FOR ALL HJELP

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg høyttalere, og fikk endelig rigget opp. Har er rent stereo-oppsett, men er kjempefornøyd med å ha valgt LX52 fremfor en dedikert stereoforsterker.

Er der noen som vet hva forsterkeren yter i 4 Ohm?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg høyttalere, og fikk endelig rigget opp. Har er rent stereo-oppsett, men er kjempefornøyd med å ha valgt LX52 fremfor en dedikert stereoforsterker.

Er der noen som vet hva forsterkeren yter i 4 Ohm?
    Vet ikke,men det spørs vel hvordan det måles,men har lest at disse skal vere ganske strømsterke,så den yter nok bra - hvertfall så lenge du har kun to høytalere i drift!
    Har du biampet høytalerne dine?
    Dette gjorde jeg med min LX 51,og det ga et ganske bra løft i lyden!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har du biampet høytalerne dine?
    Dette gjorde jeg med min LX 51,og det ga et ganske bra løft i lyden!
    Jeg hadde planlagt å Bi-ampe, men så endte jeg med Vienna Acoustics høyttalere, og "VA tror ikke på Bi-amping".
    Kjøpte dermed litt dyrer Monster høyttalerkabler og er i alle fall ekstremt fornøyd med lyden jeg har fått

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fint at du er fornøyd da - ingenting er bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godt folk. Min noe tilårskomne Sony receiver går over i pensjonistenes rekker, og blir erstattet med en LX52. Lefdal kjørte nettopp en kampanje, og da fristet det med inn- og utganger som er i tråd med dagens lyd- og bildeformater.

Utfordringen nå er å konstruere et litt mer egnet møbel å plassere denne i. Sonyen har stått i mange år i et Ikeamøbel med 2,5 cm avstand til hylleplaten over. Dette har ikke ført til noen overoppheting, men så skal det også nevnes at møbelet ikke har ryggplate, og luft kan sirkulere fritt.

Jeg leser i bruksanvisningen til VSX-LX52: "Pass på at du lar det være god plass rundt enheten når du installerer den, dette for å sikre god ventilasjon og varmeavgivelse (minst 60 cm øverst, 10 cm bak og 30 cm på hver side)". Dette virker da voldsomt? Jeg skal etterhvert få rotet meg til å slenge sammen et møbel bestående av 2 små Ikeakommoder med hyller mellom. Etter mine beregninger vil forsterkeren få 3 cm avstand til sideveggene og 7-8 cm avstand til hyllen over. Møbelet vil være uten rygg, og avstanden til veggen vil bli roughly 15-20 cm. Hva tror dere, er jeg på trygg grunn?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •