Pioneer VSX-LX52 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Reinsbukken
    Hei.. Hvordan forandrer jeg fra PCM til bitstream, har ikke peiling på hva det er :-D

Hvis du har valgt HDMI for å overføre lyd fra BDP 320, så sender den i bitstream.

Nå har ikke jeg LX52 men LX71. På den er det ikke mulig å få noe annet enn DTS HD Mstr eller Dolby TrueHD i displayet hvis det er dette lydsporet som er valgt på disken. Skjønner ærlig talt ikke hva du gjør galt
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. har en LX-52 og en BDP-320 men får ikke til å sette forsterkeren på HD lyd, har prøvd å gjøre slik brugsanvisningen sier, men kommer ikke noe
    DTS-HD i displayet på forsterkeren.. Men velger HD lyd og bilde på 320`n det går bra.. Bygger på huset så har ikke hatt all verdens tid til å sette meg dypt inn i brugsanvisningen, håper det er noen her inne som har tips..
    Du må starte filmen før det kommer HD i displayet. Hva står det i displayet når du kjører film?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overfører via HDMI fra BDP-320 til BD ingangen på VSX-LX52 og velger
    1080p/24hrz oppløsning på 320`n, fant tilfeldig ut at hvis jeg trykker på spoleknappen så står det PCM i displayet på forsterkeren..??

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis du har valgt HDMI for å overføre lyd fra BDP 320, så sender den i bitstream.

Nå har ikke jeg LX52 men LX71. På den er det ikke mulig å få noe annet enn DTS HD Mstr eller Dolby TrueHD i displayet hvis det er dette lydsporet som er valgt på disken. Skjønner ærlig talt ikke hva du gjør galt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Du må starte filmen før det kommer HD i displayet. Hva står det i displayet når du kjører film?
    Det står Dolby DigitalII i displayet til forsterkeren og 000010 i displayet til BDP spilleren.

Har prøvd rådene ovenfor men uten hell.. ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står Dolby DigitalII i displayet til forsterkeren og 000010 i displayet til BDP spilleren.

Har prøvd rådene ovenfor men uten hell.. ops:
    Når jeg spoler med PS3 står det også PCM når jeg spoler, helt normalt går jeg ut ifra. Men det står HD-formatet som spilles når jeg spiller filmen.

For å kunne få HD i displayet på receiveren må du for det første spille en blue ray-film som har HD-lydspor, ikke dvd-film, de har ikke HD-lydspor. Så må du gjerne inn i selve blue ray-filmens oppsett under "lyd" eller lignende, da den ellers gjerne spiller lyden i dolbydigital. I denne menyen velger du lydformatet(HD-formatet) filmen skal spilles med. Dette er altså filmens meny som du får tilgang til med blue ray-fjernkontrollen først når du har satt filmen inn i spilleren. Prøv dette nå og fortell om det fungerer.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overfører via HDMI fra BDP-320 til BD ingangen på VSX-LX52 og velger
    1080p/24hrz oppløsning på 320`n, fant tilfeldig ut at hvis jeg trykker på spoleknappen så står det PCM i displayet på forsterkeren..??
    Da har du nok uforvarende satt "HDMI Audio out" til PCM på 320'en. Denne skal stå på "auto" - som er standard.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spoler med PS3 står det også PCM når jeg spoler, helt normalt går jeg ut ifra. Men det står HD-formatet som spilles når jeg spiller filmen.

For å kunne få HD i displayet på receiveren må du for det første spille en blue ray-film som har HD-lydspor, ikke dvd-film, de har ikke HD-lydspor. Så må du gjerne inn i selve blue ray-filmens oppsett under "lyd" eller lignende, da den ellers gjerne spiller lyden i dolbydigital. I denne menyen velger du lydformatet(HD-formatet) filmen skal spilles med. Dette er altså filmens meny som du får tilgang til med blue ray-fjernkontrollen først når du har satt filmen inn i spilleren. Prøv dette nå og fortell om det fungerer.
    Har gjort alt dette, men det er forsterkeren som er problemet, skal prøve litt nå med 320`n på auto.. Har masse Blu-ray filmer og velger bestandig HD lyd i menyen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt dette, men det er forsterkeren som er problemet, skal prøve litt nå med 320`n på auto.. Har masse Blu-ray filmer og velger bestandig HD lyd i menyen :-D
    På receiverens fjernkontroll: Trykk først på knappen "receiver" trykk så på knappen "standard"..da skal det komme opp riktig format i receiverens display, hvis det er receiveren det står på (vel og merke NÅR filmen spilles, dvs etter at reklame/advarsler er ferdige og selve filmen er begynt)

For å være sikker, sett blue ray-spillerens HDMI-out til bitstream ikke auto

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På receiverens fjernkontroll: Trykk først på knappen "receiver" trykk så på knappen "standard"..da skal det komme opp riktig format i receiverens display, hvis det er receiveren det står på (vel og merke NÅR filmen spilles, dvs etter at reklame/advarsler er ferdige og selve filmen er begynt)

For å være sikker, sett blue ray-spillerens HDMI-out til bitstream ikke auto
    Nå er det like før forsterkeren blir kastet gjennom ruta :twisted: Det står PCM og Pro logic II, up mix på forsterkeren, kjører Riddick med dts-hd skjønner ikke hva jeg gjør galt..:evil: hvordan endrer jeg til bitstream..??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det like før forsterkeren blir kastet gjennom ruta :twisted: Det står PCM og Pro logic II, up mix på forsterkeren, kjører Riddick med dts-hd skjønner ikke hva jeg gjør galt..:evil: hvordan endrer jeg til bitstream..??
    Vet ikke om det går eller hvordan man evt. stiller til bitstream, har ikke BDP-320 selv.

Men sjekk dette på BDP-320: Velg bilde- og lydutganger og se til at både bilde(video)- og lyd-utgangene "HDMI out" er satt til "HDMI". Hvis HDMI-out(lyd) er satt til f.eks. digital audio, mener jeg at det blir sent PCM-signal gjennom HDMI-utgangen, slik som det virker er tilfellet hos deg nå. Får du HD i displayet da?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Har Trykket På Knappen "auto Direct"?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått det til nå Reinsbukken..? Eller er både receiver og blue ray-spiller gått ut vinduet, hehe?

Vi prøver hjelpe deg å løse problemet, hvordan går det

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått det til nå Reinsbukken..? Eller er både receiver og blue ray-spiller gått ut vinduet, hehe?

Vi prøver hjelpe deg å løse problemet, hvordan går det
    Jeg håper også at det går bra, men jeg skjønner ikke problemet. Jeg har selv BDP-320 og LX-52. BDP-320 står på HDMI auto. Jeg starter en BD film, velger HD lydformatet, hvis ikke receiveren viser HD MASTER eller Dolby True HD med en gang, så klikker jeg bare på - RECEIVER - AUTO/ALC/DIRECT, da viser displayet "Auto Surround" i et par sekunder, så er du igang, da står der HD MASTER eller Dolby True HD og lyden er helt vidunderlig :-D

Håper han får det til

PS. Jeg er en Celine Dion fan, sitter nå og nyter Celine Dion Live in Las Vegas. Kan bare si at en konsert på BD med HD lyd er noe ganske annet enn musikk DVDer med Dolby digital :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål om LX52 og høttalervalg.
    Det står i manualen at man må sette opp i valg om man skal ha 6 eller 8 ohms høyttalere.

Jeg har imidlertid lyst på Vienna Acoustics Mozart Grand. De står oppgitt med effekt 4 ohms som jeg har tentk å bi-ampe.

Vil dette spille sammen eller bør/må jeg ha høyttalere med 6 el 8 ohms, ev effekttrinn?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Et spørsmål om LX52 og høttalervalg.
    Det står i manualen at man må sette opp i valg om man skal ha 6 eller 8 ohms høyttalere.

Jeg har imidlertid lyst på Vienna Acoustics Mozart Grand. De står oppgitt med effekt 4 ohms som jeg har tentk å bi-ampe.

Vil dette spille sammen eller bør/må jeg ha høyttalere med 6 el 8 ohms, ev effekttrinn?
    Jeg tror du kan slappe helt av.

Selv kjører jeg LX-52 sammen store JBL XPL 160 fronthøyttalere (6 ohm) med Miller & Kreisel (4 ohm) senter og surround høyttalere. Funker som bare det, receiveren sliter ikke i det hele tatt, og lyden er kjempegod. Volum er det heller ikke noe og klage på, det kan naboene mine skrive under på

PS. Har ikke prøvd med Bi-Amping ennå (venter på mer supra kabel), men kan tenke meg at hvis der er forskjell, så er det av det positive slaget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg tror du kan slappe helt av.

Selv kjører jeg LX-52 sammen store JBL XPL 160 fronthøyttalere (6 ohm) med Miller & Kreisel (4 ohm) senter og surround høyttalere.
    Bra! Har du stilt inn receiver på 6 eller 8 ohm?

Tilleggsspørsmål: Vet du hva forsterker yter i 4 ohm, det står kun 7*150 W ved 6 ohm i manualen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Bra! Har du stilt inn receiver på 6 eller 8 ohm?

Tilleggsspørsmål: Vet du hva forsterker yter i 4 ohm, det står kun 7*150 W ved 6 ohm i manualen?
    Har satt den til 6 ohm.

Hva den egentlig yter i 4 ohm vet jeg ikke, alle oppgitte verdier for receivere er uansett blåst opp, kun tall på papir.

Men for mitt bruk, som til tider kan bli ganske høyt ops: så mangler der ikke ”saft” for og si det sånn, naboene syns heller ikke at jeg mangler effekt

Skal som sagt prøve Bi-amping neste uke. Men jeg tviler på at jeg vil oppleve den helt store forskjellen, receiveren driver fronthøyttalerene uten problem som det er nå.

By the way, jeg betalte 9998 klonks på Lefdal for 3 måneder siden, så 7500 er "give away" pris for en så god receiver. Men det virker som at Pioneer har endelig har begynt med og gjøre topp lyd & bilde tilgjengelig for folk flest :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolle: Låt LX52 bra hos deg med kun å ta den automatiske romkorreksjonen, eller måtte du gjøre manuelle innstillinger i tillegg, evt hva gjorde du?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolle: Låt LX52 bra hos deg med kun å ta den automatiske romkorreksjonen, eller måtte du gjøre manuelle innstillinger i tillegg, evt hva gjorde du?
    Ja, det funker meget bra, har ikke foretatt noen manuelle korreksjoner ennå. Det er jo dette med ”don’t change a winning team”

Tingen jeg jobber litt med er integrering av M&K subben min. Har som sagt JBL XPL-160 fronter. De er jo bassrefleks høyttalere med meget god ytelse helt ned til de lave frekvenser. Kjør på pluss nå, siden jeg definitivt vil ha de lave frekvensene ut til 160’ene, i tillegg til subben. Da blir det jo litt problemer med kansellering og den slags. Kan jo sette ned delefrekvensen til 50, så alt under det går til subben. Men i grunn er jeg happy nå, har fiklet litt med fase og plassering av subben, er nesten i mål nå, feil formulering, vi AV bevisste kommer aldri i mål, men vi nærmer oss bestandig, er det ikke sånn?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja, det funker meget bra, har ikke foretatt noen manuelle korreksjoner ennå. Det er jo dette med ”don’t change a winning team”

Tingen jeg jobber litt med er integrering av M&K subben min. Har som sagt JBL XPL-160 fronter. De er jo bassrefleks høyttalere med meget god ytelse helt ned til de lave frekvenser. Kjør på pluss nå, siden jeg definitivt vil ha de lave frekvensene ut til 160’ene, i tillegg til subben. Da blir det jo litt problemer med kansellering og den slags. Kan jo sette ned delefrekvensen til 50, så alt under det går til subben. Men i grunn er jeg happy nå, har fiklet litt med fase og plassering av subben, er nesten i mål nå, feil formulering, vi AV bevisste kommer aldri i mål, men vi nærmer oss bestandig, er det ikke sånn?
    Noe av morroa er gjerne funderingen på hva som kan gjøres for å få det bedre
    Jeg testet tidligere en LX52 her, og den låt litt pistrete i diskanten. Jeg prøvde vel og merke ikke noe særlig med manuelle justeringer i tillegg, det hadde sikkert hjulpet. Jeg synest min 1018AH har en mer behagelig diskant slik den er stilt nå, men det kan godt være at med litt justeringer så hadde LX52 "parkert" 1018AH. Den virket som den hadde mer tydelig kanalseparasjon og at vokaler i centerkanalen ble mer behagelig/naturlig.
    Generelt tror jeg at suben bør ta seg av den laveste bassen alene, uansett hvilke høyttalere man bruker. Vel å merke hvis man har en sub som klarer oppgaven skikkelig.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •