DAC, pre-amp eller effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC, pre-amp eller effektforsterker?

Heisann. Sitter å lurer på hva jeg skal svi av skattepengene på Har per i dag et stereoanlegg med en HK 3480 forsterker som driver et par XTZ 99.26, men føler at kombinasjonen ikke sitter helt 100%. Litt mer detaljer i musikken generelt er det jeg savner, samt at mellomtonen på XTZ'ene ikke matcher helt lydsignaturen på HK etter det jeg har blitt fortalt.

Så det jeg lurer på sånn i all hovedsak er i hvilket ledd vil jeg forandre lyden mest? HK'en har pre-out/in tilkobling, så lurer på om det kan ha noe for seg å prøve med en forforsterker av høyere kvalitet?

Har også sett på Beresford TC-7520 DAC som igrunnen slår to fluer i en smekk når den både fungerer som forforsterker og som en god dac. Her regner jeg med at det er mulig å få fram detaljer som ellers forsvinner i en litt eldre technics cd-spiller.

Alle svar mottas med stor takk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler du ikke det matcher må du sikkert ha ny forsterker, eller høyttalere.
    Jeg kjender ikke din HK, men som du skriver har denne sikkert ikke dac i seg nei, så en dac såsom Beresford´en vil sikkert være en meget god investering.

Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg det blir i første omgang å prøve med en ekstern dac med preamp, og eventuelt bytte HK'en i en effektforsterker hvis jeg ikke blir fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •