Eltax Avr-280, noen som har meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eltax Avr-280, noen som har meninger?

Har prøvd å finne noe om denne receiveren, men ikke klart å finne noe særlig på nett. Noen som har erfaringer/meninger å dele med meg? Det er en billig sak, og det er derfor den er interesant, da jeg som student ikke er særlig rik. Jeg regner derfor ikke med at den er en skikkelig værsting. Men jeg hadde håpet at noen kunne fortelle meg om den duger greit nok til å levere litt ok lyd ut i min lille stue.

Yool

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Velkommen til forumet.

Den Eltax avr-280 som du nevner har eg ikkje kjennskap til, mne eg har kjennskap til den receivaren som er med i den pakken som heiter "Eltax movie boxx".

For dei latterlige 1000,-kr du betalar for det systemet, er berre receivaren verdet dei kronene for seg sjøl meinar eg.
    Avr 280 reknar eg med er ein "vassare" receivar, so eg meinar den er verdt sine 895,- kr.

Kva slags høgtalarar har du tenkt og kobla opp på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høtalere

Jeg er fortsatt litt usikker når det kommer til høytalerene. Jeg har sett her på forumet at Eltax sitt Discovery sett ikke er så aller værst. Med tanke på at jeg i min blokkleilighet ikke kan ha en sub, så ser disse absolutt tiltrekkende ut. Jeg er dog litt usikker på om jeg ikke heller burde bruke 2 par høytalere jeg allerede er i besittelse av, og kun gå til innkjøp av en center høytaler. Jeg har et par Infinity høytalere som jeg har vært nokså fornøyd med når de er kobla til min Rotel forsterker, og et par Mission høytalere som jeg kan benytte som bakhøytalere.

Tenkte å prøve det opsettet først, evt. låne en center for å høre åssen det låter, og se det ann litt.

I den sammenhengen: Noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe oppheng/stativ for høtalere, helst stativ med spikes (igjen->blokkleilighet).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjennskap til to kjøp av Eltax elektronikkprodukter, og begge har hatt feil. Den ene var en kombinert DVD og surrundreceiver, som plutselige begynte å nekte å åpne DVD-skuffen.

Den andre var en Eltax surroundreceiver som i svært lave/stille partier i filmen begynte å lage klikkelyder. Dette var en feil ved produktet som gjorde at stille partier i filmen fikk lyden til å skru seg av, for deretter å skru seg på igjen når det kom litt lydsignal igjen (dette var med digital lydkabling fra DVD-spilleren). Han oppgraderte til en Pioneer, og ble overrasket over hvor mye bedre den var på omtrent alle områder.

Disse to hendelsene gjør at jeg er svært skeptisk til elektronikk fra Eltax. Mulig høyttalerne er noe bedre.

Hvis du er vant til Rotel og Infinity, så tror jeg en Eltax-receiver vil være en gedigen skuffelse lydmessig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er vant til Rotel og Infinity, så tror jeg en Eltax-receiver vil være en gedigen skuffelse lydmessig.
    Føyer meg inn i rekken, og sier meg helt enig. Har hørt tre par høyttalere fra Eltax, husker ikke modellnavn. To gulvstående og en bokhyllehøyttaler. Alle parene kostet det samme :shock: , og bokhyllehøyttaleren var bestykt med akkurat samme elementer som sin større bror, men bare med færre elementer.... (litt rar setning... :? )

Usansett, ingen av de låt bra syntes jeg. Den gang var det noen små bokylle-Hitachi høyttalere i et mikroanlegg som var referansen min, og de låt mye bedre, det sier vel sitt...

Må legges til at det er noen år siden, mulig de har blitt bedre med tiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •