Integrerte forsterkere med lite varmeutvikling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrerte forsterkere med lite varmeutvikling

Etter nærmere "studier" av Lyngdorf TDAI 2200 har jeg funnet ut at den er plasseringsvennlig da den ikke trenger noe særlig lufting (avgir lite varme). Dette ser jeg på som en stor fordel da jeg vet hvor varm min Marantz receiver blir. Står i lukket skap med noe lufting i bakkant. Ønsker å "gjemme bort" komponentene mest mulig og da er skap løsningen for meg. Hadde et åpent Soundstyle rack tidligere hvor lufting ikke var et problem. Nå skal jeg over til to-kanals stereo og havner trolig på en integrert forsterker. Og når jeg først skal legge litt i en god forsterker, kan jeg også like godt se etter egenskaper som lite varmeutvikling, så langt det ikke går på bekostning av noe annet.

Setter pris på forslag til alternativer og/ eller eventuelle innvendinger på innlegget.

Forsterkeriet skal for øvrig pares med Focal Electra 1007 BE stativhøyttalere.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klasse D er jo perfekt da, om det passer med dine høyttalere.
    Jeg har min Bryston i en skap også, sammen med plasmaen. Ser vi tv er dørene jo åpne men ved musikk er dørene som regel nesten lukkede, bare sånn at fjernkontrollens stråler kan slippe igjennom.
    Skapet er lukket baktil, men jeg har ikke problemer med varme. Selvfølgelig blir den normalt varm, men kan aldrig forestille meg den skulle blive så varm at den slår seg av, da nermer man seg jo kokepunktet.
    Tror det var cybervision her på forum der hadde samme Bryston med Focal før også....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •