Receiver/Prosessor med 2 HDMI utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver/Prosessor med 2 HDMI utganger

Hei! Jeg er på jakt etter en receiver/prosessor med to enkle krav; en som dekoder HD lydformatene, og som har 2 HDMI utganger. Hva er rimeligste alternativ her? Dumt at 2 HDMI utganger skal være lik minimum 15000...:???: Da jeg skal ha effektforsterkere på alle utgangene var det liksom ikke nødvendig å betale for en kostbar receiver med mye effekt.

Vet at det går an å kjøpe HDMI splitter, men synes en løsning med 2 utganger på receiveren er mest elegant. Skal ha tv/projektor på samme vegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR876 skal ha 2 hdmi ut, og billigste pris ifølge hardware er 9995,-

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge Takk for svar! Satt akkurat og leste nyest nummer av "Hjemmekino". Der kom jeg over en 1x2 HDMI splitter som var såpass nett og billig at det ikke virket som noen "nedtur" og gå for den! eheitmann.no

Da tror jeg at en ny forholdsvis billig receiver (f.eks yamaha til ca 5000,-), denne splitteren fra eheitmann, og et par effektforsterkere (ca 10.000 brukt) til front og center vil være en meget bra løsning! Hvertfall til de som synes det er tøft med noen effektforsterkere i racket, og som har plass til det. Om det er en lydmessig bedre løsning enn f.eks Pioneer LX81 vet jeg ikke...Hva tror Dere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz sr6003 har 2 hdmi utganger den får man til ca 9000-9500 kr avhengig av hvor mye rabatt man kan få, jo flere ledd jo mere kluss er min erfaring, og tenker ikke da på effektforsterkeren men heller den billige splitteren

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I litt høyere ende av prisskalaen har du også Sony DA5400 til ca 13.000 på en herværende nettbutikk. Denne har 6 HDMI inn og 2 ut, støtte for alle HD lydformater pluss veldig enkle og intuitive menyer for høytaler oppsett og er et meget godt kjøp.

Svenske Hemmabio klarte ikke å kåre en vinner mellom denne og Pioneer SC-LX81 ved årsskiftet.

Du bør absolutt unngå splittere og kabelkaos om mulig. Det bare kompliserer signalbanene og introduserer mulige feilkilder. Særlig i og med at du skal bruke både projektor og TV og dermed får "nok" kabler å holde rede på i utgangspunktet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •