Hvilken effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken effektforsterker?

Hei,

har allerede en Yamaha RX-V663 receiver og skal gå til innkjøp av B&W DM683. Spørsmålet er hvilken effektforsterker jeg burde gå for? Har i utgangspunktet ikke tenkt å gi altfor mye så en ny NAD C275 vil foreksempel være for dyrt.

Har tittet litt etter brukte NAD C272, men vet ikke om den duger? Ellers har jeg også sett på Rotel RB-1072, men den har bare effekten 2x100W og dette blir kanskje litt lite?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse burde vel fungere rimelig greit :
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=48850&cat=13

2x100watt vil uansett være bedre enn 663'en. Det spørs jo hvor høyt du vil spille.

Her er den en RB-1080 (2x200w) til 6000kr:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=48561&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, RB-1080 er virkelig interessant. Prisen er også overkommelig. Tar kontakt med selgeren og hører om han allerede har solgt unna eller om det finnes muligheter!

Noen som forresten har prøvekjørt RB-1080?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 1080, men har lest mange tester på Rotel i det siste og ALLE får bare bra kritikk og blir sammenlignet med ting som er mye dyrere. Kontroll på høyttalerne og fet bass er noe som går igjen. Varme i toppen også, selv klasse-D utstyret.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde hatt gleden av å høre de aller fleste klasse D forsterkerne til rotel og de er gode de, i forhold til Midgaard kan jeg si at de er rundere i toppen,men de er ikke som de analoge effektene til rotel, med det er de beste klasse D jeg har hørt i en fornuftig prisklasse

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvordan mener du de står stilt i forhold til å drive DM683? Holder det med 1070 eller må jeg opp på 1080 som leverer 2 x 200W?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hadde hatt gleden av å høre de aller fleste klasse D forsterkerne til rotel og de er gode de, i forhold til Midgaard kan jeg si at de er rundere i toppen,men de er ikke som de analoge effektene til rotel, med det er de beste klasse D jeg har hørt i en fornuftig prisklasse
    Nu er det ikke for at påstå det ikke passer hvad du siger, men det er jo de samme Ice-moduler der sidder i Rotel og i Midgaard så lyden burde være helt ens. Så godt som alle producenter af Ice-forstærkere "påstår" at have modificeret modulet de har brugt. Og disse moduler kan fås i forstærkere i 100k kr-klassen. Det skal efter sigende være så godt som umuligt at modificere på Icepower, og der er da vist heller ingen der kommer med konkret information om hvad de har modificeret(så vidt jeg ved).
    Men uanset så lyder Icepower super fedt, især til prisen.

Sådan en her IcePower kan du måske have nytte af, hvis du har mod på at modificere lidt på indgange eller bruge adaptorer.

Mvh. l´Blundt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Ja hvordan mener du de står stilt i forhold til å drive DM683? Holder det med 1070 eller må jeg opp på 1080 som leverer 2 x 200W?
    Har 683, brukte tidligere en NAD C272(2x150w) som fungerte utmerket. Men ville ikke hatt mindre enn 150w per kanal.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpt deg effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    kjøpt deg effektforsterker?
    Ja, gått til innkjøp av C272.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av l`Blundt
    Nu er det ikke for at påstå det ikke passer hvad du siger, men det er jo de samme Ice-moduler der sidder i Rotel og i Midgaard så lyden burde være helt ens. Så godt som alle producenter af Ice-forstærkere "påstår" at have modificeret modulet de har brugt. Og disse moduler kan fås i forstærkere i 100k kr-klassen. Det skal efter sigende være så godt som umuligt at modificere på Icepower, og der er da vist heller ingen der kommer med konkret information om hvad de har modificeret(så vidt jeg ved).
    Men uanset så lyder Icepower super fedt, især til prisen.

Sådan en her IcePower kan du måske have nytte af, hvis du har mod på at modificere lidt på indgange eller bruge adaptorer.

Mvh. l´Blundt
    alle har sine meninger jeg mener bestemt jeg hørte forskjell på disse modellene fra rotel og midgard sin i testen jeg var med på, det gjorde alle som var tilstede også,men det var ikke alle som mente rotel var best:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    alle har sine meninger jeg mener bestemt jeg hørte forskjell på disse modellene fra rotel og midgard sin i testen jeg var med på, det gjorde alle som var tilstede også,men det var ikke alle som mente rotel var best:-D
    Har lest endel tester av Rotel klasse-D forsterkere i det siste siden jeg funderer på å kjøpe en. I de testene jeg har lest så sier de at på en eller annen måte så har Rotel klart å få varmere lyd i ICE-modulene enn de andre som tilsynelatende lager "identiske" forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har lest endel tester av Rotel klasse-D forsterkere i det siste siden jeg funderer på å kjøpe en. I de testene jeg har lest så sier de at på en eller annen måte så har Rotel klart å få varmere lyd i ICE-modulene enn de andre som tilsynelatende lager "identiske" forsterkere.

det var mitt inntrykk også, det er de eneste jeg har vært i nærheten av å like og jeg er på ingen måte en fan av klasse D:-D tror man får relativt mye for pengene der hvis man kikker etter klasse D,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •