Hvilken Receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Receiver?

Har idag et oppsett med en HK DPR 2005 som ikke er helt frisk lengre.
    Videre har jeg AudioVector M2 front, C-2 bakhøytallere, AV3 senter og SE200 12" Sub. Alt er AudioVector.
    Kabeloppsettet er bra. Høytalerkabel front er Flatline Super 2x3m Bi-Wire, Flatline Gold til senter og Flatline til bakhøytalere.
    Forsterkeren kutter etter ca 1-1 1/2 time. Kan sikkert repareres men har også lyst på noe nytt.
    Ser fordelen med HDMI veksling slik at jeg kan bygge både lyd/bilde gjennom denne.
    Ønsker minst like mye trøkk og effekt i en ny receiver, tror resten av oppsettet tåler mye mer.
    Jeg følger ikke like mye med lengre så jeg spør derfor om råd her på forumet.
    Tips til merker og typer å vurdere? Har sett litt på de nye HK, men har de like mye effekt som den gamle DPR 2005?
    Tenker prisklasse opp til ca 20.000.
    Et alternativ er jo selvfølgelig en mindre reciever kombinert med ekstra effektforsterkere til front?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ 2 e ikkje dumt, kan jo få mye spennende brukt av effektforsterkere også til en flott pris.

Men forslag til en receiver er Pioneer sin SC-LX81 Surroundreceiver, er i din prisklasse og har et flott design og det meste av utstyr.

SC-LX81 Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video

Tror det ligger en tilsalgs på torget.

Ny finner du i butikken til rundt din prisklasse hos blant annet Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg har sett litt på denne. Denne er høyaktuell.
    Men jeg har også sett på en annen, selv om den vil sprenge budsjettet en del.
    Denne: Earthquake Cinenova Grande 5 Channel Amplifier Black har jeg fått sansen for, men er det mulig å finne en forforsterker som takler HDMI og kan drive denne. Hva vil totalprisen bli for et slikt oppsett...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikkje småsaker det nei :-D Vil nå si at dine 20 lapper må pare seg ivrig da :P Men du finner nå noen greie forforsterker med støtte for hdmi til den men det kommer jo ann på hvilke prisklasse du ligger deg i. Går også ann å bruke en rimligere receiver med pre.out i alle kanaler og hdmi til forforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •