Stereo med AppleTV, trenger hjelp med handleliste.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo med AppleTV, trenger hjelp med handleliste.

Hei,

Har sett på stereo lenge, og har landet på en setup med mediaspiller og ekstern DAC.

Mediaspilleren som frister mest er AppleTV, grunnen til dette er brukervennligheten. Kan legge inn platesamlingen i Apple Lossless og synke den opp mot mediaspilleren uten at pcen trenger å stå på. Har lenge sett på SB Duet, men siden man er avhengig av en NAS/PC for at det skal fungere har jeg slått dette litt fra meg. Spørsmålet er da: Vil AppleTV på noen måte bli en flaskehals i systemet da dette hovedsaklig ikke er myntet mot Hi-fi(end) systemer, eller vil det ikke være et problem lydmessig?

Neste spørsmål er komboen XTZ Class A100 D3 + Xtz 99.25 Piano. Fungerer disse bra sammen, og har forsterkeren nok kraft til å drive høytalerene på såkalt A modus? Er det noen steder på østlandet det er mulighet for å høre disse høytalerene, og helt sammen forsterkeren?

Til slutt lurer jeg litt på hvilken DAC jeg burde velge. Har maks tenkt til å bruke 4k på DAC.

Takker for svar :-)

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Coerce
    Hei,

Har sett på stereo lenge, og har landet på en setup med mediaspiller og ekstern DAC.

Mediaspilleren som frister mest er AppleTV, grunnen til dette er brukervennligheten. Kan legge inn platesamlingen i Apple Lossless og synke den opp mot mediaspilleren uten at pcen trenger å stå på. Har lenge sett på SB Duet, men siden man er avhengig av en NAS/PC for at det skal fungere har jeg slått dette litt fra meg. Spørsmålet er da: Vil AppleTV på noen måte bli en flaskehals i systemet da dette hovedsaklig ikke er myntet mot Hi-fi(end) systemer, eller vil det ikke være et problem lydmessig?

Neste spørsmål er komboen XTZ Class A100 D3 + Xtz 99.25 Piano. Fungerer disse bra sammen, og har forsterkeren nok kraft til å drive høytalerene på såkalt A modus? Er det noen steder på østlandet det er mulighet for å høre disse høytalerene, og helt sammen forsterkeren?

Til slutt lurer jeg litt på hvilken DAC jeg burde velge. Har maks tenkt til å bruke 4k på DAC.

Takker for svar :-)
    XTZ forsterkeren har innebygget dac, så hvis du går for denne, kan det jo være lurt å vente med separat dac.

Men hvis du allikevel vil ha en separat dac, er det utrolig mye bra å velge i opp til 4k. Personlig så benytter jeg en Beresford TC-7520 som jeg er utrolig fornøyd med.http://www.beresford.me/others/Products.html
    Denne kommer på rundt 1700,- hvis du bestiller direkte fra Beresford.

Andre alternativ kan vær Cambridge DacMagic eller Abrahamsen V 6.0

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •