B&W 684 - Forsterkervalg/effekt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 684 - Forsterkervalg/effekt?

Heller mot kjøp av B&W 684, og lurer litt på forsterkervalg til disse høyttalerne.

Forsterker planlegges kjøpt brukt. (er student...) Jeg har sett litt på Vincent SV-226mkII, som med jevne mellomrom dukker opp på brukten. Noen invendinger for, eller imot denne forsterkeren? Er 2x100watt nok til å drive høyttalerne greit?

Noen formeninger om hvordan min Thule IA60B (2x60w) vil klare å dra høyttalerne? Vurderer nemlig å spare noen måneder for så å legge litt mer penger i en forsterker, og da heller leve i vissheten om at det at det bor mer i høyttalerne enn det thulen klarer å presse ut. Den som venter på noe godt... etc.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil nok drive disse bra, vet ikkje hvordan Vincent og BW lyder sammen, mener og ha lest at folk har vært fornøyd med Vincent SP-331 som effekt på BW 604 S3. Det kan du sikkert finne litt om visst du søker litt rundt på forumet.

Ellers så ville eg prøvd ut Thule forsterkeren din først før eg hadde vurdert noe annet

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Har brukt thulen til å drive et par 602 s2 med glimrende resultat. Veldig glad i lyden thulen leverer. Følsomheten på 684ene er oppgitt til 90db, det samme som 602. Dog har jo 684 ett element ekstra å drive.
    Så du tror thulen klarer å drive 684ene ok? Effekt får en vel aldri nok av uansett, men som student så må en jo prioritere...

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du med hell kan bruke thule'n mens du sparer opp litt penger til noe snasent noe.
    for gode tips mht matching kan du jo stikke innom BW klubben her på forumet.
    selv fikk jeg bakoversveis når jeg fikk mine kl.D blokker så det kan jeg ambefale, rotel er det jo mange som bruker med B&W, Vincent har jeg hørt flere som skryter av, disse kan du jo også få biligt fra nysound.com bare under et annet navn.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er navnet på vincent modellene på nysound.com? Var innom og så, men fant ingen som lignet i noe særlig grad.

Ellers vurderer jeg også en effektforsterker fra thule, (ia60b har preout), da disse også dukker opp relativt billig på brukten i ny og ne.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OriginalRed
    Hva er navnet på vincent modellene på nysound.com? Var innom og så, men fant ingen som lignet i noe særlig grad.

Ellers vurderer jeg også en effektforsterker fra thule, (ia60b har preout), da disse også dukker opp relativt billig på brukten i ny og ne.
    De het Shengya, du kan finne dem her
    New York Sound Online HiFi Store

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •