Receiver til XTZ 99 + 93 surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til XTZ 99 + 93 surround?

Har planer om å kjøpe meg nytt hjemmekino anlegg og har egentlig så godt som bestemt meg for at høytalerne kommer til å bli
    XTZ surround pakka med 2W12 subber og 93 WMT.

Har lest mye rundt omkring og kommet fram til endel alternativer....
    De det nå står mest imellom er vel egentlig Yamaha rx-v1900 og Onkyo tx-sr876.
    Har også sett på Pioneer lx-51 og H/K 355.... Men lener som sagt mest mot Onkyo eller yamaha nå.

Det jeg lurer på er om det er noen som har prøvd noen av disse oppsettene og har en mening om hva som passer best?
    Lurte også på om f.eks. Onkyo tx-sr607 er i stand til å drive disse høyttalerne ordentlig? Den er jo tross alt endel billigere, og ser hvertfall på papiret veldig bra ut....

Det blei vist endel spørsmål... På forhånd takk for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater meg å bumpe denne tråden da jeg ikke har fått noen svar

Det jeg egentlig lurer på er om det blir litt overkill med Yamaha rx-v1900 / Onkyo tx-sr876, eller om disse høyttalerne trenger såpass??

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da skal jeg redde bumpen din!

Vel for å si det sånn, en kompis av meg kjøpte en Yamaha rx-v66x til den pakken.

Spilte greit, men når han skrudde høyere så ble det bare lysere å lysere, nesten så man skulle ha skrudd ned diskanten. Ble skikkelig skuffet over at forsterkern spilte så dårlig.

De receiver wattene er virkelig søppel spørr du meg..

Den pakken krever futt å kvalitet, noe jeg må si at yamaha ikke takler..

Du burde gå etter Onkyo eller HK etter min mening.. helst HK, bedre design

Mine eldre 2W12+WMT fra 2006 på Doxa 70.. å jeg sir fort, de 70 wattern håndterer de stakkars WMT'ene med stålkontroll :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men den Yamaha'en jeg nevnte var jo da rx-v1900 som vel har litt mer trøkk en rx-v66x.....

Men etter hva jeg klarer å lese meg til er vel egentlig Onkyo 876 et bedre alternativ med tanke på at den bare koster 500,- eller er det noen motsigelser på det?

Veldig enig i at H/K har et nydelig design, men ettersom jeg leser i lyd&bilde testen er den kanskje litt slapp i øvre register i forhold til alternativene, og med to 12 tommere blir vel det kanskje ikke noen kjempe match....:-?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så vil aldri en receiver i denne prisklassen klare å drive høyttalerne skikkelig. Hvis det er denne prisen du ser for deg så kjøp den som du synes passer din formening og pen lyd. Pass på at receiveren har pre-ut på alle kanaler så du kan oppgradere med effektforsterkere etterhvert. Etter det jeg har lest så kan XTZ'ene fort bli for lyse hvis du i tillegg bruker en receiver som er lys. Yamaha heller mot det mørke, H/K vet jeg ikke, men Pioneer og Denon er lyse.

Jeg har Yamaha 663 og de er ikke søppel slik Cellv14 påstår. Problemet dens er, i likhet med alle receivere i denne prisklassen, at den er for strømsvak. Når receiveren holder på å gå tom for strøm så blir den lys/skarp i toppen. 1900'en er litt kraftigere, men som sagt så må du opp på over-dyre receivere for at de skal være kraftige nok. Kjøp heller en rimelig en og spar til sluttrinn. Det er mitt råd.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har Yamaha 663 og de er ikke søppel slik Cellv14 påstår.
    Jeg påpekte bare at reciever-watt er søppel, selve funksjonaliteten i recievern er knalle god

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [
    Har også sett på Pioneer lx-51 og H/K 355.... Men lener som sagt mest mot Onkyo eller yamaha nå.

på testen av den pakka ble de beskrevet som en veldig god match opp imot pioneer lx51, og den ble jo testvinner i sin klasse for 2008, noe hjemmekino skribenten her inne kan bekrefte

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kjøp heller en rimelig en og spar til sluttrinn. Det er mitt råd.
    +1
    Særlig på musikk vil du tjene på dette. Kjenner bare Yamaha av de anbefalte receiverne, og kan si at disse (som forforsterker for sluttrinn) har en småmørk, gutsy tone som passer bra til XTZ etter min smak. Ellers er det mange som heller mot Pioneer til musikk også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •