Problemer med HDMI-switsjing på Onkyo TX-SR876

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HDMI-switsjing på Onkyo TX-SR876

Gikk i dag til innkjøp av en Onkyo TX-SR876 og opplever store problemer med HDMI-switsjingen på den. Den står lenge og søker etter kilder og ender opp med å gi beskjeden "no signal" i displayet. Har et par ganger klart å få blu-ray kilden låst, men det er bare unntaksvis virker det som. Popcorn-hour og HD-dekoderen finner den aldri. Kan legge til at den står koblet opp mot en Optoma HD-70 prosjektor.
    Føler jeg har prøvd alt av innstillinger på recieveren. Endret HDMI innganger, prøvd begge utgangene, endret oppløsning og testet flere ulike hdmi kabler. Kan legge til at OSD-menyen kommer frem helt fint på prosjektoren.
    Har hatt tre recievere med hdmi switching på denne prosjektoren før (bla Onkyo 875) og aldri opplevd problemet der.
    Er det noen på forumet som har noen tips til feilsøking, eller er det bare å levere den inn som et DOA produkt?

På forhånd takk for svar

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Samme problem her den finner kilden men hopper ut og inn mellom menyer og lign samt at det tar tid før den finner noe

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere med erfaringer rundt dette? Er det bare å levere inn og kreve ny? Er Yamaha bedre på dette??

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder det bare med en gang du har slått den på og at det er stabilt hvis den først har funnet det?

Jeg har ingen problemer med min, men merker at jeg må slå på i rekkefølge. Ikke tilkoblet utstyr, men TV/receiver. Får jeg "no signal" (noe som skjer veldig sjeldent), restarter jeg receiver.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Gjelder det bare med en gang du har slått den på og at det er stabilt hvis den først har funnet det?

Jeg har ingen problemer med min, men merker at jeg må slå på i rekkefølge. Ikke tilkoblet utstyr, men TV/receiver. Får jeg "no signal" (noe som skjer veldig sjeldent), restarter jeg receiver.
    Problemet ligger i at den kun finner blu-ray kilden, og det bruker den veldig lang tid på. Popcorn-hour og hd-dekoder har den aldri funnet, til tross for at jeg har prøvd med re-starter(mange) og kun med en hdmi-plugg i. Begge disse har funket med tidligere forsterkere.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som kan gi noen råd, eller er det bare og levere den inn i morra? Bør jeg i tilfelle kreve penger tilbake eller ta til takke med å vente på service på den?
    Må innrømme at jeg ble litt skuffa over Onkyoen pga dette og vurderer seriøst overgang til Yamaha..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...garantert et HDCP-issue som ikke receiveren takler... Dette er et svært vanlige problem, og ikke noe receiveren i utgangspunktet kan lastes for. En switch med støtte for HDMI 1.2 kan faktisk i mange tilfeller funke bedre mot enheter som ikke har tilstrekkelig god HDCP krypteringsalgoritmer...

Mulig Yamaha vil funke bedre, men det er ikke nødvendigvis grunnet "bedre" støtte enn Onkyen, snarere da ofte tvert i mot.

Et tips, som jeg selv benytter, er å kjøre en switch som "fikser" signalet og gir korrekt HDCP slik at receiveren igjen forstår hva den blir "servert".

Jeg tror med andre ord ikke det er noe feil med receiveren, snarere med tilkoblet utstyr...

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner, men samtidig skjønner jeg ikke. Det perifere utstyret(Popcorn Hour og HD-dekoder fra Canal Digital) har jo fungert problemfritt med mine tidligere receivere. Dette gjelder Onkyo 875 og Denon 2808 og begge disse har vel HDMI 1.3 så vidt jeg husker? Jeg kjøpte denne Onkyoen for å kunne koble til flere HDMI enheter, så da blir det nesten litt borkastet

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent nick du har valgt rimjob....

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Pent nick du har valgt rimjob....
    Takk for bidraget Nicket kom som en direkte følge av at jeg så en gammel South Park episode rett før jeg registrerte meg her

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det forresten ha noe for seg å oppgradere til Onkyo 906?
    Ser at 876'en har den eldste firmwaren, kan dette ha noe å si?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Takk for bidraget Nicket kom som en direkte følge av at jeg så en gammel South Park episode rett før jeg registrerte meg her
    Beklager OT, måtte bare kommentere. South Park er genialt, har selv startet et band pga en south park episode....

Håper det løser seg med recieveren din.
    For meg virker det som hdmi har ført til flere problemer enn løsninger..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Onkyo 876. HDMI switchingen fungerer helt uten problemer for meg. Jeg har pr nå 4 HDMI kilder koblet til; PS3, CD PVR og CD HD-tuner (uten PVR), samt sporadisk Sony HD-Videokamera.
    Ikke én eneste gang har det vært problemer med å finne kilden.

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gammel tråd

har selv en slik og merker at dette kan skje om jeg skal skifte signal når den har stått på en stund(har aldri skjedd ved kald oppstart. Kan dette muligens ha noe med komponenter som "sliter litt i varmen". Har god lufting på sidene men kun 2 cm klaring over forsterkeren, kan dette ha noe å si tro? . Kommer da opp som beskrevet at det står -no signal- og ingnting skjer. Har også hendt at ved ...loading.. skjerm på xbox/ps3 hopper skjermen ut i noen sekunder som om den da mister signal , er dette av samme opphav?. Hadde vært kjekt å vite om det er en softwarefeil da jeg har forstått den kan oppgraderes på Onkyo.

:-D

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Gikk i dag til innkjøp av en Onkyo TX-SR876 og opplever store problemer med HDMI-switsjingen på den. Den står lenge og søker etter kilder og ender opp med å gi beskjeden "no signal" i displayet. Har et par ganger klart å få blu-ray kilden låst, men det er bare unntaksvis virker det som. Popcorn-hour og HD-dekoderen finner den aldri. Kan legge til at den står koblet opp mot en Optoma HD-70 prosjektor.
    Føler jeg har prøvd alt av innstillinger på recieveren. Endret HDMI innganger, prøvd begge utgangene, endret oppløsning og testet flere ulike hdmi kabler. Kan legge til at OSD-menyen kommer frem helt fint på prosjektoren.
    Har hatt tre recievere med hdmi switching på denne prosjektoren før (bla Onkyo 875) og aldri opplevd problemet der.
    Er det noen på forumet som har noen tips til feilsøking, eller er det bare å levere den inn som et DOA produkt?

På forhånd takk for svar
    Jeg har hatt 2 stk Onkyo 906-receivere hos meg som jeg måtte levere tilbake igjen fordi begge fungerte ikke i det hele tatt med å oppskalere fra analoge videokilder til 1080p. Det skulle gå et helt år før jeg kjøpte Onkyo TX-NR807 som fungerete akkurat som den skulle med tanke på oppskalering av analoge videoklider.

876 tilhører vel samme serie- modellen under 906. Min tanke er at receiveren kanskje har et problem? Den beste måten du kunne funnet ut dette på var om du kunne testet en annen nyere receiver ved siden av, for å se om den fungerer der 876 ikke fungerer.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sliter med det samme på min 606, hd-dekoder fungerer fint, mens ps3 og bluray-spiller sliten med "no signal"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •