Ny receiver, sub og blurayspiller!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer morjense sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver, sub og blurayspiller!!

Hei!

Har følgende utstyr i dag:
    Samsung LE46A856
    XBox 360 Elite (HDMI)
    Samsung HT-P1200

Vil ha følgende:
    Bluray spiller - prisklasse opp til 4000,-!?
    Receiver - har lest fram og tilbake i forumet, men ikke funnet helt hva som passer. Liker Onkyo 607, og det er vel i den prisklassen jeg ser!
    Ny sub - da den som hører til HT-P1200 er koblet med en særegen kabel og sikkert ikke kan benyttes videre :-).

Vider så vil selvfølgelig høytalere også byttes, men ikke i første runde!

Håper noen har noen forslag til hva som kan passe inn!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen???? :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen forslag til sub...

- Xtz 99W12.16 har fått god kritikk her på forumet i forhold til pris...3990,- på XTZ 99 W12.16 High Glossy

- SVS-PB12 NSD er vel kanskje den de fleste her inne vil anbefale hvis du vil ha skikkelig dypbass...koster: 6290,-
    L-Sound - SVS PB12-NSD

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic bd 1500 er faktisk en velidg bra blurayspiller til prisen - fås vel til 1495 hos elkjøp! Når det gjelder sub så er nok xtz noe av det beste i 3-4000 kr klassen ja! 3k for 10" og 4k for 12"
    Når det gjelder reciveren du viser til,er nok den veldig bra til prisen,men ver obs på at den ikke har pre-out hvis du vil koble på effektforsterker i fremtiden!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz subb,ps3 bluray og onkyo eller marantz receiver!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Panasonic bd 1500 er faktisk en velidg bra blurayspiller til prisen - fås vel til 1495 hos elkjøp! Når det gjelder sub så er nok xtz noe av det beste i 3-4000 kr klassen ja! 3k for 10" og 4k for 12"
    Når det gjelder reciveren du viser til,er nok den veldig bra til prisen,men ver obs på at den ikke har pre-out hvis du vil koble på effektforsterker i fremtiden!
    Takker!
    Regner med at det er Samsung bd1500 du meneer:wink: Har sett på den, men var redd den var for "enkel" til og holde mål framover?!
    Når det gjelder receiver så er jeg ute etter noe som skal holde en stund, så den burde da ha pre-out!? Hvilke anbefalinger finnes da? H/K AVR 255 duger den? :-?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på denne kombinasjonen Harman/Kardon AVR255 og BDP10 hjemmekinopakke hos Soundgarden til 9995,-!! Er dette en god løsning?? Eller får man det samme med bd1500 og en annen receiver?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morjense
    Takker!
    Regner med at det er Samsung bd1500 du meneer:wink: Har sett på den, men var redd den var for "enkel" til og holde mål framover?!
    Når det gjelder receiver så er jeg ute etter noe som skal holde en stund, så den burde da ha pre-out!? Hvilke anbefalinger finnes da? H/K AVR 255 duger den? :-?
    Oi huffda - javisst er det Samsung jeg mener! Har gått litt fort i svingen her
    Godt du skjønte det likevel! Den holder forsåvidt mål fremover den - den har internetttilkobling for fremtidige oppdateringer! Og til den prisen gjør den en god jobb syns jeg hvertfall,og den har fått gode kritikker i tester også,bortsett fra litt dårlig lyd fra analoge utganger,men disse brukes vel sjelden sammen med en reciver!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken receiver blir det?

Tror jeg har bestemt meg for Samsung BD-1500 som blureay spiller og XTZ sub, men hva med reveiver?
    Trodde jeg hadde bestemt meg for H/K, men nå kommer jo Yamaha med nye, og Onkyo har jo flere alternativer! Så hvilken anbefales? Har sett på videre utvidelser med nye høytalere fra Klipsch RF-52 og front RC 52, HVA passer best til disse+ (bakhøytalere kommer senere)

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morjense
    Ingen???? :-(

jeg kjøpte blue ray spiller gjennom avshop, sjekk disse linkene

AVshop.no / SONY BDP-S550 Blu-ray avspiller m/2 filmer

AVshop.no / SONY BDP-S350 Blu-ray avspiller m/2 filmer

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    Hei! Så på disse og var fristet, men gir de meg noe mere enn samsung sin? Og Hvilken receiver passer best til denne og høytalerene?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det påståes, uten at jeg kan bekrefte det, at Sony'ene er litt kjappere på oppstart enn Samsungen. Ellers så har det ingen betydning hvilken du velger hvis du bare skal kjøre via HDMI til receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub å forsterker

eg har en Cerwin Vega HD12SX sub og en NAD C326BEE stereoforsterker! det funker fett! får sykt bra sug i kroppen når eg hører på musikk! absolutt å anbefale! når det gjelder blue ray er eg litt usikker, men det er vell mange og velge mellom!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en billig BD-spiller og legg de 2500kr du sparer oppå prisen for XTZ'en og kjøp en SVS sub istedet. Det kommer du ihvertfall ikke til å angre på. Jeg har minste røret og fyttigrisen!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •