bilforsterker i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bilforsterker i hus

hei

litt usikker på hvor den her skulle

vurderer å kløpe meg en bilforsterker (maaudio hc4002) og koble den til en bilbatteriladder og kansje ett bilbatteri også har noen noen meninger om hvordan det vill gå

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kun kobler den til en lader vil du nok oppleve total fiasko. Om du da ikke har en av disse PowerBank laderne til par og 20tusen da.
    En vanlig lader vil nok ikke klare å levere den Juicen som forsterkeren trenger.
    Det du eventuelt kunne brukt var ett Yellowtop og en kraftig Fullautomatisk vedlikeholdslader.

Yellowtop forde: Dette bateriet er laget for konstant strøm og konstruert for å yte like bra fra topp til bunn. Holder strømen bedre en ett vanligt batteri.
    (Bare for å få med: Redtop som mange har misforstått og brukt til bilsterio er kun laget for å gi en "Pang" ladning ved oppstart. Egnet til feks store diselmotorer i båt ol. Ikke bilsterio)

Fullautomatisk vedlikeholdslader forde: Den vil altid påse at batteriet er ved fulle 5.
    Du slipper å overvåke og måle spenning for å slå av og på ladning.
    Kjangsen for å overlade batteriet er lik 0.

Med denne kombinasjonen og kanskje en Kondi i tilleg så skal du nok klare deg bra.

Det som er litt dumt her er jo da selvfølgelig prisen.

:?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lading er en liten vitenskap. Husk først og fremst på at det er to grunnprinsipper i dette. Du kan egentlig bruke begge. Det ene er optimallading av frikoblede batterier. Det andre er konstantlading med paralellast. Siden lasten ikke er konstant kan man basere seg på at en optimallader som da vedlikeholder batteriet når man ikke spiller musikk.

Jeg har brukt en 2,7 A 3-step lader på en MTX-forsterker, og det holdt. Jeg hadde da relativt små batterier, og det er viktig at laderen er tilpasset batterikapasiteten og ikke lasten. Det er batteriene som skal drive lasten.

Jeg vil anbefale denne: http://www.mascot.no/pdf/9840.pdf til formålet, da den er driftsikker og lader meget bra. Den kan skaffes blandt annet gjennom min tidligere arb.giver. Bare send PM om du er int.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken batteri burde jeg bruke http://www.amerikanskebildeler.no/pr...d1f35e6803d0d1 den må jo trekke mye strøm

skal brukes med dynabell 9615

eller er det noen som vet en annen forsterker som greier å flytte ellementet til ca 5000-6000kr hvis jeg kobler en vanlig effektforsterker til subwoofer utgangen trenger jeg da noe delefilter eller no sånt

har vurdert nad 216 og hk pa4000

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0