Trenger reciever anbefaling for bruk med AudioPro Avantek 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger reciever anbefaling for bruk med AudioPro Avantek 9

Heisann folkens,

Jeg er ingen hardcore bruker men setter pris på god lyd likevel, så jeg håper at dere med litt bredere erfaring kan hjelpe meg til et godt valg.

Da jeg, litt etter resten av verden, tenker å gå over til flatskjerm og mer digitale løsninger (HDMI, Blueray ++) trenger jeg en oppdatering av hardware.

Jeg har et surround høyttaler sett fra Audio Pro bestående av 2 stk Avantek Nine i front, 1 stk Avantek Two som senter og 2 stk Avantek One bak. Disse er jeg fornøyd med og har ikke tenke å skifte disse med det første.

Men min gamle HK5000 er nok klar for å skiftes ut. Så er det noen som har erfaringer med nyere recievere sammen med disse høyttalerne?

Jeg ser at Yamaha får mye skryt og Harman Kardon var, ihvertfall for noen år siden, godt egnet som partner for Avantek høyttalerne, så begge disse er vel gode alternativer.

Før man tar helt av så kan jeg også nevne at pris nivået bør ikke ligge langt over 10000.

PS. Om noen har god anbefaling av en passende Blue-ray spiller så sleng gjerne med det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Suldrum
    Heisann folkens,

Jeg er ingen hardcore bruker men setter pris på god lyd likevel, så jeg håper at dere med litt bredere erfaring kan hjelpe meg til et godt valg.

Da jeg, litt etter resten av verden, tenker å gå over til flatskjerm og mer digitale løsninger (HDMI, Blueray ++) trenger jeg en oppdatering av hardware.

Jeg har et surround høyttaler sett fra Audio Pro bestående av 2 stk Avantek Nine i front, 1 stk Avantek Two som senter og 2 stk Avantek One bak. Disse er jeg fornøyd med og har ikke tenke å skifte disse med det første.

Men min gamle HK5000 er nok klar for å skiftes ut. Så er det noen som har erfaringer med nyere recievere sammen med disse høyttalerne?

Jeg ser at Yamaha får mye skryt og Harman Kardon var, ihvertfall for noen år siden, godt egnet som partner for Avantek høyttalerne, så begge disse er vel gode alternativer.

Før man tar helt av så kan jeg også nevne at pris nivået bør ikke ligge langt over 10000.

PS. Om noen har god anbefaling av en passende Blue-ray spiller så sleng gjerne med det også.
    spennende valg du har der, mitt tips vil være å gå ut fra dine egne ører , dvs eventuellt se om du kan få lånt en receiver hjem og få testet den, jeg har selv hatt både h/k og yamaha og jeg oppfattet de som svært forskjellige lydmessig, ikke minst i toppen, så hvis du er glad i h/k lyden ville jeg lyttet til yamaha før du kjøper den for å finne ut om den kan være noe for deg, yamaha er jo generellt trygge kjøp de, og h/k harvel ikke forandret seg drastisk.

. lykke til:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •