Har det noe for seg med denne effektforsterkeren på Pioneer LX51?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har det noe for seg med denne effektforsterkeren på Pioneer LX51?

Fikk tilbd om å kjøpe en effektforsterker, det eneste jeg vet om den er at den heter NAD 2100. Aner ikke effekt eller alder, men ser for meg det er noe av det minste av effektforsterkere som går an å få kjøpt.
    Jeg skulle få den for 800kr..

Jeg har nå et fullt Dynavoiceoppsett, med M65 i front, og en Pioneer LX51 til å drive hele sulamitten. Har opplevd et par ganger når jeg har vrengt på skikkelig på fest at forsterkeren har clippet og slått seg av.
    LX51 er vel en forholdsvis kraftig forsterker, så spørsmålet er om jeg kan tjene noe (lydkvalitet/trøkk) på å bruke NAD effektforsterkeren på frontene?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren har en kontinuerlig effekt på 60w og 200w dynamisk i 8ohm. 60watt høres kanskje ikke så mye ut, men de 200wattene dynamisk gjør mye. Men 800kr høres mye ut synes jeg. Forsterkeren er veldig gammel.

Jeg hadde en NAD 3100 på Dali 107 for snart 20 år siden. 3100 er en integrert forsterker med samme effekttrinn som 2100 og var laget på samme tid. Hadde aldri problem med at den gav seg på full pupp og Dali'ene var på 4ohm.

Hør om du kan få låne den å prøve. Det er eneste måten å finne ut om den oppfyller kravene dine på.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 2100 var vel den minste effektforsterkern til Nad på 90 tallet.
    Har selv hatt storebroren,Nad 2700.

Nad 2100 er jo ikke så stor sånn effektmessig.
    Men du vil nok lette Pioneer'n din ved og bruke Nad'n på frontene.

Til den prisen er det jo bare og prøve syns jeg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eehgil
    Fikk tilbd om å kjøpe en effektforsterker, det eneste jeg vet om den er at den heter NAD 2100. Aner ikke effekt eller alder, men ser for meg det er noe av det minste av effektforsterkere som går an å få kjøpt.
    Jeg skulle få den for 800kr..

Jeg har nå et fullt Dynavoiceoppsett, med M65 i front, og en Pioneer LX51 til å drive hele sulamitten. Har opplevd et par ganger når jeg har vrengt på skikkelig på fest at forsterkeren har clippet og slått seg av.
    LX51 er vel en forholdsvis kraftig forsterker, så spørsmålet er om jeg kan tjene noe (lydkvalitet/trøkk) på å bruke NAD effektforsterkeren på frontene?
    Jeg prøvde en Parasound 275 på 2 x 75w som effekt på min lx 51,men syns ikke det ble noen oppgradering i forhold til å kjøre pioneeren i biamp modus! Har du prøvd å biampe ? Det ga et merkbart løft hos meg hvertfall!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •