Forsterker til Dali Concept 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dali Concept 10

Hei. Har sett litt på og vurderer å kjøpe meg Dali Concept 10. Hva slags forsterker burde jeg kjøpe til høyttalere av denne størrelse? Jeg planlegger å gå til anskaffelse av en platespiller etter hvert også. Lydkilde tenker jeg blir laptopen min, dette er kanskje ikke det beste med tanke på lydkvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, for og starte med høyttaleren. De krever nokså mye "power" for og kunne dra fullt utbytte av den. Nad c355 til en 4-5000 kr tar nok jobben uten problemer Harman/Kardon har også endel kraftige forsterkere som kan matche her. Å bruke en pc som lydkilde bør nødvendigvis ikke bli for dårlig, bare pass på og få bra kvalitet på filene som skal spilles av.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Har sett litt på Nad-forsterkere ja. Hva tror du om Nad c352, vil den klare jobben? Jeg kan ikke så mye om forsterkere, c355 og c352 sier meg ikke så veldig mye Og selv om de klarer jobben, vil de klare det på en god måte? At lyden ikke blir dårligere fordi de krever så mye av forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon2
    Takk for tilbakemelding. Har sett litt på Nad-forsterkere ja. Hva tror du om Nad c352, vil den klare jobben? Jeg kan ikke så mye om forsterkere, c355 og c352 sier meg ikke så veldig mye Og selv om de klarer jobben, vil de klare det på en god måte? At lyden ikke blir dårligere fordi de krever så mye av forsterkeren?
    jeg er ganske sikker på at C355 vil gjøre jobben ganske så bra. Men bedre blir det nok bli med en c375 men da snakker vi jo om dobbelpris også.

et lite tips er og ta seg en tur til en av butikkene som har c355 / concept 10 i utstilling, slik at du får høre komboen. Du som skal ha den og lytte til det en god stund fremover

av egen erfaring gjør c355 en god jobb! brukt den som et *effekttrinn* i et hjemmekino opsett NAD/QLN, og da var det størstemann (Artech12) som de skulle drive. Maksimalt ble det ikke, men hadde mye mer kontroll på dem enn hva reciveren hadde , og derfor sier jeg at c355 vil klare concept 10 uten noen store problemer.

Lykke Til med Valg av Høyttaler / Forsterker

Mvh
    Ole

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback