Spørsmål ang. reklamasjon. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 84 av 84
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vincent S3 har utviklet lettere "dysleksi"

Dvs at den har fått lesevansker, og problemene er som følger:

1. Når en cd settes i spilleren hender det at spilleren ikke vil lese, eller at det tar flere minutter før musikken starter.
    I de tilfellene der cd'n ikke starter må jeg mate ut skuffen og prøve på ny en eller fler ganger.
    Noen ganger hjelper det ikke før jeg skrur av og på spilleren.

2. Når jeg spiller musikk og skipper til neste låt greier den ikke alltid å lese, eller det tar flere minutter før låten starter.
    I de tilfellene der låtene starter, blir den startet flere sekunder uti sangen, ofte opptil 30 sekunder uti.

3. Av og til blir lyden "hakkende" i noen sekunder, ikke som "hakk i plata" hvis du skjønner, men lyden kommer oppstykket og minner litt om den lyden som oppstår ved dårlig kontakt.

Det har hendt en skjelden gang før, men nå i det siste (den siste måneden) har det bare skjedd oftere og oftere.
    Og nå skjer det opptil flere ganger daglig.
    Brente cd'er og cd'er med litt riper og fingermerker er mest følsomme for dette, men det har også forekommet med splitter nye cd'er, og det skjer oftere hvis spilleren har stått på lenge.

Jeg vet ikke hva dette skyldes men mistenker at enten er laseren utslitt eller så er det dårlig kontakt et sted internt i spilleren.
    Merkelig om det er laseren siden spilleren ikke har vært veldig ofte i bruk, dessuten reiser jeg mye og er stort sett bare hjemme halve året i snitt...

Når det er sagt så er jeg eneste eier og kjøpte denne i juni 2005, altså 4,5år siden.
    Jeg regner med at cd-spillere er konstruert for å vare vesentlig lenger enn 2 år, så da gjelder vel reklamasjonsretten på 5 år?
    Eller kan det hende at jeg selv må betale verkstedsomkostingen ved bytte av slitedeler som feks ny laser?

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Dvs at den har fått lesevansker, og problemene er som følger:

1. Når en cd settes i spilleren hender det at spilleren ikke vil lese, eller at det tar flere minutter før musikken starter.
    I de tilfellene der cd'n ikke starter må jeg mate ut skuffen og prøve på ny en eller fler ganger.
    Noen ganger hjelper det ikke før jeg skrur av og på spilleren.

2. Når jeg spiller musikk og skipper til neste låt greier den ikke alltid å lese, eller det tar flere minutter før låten starter.
    I de tilfellene der låtene starter, blir den startet flere sekunder uti sangen, ofte opptil 30 sekunder uti.

3. Av og til blir lyden "hakkende" i noen sekunder, ikke som "hakk i plata" hvis du skjønner, men lyden kommer oppstykket og minner litt om den lyden som oppstår ved dårlig kontakt.

Det har hendt en skjelden gang før, men nå i det siste (den siste måneden) har det bare skjedd oftere og oftere.
    Og nå skjer det opptil flere ganger daglig.
    Brente cd'er og cd'er med litt riper og fingermerker er mest følsomme for dette, men det har også forekommet med splitter nye cd'er, og det skjer oftere hvis spilleren har stått på lenge.

Jeg vet ikke hva dette skyldes men mistenker at enten er laseren utslitt eller så er det dårlig kontakt et sted internt i spilleren.
    Merkelig om det er laseren siden spilleren ikke har vært veldig ofte i bruk, dessuten reiser jeg mye og er stort sett bare hjemme halve året i snitt...

Når det er sagt så er jeg eneste eier og kjøpte denne i juni 2005, altså 4,5år siden.
    Jeg regner med at cd-spillere er konstruert for å vare vesentlig lenger enn 2 år, så da gjelder vel reklamasjonsretten på 5 år?
    Eller kan det hende at jeg selv må betale verkstedsomkostingen ved bytte av slitedeler som feks ny laser?
    Hei!

Du må forte deg og reklamere til selger. Det foreligger en såkalt relativ reklamasjonfrist, hvor du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du oppdaget mangelen.

Jeg vil hevde at en CD-spiller er ment å vare lengre enn 2år, og da er det 5års reklamsjonsfristen som gjelder.

Mulig du selv må bekoste slitasjedeler, slik som oljefilter på bilen, men jeg kan for lite om en CD-spillers oppbyggning til å svare på det.

Du kan bli møtt med at mangelen ikke forelå da du kjøpten varen, f.eks. at problemet skyldes brukerfeil (f.eks. for lite lufting rundt CD-spilleren slik at den har gått for varm for lenge). Dette får du evnt. ta stilling til fortløpende. Dersom verkstedet konkluderer med at det foreligger brukerfeil, kan kan du jo be om prisoverslag før du evnt. aksepterer å bytte deler. Så får du veie den kostnaden opp mot kjøp av ny spiller.

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel studere loven litt nå i helga, så sender jeg de en mail på mandag og hører hva de har å si om saken.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden hadde jeg helt glemt.
    Det begynner å bli en stund siden nå, men tenkte likevel bare å fortelle at den saken ordnet seg uten problemer.
    Må virkelig få skryte av dynabel.no for strålende serviceinnstilling og måten de behandlet denne saken på!!!
    Spilleren var litt vel lenge borte på reperasjon da, som er det eneste lille minuset. Men det er det fullt og helt NEBY som har skylden i.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •