Valgets kval! Yamaha RX-V1900 eller Onkyo SR 876? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Når jeg testet de opp mot hverandre hjemme hos meg, ga det motsatt utfall! Det overrasket meg veldig. Yamaha var i min stue, etter min mening best på musikk og Onkyo best på film. Har mange ganger lurt på hvorfor og eneste jeg kan komme til er at Audessy gjør en god jobb i stua mi hjemme. Det blir et mer helhetlig, omsluttende lydbilde med Onkyo. Yamaha var langt i fra dårlig på film, men det ble ikke like bra som Onkyo. Yamaha var best på musikk etter min mening.

Slik oppfatter jeg det og dette er mine subjektive meninger. Bare for å nevne det, hadde jeg mulighet til å plassere den av de jeg likte best i hylla mi uten noe mellomlegg.
    jeg har hatt tildels samme erfaring med yamaha og onkyo hjemme hos meg, onkyo var langt bedre enn yamaha på film hos meg på mitt oppsett

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hohoho onkyo slapt,kjedelig og tilbakelent til film det må være det dummeste jeg noensinne har hørt her inne
    Kan ikke akkurat si at jeg er av den oppfatning jeg heller. Onkyo er ikke akkurat slapt, definitivt ikke TX-SR876. Mange har sikkert lest testen av Rotel, Sony, og Onkyo i Lyd og Bilde? Der kom i alle fall Onkyo best ut i test av de tre receiverene. Rotel er etter min oppfatning svært bra på film med blant annet veldig god kontroll i bassområdet. Onkyo slo Rotel, blant annet på grunn av saftige rytmer, godt utstyr (deriblant en veldig god romkorreksjon) og den var også svært underholdende på film.

Her er en link til testen: Tungvektere med HD i alle kanaler - Lyd og Bilde

TX-SR876 er i en helt annen prisklasse, i alle fall dersom man ser på prisen til importøren Mono som ligger på 14995. På Avshop.no koster den dog en del mindre.

Yamaha er nok kanskje bedre på film, men da må man vel opp i RX-V3900 før det kan sammenlignes med TX-SR876.

Mvh

PS: Sikkert mye av det jeg sier som kan diskuteres. Dette er bare min inviduelle oppfatning av saken. Mine preferanser er forskjellige fra andres, og jeg sier heller ikke at dette er det eneste korrekte.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei onkyo norge sier at deres receivere kjøpt hos avshop.no ikke går under deres garanti!!! noen som kan bekrefte dette?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei onkyo norge sier at deres receivere kjøpt hos avshop.no ikke går under deres garanti!!! noen som kan bekrefte dette?
    Det er da AVshop som må dekke garanti da det er paralelimport.
    Det er da kun Avshop du skal forholde deg til.
    Og Avshop må forholde seg til norske lover og regler.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men skulle avshop (mot formodning) gå konkurs i garantiperioden så står man uten garanti.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    ...men skulle avshop (mot formodning) gå konkurs i garantiperioden så står man uten garanti.
    Det tviler jeg på. Det er vel Onkyo som gir garanti. Reklamasjonsretten som vi nyter godt av her i Norge, er jeg mer usikker på om de skulle gå konkurs. Det vet nok høvdingen her inne mer om.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hohoho onkyo slapt,kjedelig og tilbakelent til film det må være det dummeste jeg noensinne har hørt her inne
    Le bare du, men jeg holdt på å sovne av med Onkyo som receiver da jeg så noen klipp fra Ironman på BD hos en lokal Hifi-dealer...

Har prøvd Onkyo 606 på Klipschene mine hjemme og det funket bra på musikk, men Yamahaen min gruser den noe så sinnsykt på film! Filmlyden fra Onkyo hørtes så innestengt ut på mitt oppsett at man nesten kunne tro at høyttalerne ennå ikke var pakket ut av eska! :roll:

Men det er nå min personlige mening...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Le bare du, men jeg holdt på å sovne av med Onkyo som receiver da jeg så noen klipp fra Ironman på BD hos en lokal Hifi-dealer...
    Da må jeg spørre om en ting - kan du med hånda på hjertet si at "Late night" funksjonen som denne BD filmen automatisk setter på var slått av? Det er nemlig noe man må gjøre hver eneste gang. Noe som er vannvittig irriterende! Hadde en super kort demo for en kompis før vi knerta noen pils sist helg. Da benyttet jeg i all farte Iron Man på BD og glemte å skru av "Late night" funksjonen. Fy flate så tamt det var! Noe som er ganske innlysende da den funksjonen nettopp begrenser dynamikk....

Så er du sikker på at den var skrudd av?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg spørre om en ting - kan du med hånda på hjertet si at "Late night" funksjonen som denne BD filmen automatisk setter på var slått av? Det er nemlig noe man må gjøre hver eneste gang. Noe som er vannvittig irriterende!

Nei det kan jeg ikke si 100% sikkert, var en kompis av meg som har den som låneforsterker. Kan ikke huske at han har sagt noe om den funksjonen heller...

Edit: den funksjonen tror jeg er skrudd av i PS3'en hvis jeg ikke husker feil. Så den skal ikke komme på noen filmer med mindre jeg fysisk skrur den på...

Men btw, vi så Transformers på BD hjemme hos meg! Ironman var i butikken en gang tidligere... Det eneste Onkyo'en glimret på med filmlyd var at bassen fra 50-60 hz og oppover føltes mer fysisk i enkelte scener. Men den spiller bedre på dypere frekvenser og er vanskeligere å lokalisere med YPAO til Yamaha 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg spørre om en ting - kan du med hånda på hjertet si at "Late night" funksjonen som denne BD filmen automatisk setter på var slått av? Det er nemlig noe man må gjøre hver eneste gang. Noe som er vannvittig irriterende! Hadde en super kort demo for en kompis før vi knerta noen pils sist helg. Da benyttet jeg i all farte Iron Man på BD og glemte å skru av "Late night" funksjonen. Fy flate så tamt det var! Noe som er ganske innlysende da den funksjonen nettopp begrenser dynamikk....

Er dette nå en funksjon i plata eller i BD-spilleren? Og må det på i receiver i tillegg?

Husker at dette fantes på mine forrige receivere, men har ikke sett det på den nye.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er dette nå en funksjon i plata eller i BD-spilleren? Og må det på i receiver i tillegg?

Husker at dette fantes på mine forrige receivere, men har ikke sett det på den nye.
    Jeg har satt den funksjonen til av i min Onkyo 875. Like fordømt skrur den seg på når jeg setter inn Iron Man. PS3 vet jeg ikke, men mye mulig den slår seg på der også - uansett ville jeg har sjekka det.

Når den skrur seg på, mister man alt av trøkk og dynamikk. Det blir tamt og trist.

EDIT: funskjonen er i reciverene, men plata skrur på denne funksjonen. Du finner helt sikkert noe om emnet her på forumet hvis du søker - det er omtalt tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg på. Det er vel Onkyo som gir garanti. Reklamasjonsretten som vi nyter godt av her i Norge, er jeg mer usikker på om de skulle gå konkurs. Det vet nok høvdingen her inne mer om.
    Du trenger ikke tvile. Når produktet er parallellimportert, er det butikken du kjøper av som har med alt av garanti og reklamasjon. Og forsvinner butikken, så forsvinner alle dine rettigheter.

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Yamaha nå, og er stort sett fornøyd. Til filmbruk syns jeg den er litt snill i subområdet etter autokalibrering (kan selvfølgelig justeres manuelt til ønsket nivå). Menyene er ok, og stort sett lette å finne frem i.
    Allikevel vil jeg nok prøve Onkyo neste gang bl.a. fordi de kommer med 2 sub utganger i de nye seriene, og det går rykter om 9.2 oppsett, ihvertfall på den nye 9 serien som jeg evt. skal ha.

Finnes det ingen forhandlere du kan deponere/låne utstyret av før du bestemmer deg i ditt område? Det ville vært det aller beste. :-D

Lykke til med valget. Du blir sikkert fornøyd uansett da dette er bra produkter fra seriøse produsenter.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt den funksjonen til av i min Onkyo 875. Like fordømt skrur den seg på når jeg setter inn Iron Man. PS3 vet jeg ikke, men mye mulig den slår seg på der også - uansett ville jeg har sjekka det.

Når den skrur seg på, mister man alt av trøkk og dynamikk. Det blir tamt og trist.
    Hmmm, høres ikke bra ut. Det er fullt mulig at den funksjonen har stått på for det var usedvanlig tamt og kjedelig lydbilde! Det er jo litt rart at Onkyo'en fungerte så bra på musikk vs Yamahaen, og så skulle det være så totalt omvendt på film...

Men samme Onkyo forsterkeren fungerer bra hos kompisen min som har B&W THX oppsett. Men jeg synes fortsatt at jeg har mer realistisk/holografisk og dynamisk lydbilde med Yammi og Klipsch... Med Onkyo på Klipschene var det ikke noe problem å høre hvor høyttalerne står plassert, og man får mer innestengt/udynamisk lyd IMO :???:

But but, it isn't only only you know 8)

Skal teste den nye 907'en til Onkyo når den kommer ihvertfall, har litt tro på de "side-front" høyttaler greiene de kommer med. Håper 907 vil være bedre enn hva jeg har hørt fra Onkyo hittill :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamahaen har pre out og èn HDMI utgang. Onkyoen har to HDMI utganger, noe som jo er en fordel om en skal ha både TV og projektor tilkoblet! Men har Onkyoen pre out på sone 1?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med forbruker rådet om dette forrige uke og så lenge produktet er kjøpt i norge av forhandler med garanti så er det 2 års garanti og 5 års reklamasjon uansett om de kaller det paralell import eller ikke,dette samme sier avshop.
    Måtte også sende inn min W5000 pj til software oppgradering kjøpt fra Netshop.no(paralell) og dette var intet problem

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dyrhaug
    Skal gå til innkjøp av ny receiver og trenger råd til valg av receiver. Har sett på Yamaha sin V1900 og Onkyo sin SR876 etter å ha lest litt tester etc.

Receiveren skal benyttes til B&W sin 6 serie høyttalere.

Mulig det er flere gode valg der ute i jungelen, så jeg trenger råd angående modell etc. i henhold til mitt høyttaleroppsett.
    Hva anbefales, erfaringer?

Takker for all hjelp!
    Hei. Jeg ville valgt Onkyo var jeg deg. Mye mer åpent lydbilde. Onkyoen er også en god del kraftigere, dersom du venter litt med effektforterker...

Yamaha 3900 - 5x100w
    ref test: Sound & Vision Magazine - Yamaha RX-V3900 A/V receiver

Onkyo 875 - 5x141w
    ref test: Sound & Vision Magazine - Test Bench: Onkyo TX-SR875 A/V Receiver

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med forbruker rådet om dette forrige uke og så lenge produktet er kjøpt i norge av forhandler med garanti så er det 2 års garanti og 5 års reklamasjon uansett om de kaller det paralell import eller ikke,dette samme sier avshop.
    Måtte også sende inn min W5000 pj til software oppgradering kjøpt fra Netshop.no(paralell) og dette var intet problem
    Ja, dette har det vel aldri vært tvil om. Det mange, inkludert meg, er usikre på, er hvem som overtar ansvaret ved evt. konkurs dersom varene er importert direkte.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •