Oppdatere Firmware Yamaha RX-V461

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdatere Firmware Yamaha RX-V461

Hei,

Forsterkeren avgir kraftige skurrelyder ved dype basslyder, men kun ved avspilling av Dolby Digital (via SPDIF, Popcorn Hour). Dersom jeg endrer til Pro Logic forsvinner skurret umiddelbart.

Ser det er flere som sliter med dette problemet og at det kanskje kan la seg løse ved å oppdatere FW. Imidlertid har jeg problemer med å få installert denne på forsterkeren, virker som om forsterkerene ikke "hører" filen jeg forsøker å spille av og den blir bare stående med "SPDI Upgrade" i displayet uten at noe skjer.

Har derfor følgende spørsmål:

A) Hvordan finner jeg ut hvilken FW jeg allerede har installert på forsterkeren?

B) Noen tips om instillinger for å få spilt av firmwaren (AVRx61_E116.wav) via Popcorn Hour slik at forsterkeren oppfatter den?

Alle innspill mottas med stor takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fant jeg ut av det!

Pratet først med en tekniker hos Yamaha, han kjente ikke til at FW kunne oppdateres overhodet, og frarådet meg på det sterkeste å "rote det til" for meg selv. Sendte så mail til Yamaha Support, fikk intet svar.

Prøvde så til slutt å legge fila over på en annen USB-brikke og spille via Popcorn Hour, og som ved magi startet oppdateringen. Visste ikke at valg av USB-stick kunne være så avgjørende!

Nå er det som om jeg har fått en helt ny forsterker, alt skurr er borte. Håper dette kan være til hjelp med andre Yamaha RX-V-eiere. FW kan faktisk oppdateres!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme problem selv og var ikke klar over at fw kunne oppdateres før jeg så denne tråden. Det funket ikke via pc - noe som muligens tyder på at pc`ens lydkort resampler lyden så den ikke sendes ut bitperfect. Istedet for å knote med dette hentet jeg BD-spilleren fra kinoen og koblet den opp via optisk etter anvisningene, brente fw-filen på en cd og spilte av. Oppdateringen gikk da slik den skulle.

Har har ikke noen filer som jeg VET forårsaker "crackling"-problemet med den gamle firmwaren så jeg får ikke gjort noen skikkelig test. Men tilbakemeldingene fra andre eiere er entydige - de er kvitt sprakingen - så da regner jeg med at ting er i orden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper forresten at dette fikser en bug til - nemlig at volumet av og til går opp når man trykker volum ned på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten update her: Jeg har ikke hørt mer til sprakingen, så da er nok det i orden. Volumkontrollen har gått feil vei ved en anledning, så den bugen er sannsynligvis ikke løst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •