Drive CV CLS-10 med Denon 2805?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Drive CV CLS-10 med Denon 2805?

Er ganske nybegynner på hjemmekino og er vell mest bassentusiast8)

Har fått et tilbud om å kjøpe et par Cerwin Vega CLS-10 sammen med en Denon 2805 til en pris på 6000,-. Har to spørsmål; Er dette et godt kjøp? Og klarer denne forsterkeren å kjøre høytalerne fullt ut?

Som sagt; er nybegynner, så jeg lagde meg bruker her i håp om gode råd fra folk som har peiling. På forhånd, takk

(Linker til høytalerne og forsterker:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-10 Høyttalere

Mottakere og forsterkere Anmeldelser - Denon AVR-2805 Anmeldelser, Produkt Anmeldelser - alatest.no )

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greier ikke å kjøre CLS10 full ut.. Denon har vel ingen recivere i klassa under 20k (og kanskje ikke over engang) som greier det!!!

Du kommer mye lengre om du velger NAD, men fortsatt er veien "lang" for å maxe CLSC 10.

Men det vil gi lyd!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Denonen der klarer ikke dra CLS-10`ene helt ut. På mine CLS-10 HT kjørte jeg Zachry XP-1200, den yter 600w ved 4 ohm. Var faktisk ikke langt unna at jeg hadde full gass på den på enkelte lørdagskvelder og høytalerne klarte seg veldig bra, gikk med en sikring i ny og ne, men det var alt. Så høytalerne anbefales på det sterkeste, men med den forsterkern vil du ikke ha sjangs i havet til og drive de fullt ut. Kjøper du nye HT og en brukt NAD 372 så vil du få mye bedre lyd, garantert! Evt når du først handler så ville jeg vurdert sterkt CLS-12. Cerwin er vel ganske kjent for party ht, men samme hvilken kvalitet så er det begrensninger hvor mye trykk/bass to små 10 tommere kan levere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grei pris på pakka, men du vil få best resultat hvis du går til innkjøp av en sub og deler ved 80-100 hz og setter fronter til smal. F.eks en CLS-15S i tillegg vil gjøre susen. Hvis du ønsker en sub som ikke spiller like høyt men med mer tyngde i bunn kan du går for en 12" av f.eks XTZ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forøvrig også anbefale deg en sub om du går for CLS-10, spessielt er dette en fordel om du ser mye film, men også til musikk. Den CV subben gir deg jo trøkk og bass, men har etter min mening for liten forsterker, eller en dårlig kasse. Den takler rett og slett ikke høyere deling enn 40-60Hz før du får stygge ulyder utav den. Dette er ikke noe problem om du spiller musikk utav de andre høytalerne, for da hører du jo ikke ulydene.. Og ja, jeg har den subben selv...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mye negativt her om denne pakken, så har bestemt meg å drite i det, å dra til Tromsø på HiFi-Klubben når jeg får lønning. Har plukket ut disse i stedet:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-15F Høyttalere

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C355BEE Integrert forsterker

Eventuelt, hvilke kabler anbefales for denne pakken?

Noe bra (dårlig) om disse?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan si med en gang att den forsterkeren er alt for liten til ve15. jeg bruker akkurat nå 2x125w fra en av mine nad c270 på mine ve12 og det er alt for lite gitt. om du kan bruke opp til 5k på forsterker sjekk ut bruktmarkedet får mye bra for penga der. ellers kan jeg anbefale zachry xp1200 fra ljudia den koster 3300kr ca og funker knall på større cerwin høytalere. men da må du ha en forforsterker og d kan du finne på finn.no for rundt 1500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter innlegget ifra reimers ja. SKal du ha VE15 så må du ha mye større forsterker. Om du har mulighet til og gå for PA så anbefaler jeg Zachry forsterkerne de selger på www.ljudia.no. De er veldig billige, har bra med krefter og bråker ikke. Må min så har jeg enda til overs og høre viftene, hører bare litt støy ifra trafoen.

reimers, hvor i fræna holder du til? Går selv på Fræna VGS, kommer ifra Eide.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor på lillebakken rett etter meieriet. dama mi kommer fra eide så er en del der å besøker svigerforeldra mine. jeg å dama har vell bodd i fræna ca 6mnd nå. bodde før på skåla

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxNOR1
    Fikk mye negativt her om denne pakken, så har bestemt meg å drite i det, å dra til Tromsø på HiFi-Klubben når jeg får lønning. Har plukket ut disse i stedet:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-15F Høyttalere

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C355BEE Integrert forsterker

Eventuelt, hvilke kabler anbefales for denne pakken?

Noe bra (dårlig) om disse?
    Hva om jeg negraderer til VE-12F?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vill fortsatt si den forsterkeren er alt for liten. er det ikke aktuelt å kjøpte brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel bedre da ja, men den er fremdeles for svak den forsterkeren, men ikke missforstå, det kommer til og spille veldig bra, også med den NAD forsterkeren der. Det bare begrenser seg litt hvor høyt du skal spille. Er du bestemt på den forsterkeren, så tror jeg du kommer til og oppgradere før eller siden, så det går det for det samme om du velger 12, eller 15, du kan spille høyere og mere kontrollert med 12 tommeren, fordelen om du kjøper 15 er jo ved en senere anledning når du bestemmer deg for og hekte på et effekt trinn, er vel PRE-out på den NAD`en så. Men hvorfor ikke kjøpe deg en brukt NAD 372? Kommer til og spille MYE bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ret21222
    Blir vel bedre da ja, men den er fremdeles for svak den forsterkeren, men ikke missforstå, det kommer til og spille veldig bra, også med den NAD forsterkeren der. Det bare begrenser seg litt hvor høyt du skal spille. Er du bestemt på den forsterkeren, så tror jeg du kommer til og oppgradere før eller siden, så det går det for det samme om du velger 12, eller 15, du kan spille høyere og mere kontrollert med 12 tommeren, fordelen om du kjøper 15 er jo ved en senere anledning når du bestemmer deg for og hekte på et effekt trinn, er vel PRE-out på den NAD`en så. Men hvorfor ikke kjøpe deg en brukt NAD 372? Kommer til og spille MYE bedre.
    Hva en slik NAD 372 ligger på i pris da? Så på HiFi klubben, men fant ingen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    372 er en utgått modell finner de på FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger. for rundt 3500-4000 tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Da har jeg tatt kontakt med noen eiere av NAD 372, får vell sikkert svar mellom 1-2 dager. Så dere mener 372 klarer å drive VE-12(15)F fint?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drar de bra men ikke fult ut. merket stor forskjell når jeg gikk over til 2x125w i stede for 2x300w på mine

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig bare tenkt meg en tur til HiFi-Klubben, bruke feriepengene, å skremme naboene8) La oss si det sånn, har et budsjett på 8500,-, noen som klarer å finne VE-15F å en brukbar forsterker til disse på HiFi-klubben? (Eventuelt VE-12F hvis dette er nærmest umulig).

Beklager alt maset, er en utålmodig ****, som bare vil ha litt trøkk i stua Orker ikke evinnelige timer framfor PC-skjermen, for å lete etter det beste av det beste...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer en CERWIN-VEGA A0.8KW2 å drive VE-15F? Hvis ikke, hva med VE-12F?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •