Kapabel forsterker til Dali Ikon 6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kapabel forsterker til Dali Ikon 6?

Hei orakler innen AV!

Skal prøve å fatte meg så presist som mulig. Har trålet mye rundt her de siste dagene og gjort meg litt kjent.

Har gått til anskaffelse av et par Dali Ikon 6. Det første brukbare høyttalerparet jeg har eid. Rart igrunn med tanke på hvor opptatt jeg er av dugelig lyd...

Har en Christianssands Lydfafrik CL-200 forsterker som ikke lengre holder mål. Godt brukt, og loddet sammen på Grunnkurs Elektro. Funker som juling til høyttalere som ikke er så kresne.

Jeg er på utkikk etter en dugelig forsterker. I prisklasse opp mot 9000. Det skal være stereo helst. Gjør ingenting om det er bruktvare, da man kan spare store summer på det.

Jeg hører på alt av musikk utenom piggtrådmetal. Serbisk folkerock, bulgarske sekkepiper, jodling, pop, electronica, hindi. Det meste altså.

Kjører i hovedsak all musikk fra pcen, asus 192khz hd-lydkort, DTS, masse rare Dolbyer (men de sier "less is more")og naturligvis lossless materiale. Leste litt om usb-DAC her en plass, kanskje noe å satse på å kjøre lyden digitalt?

Har også lest litt om varm lydgjengivelse og at det skal passe Daliene meget bra.

Marantz, duger det? Ser pene ut, i allefall om man skrur av lysdiodene

Noen som har noen gode tips til en som akkurat har satt foten innenfor AVens galehus?

Runar Stock

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nad c372 eller c375, fungerer bra nok til de høytallerene du har nå, ellers kan arcam a90 anbefales hvis du skal oppgradere til bedre høytallere siden. marantz kan også brukes kommer ann på hva slags lyd du liker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •