Kenwood KRF-V6300D Oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Kenwood KRF-V6300D Oppsett

Hei

Jeg lurer på om noen av dere kan fortelle meg hvordan jeg skal sette opp min Kenwood forsterker. Kjøpte den nylig og har ikke fått det til. Har lest manualen flere ganger men får ikke skikkelig lyd:cry:.

Får heller ikke til banan pluggene. De står støpt på forsterkern:S. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få de av heller .

Jeg høres kanskje ut som en Noob, men har søgt på google også men ikke fått noe svar.

Jeg vil så gjerne begynne å bruke den nye forsterkeren ikke sitte igjen med den gamle.

Specsa på Forsterkeren er :

5-Kanals forsterker
    HDMI Switching med 2 innganger/1 utgang
    Straight Decode Mode
    High Quality Music avspilling i Pure Audio Mode
    Audio Delay (LipSync)manuelt justerbart 0-300 msek.
    Active EQ
    Easy Setup Funksjon
    Dolby Digital EX, DTS-ES
    Maks Surround utgangseffekt: 5 x 130 Watt
    Maks Stereo utgangseffekt: 2 x 130 Watt
    6-16Ohm
    245w strømforsyning.

Jeg får så dårlig lyd på den :S

TRENGE HJELP!

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forumet til slikt.
    Men for å svare på spørsmålet. Hvilke høyttalere har du og hvilken kilde bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjører en 12"x2 boombox og 2 pioneer front høytalere som er tatt ifra et 5.1 surroung anlegg. + 1 center ifra pioneer fra samme anlegg. eg bruker 2x1.5mm i andre biltema høytaler ledninger.

12"x2 er på 800w og 4ohm, pioneerene er på 100w hver og 6ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt og bygge en tre veis høytaler ut av de to 12", for tenkte litt på om det kunne ligge i høytalerene at lyden er så dårlig. Men eg kjører akuratt di samme høytalerene nå og får godt med bass og god diskant så det kan ikkje ligge i det.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har du problemet. Kjøp deg et par billige høyttalere.
    Dynavoice F-6 Black

Disse gir ganske mye ytelse for pengene og er en relativt bra match til receiveren din. Watt har lite å si, for en "100w" høyttalere kan spiller bedre enn en "300w" høyttaler. Watt er bare en måleenhet og sier ingenting om kvalitet etc. Men forsterkeren din er heller ikke verdens kraftigste. Den 240w fra strømnettet. Så kan du fjerne ca halvparten av dette da det går opp ivarmen så tar du det resterende effekten og deler likt på kanalene. Da finner du raskt ut at forsterkeren ikke har 100w i alle kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men jeg lurer på for alle andre slike forsterkere har rundt den same strømforsyningen. Men jeg lurer også hvordan jeg skal få på loudness på forsterkeren. Den har ikke noen egen knapp til det.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforsyningen er vist en dyr komponent og her er det penger å sparte ved velge en liten. Minn effektforsterker fra Cambride Audio på 2x65w/8ohm kontuerlig har strømforsyning på 400w....

"loudness" er et utrykk der du øker bass og diskanten. Så du får følelsen av det blir høyere. Loudness krever også mer av forsterkereren. Kansje det er derfor det er få surroundforsterkere med denne funksjonen. De låter best når bass og diskant er på null.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vi kan egentlig si at den forsterkeren jeg har kjøpt er en dritt forsterker? Fikk den for 2250 med frakt. Trudde dette var en god forsterker med alle mulighetene etc. Er den ikke god? Har du noen tips til forsterker? Surround til rundt 2000 lappen? Men denne forsterkeren har loudness eller det står ihvertfall det på displayet. Det lyser ikkke men er der.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en dritt forsterker. rett over to tusen så gir den sikkert masse glede. Men det er ikke en forsterker til å drive tolvtommere. (det er det får receivere som er lagt for) Men du kan kjøpe deg et par Dynavoice som jeg har linket til, så kan du kjøpe en evnt sub vis du mangler fylde. Men har du 14 dagers angre rett (internett kjøp) så går det ann at du sender den i retur og kjøpe noe som er bedre, slik at behøvet for å oppgradere melder seg raskt.

Harman/Kardon AVR255 Surroundreceiver | Soundgarden
    Det er en veldig bra forsterker. En bekjent av meg driver sine Klipsch RF-82, veldig bra. Samtidig så er lyden herlig.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok sjelden man ser gode recievere til under 5000kr desverre... Se på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle svar

Jeg har nå brukt den gamle forsterkeren til å kjøre di 2 12", som tips det er boombox som egentlig skal brukes i bil. Kjører den som bass, men får litt diskant igjennom den også. Det funker bra nå egentlig. Kjører surround forsterkeren som diskant nå. Men vurderer å angre på den og kjøpe ny.

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle svar

Jeg har nå brukt den gamle forsterkeren til å kjøre di 2 12", som tips det er boombox som egentlig skal brukes i bil. Kjører den som bass, men får litt diskant igjennom den også. Det funker bra nå egentlig. Kjører surround forsterkeren som diskant nå. Men vurderer å angre på den og kjøpe ny.

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte en slik receiver i vinter. Den står i kjellerstua med projector og høyttalere fra Patos Basic-serien. Det var en del fomling med innstillingene før lyden satt som den skulle. Litt for mange lydmodus å velge mellom, syns jeg. Blant annet arena, stadium, teater, etc.

Sliter litt med å skjønne denne watt-problematikken. Alle sier jo at man ikke kan få mer ut enn man sender inn. Så hvordan kan en receiver som trekker 245 watt fra nettet være oppgitt på 2x130 watt i stereo-effekt? Nå har jeg spekulert så lenge på dette at jeg vurderer å kjøpe et apparat som måler hvor mye receiveren egentlig henter fra nettet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UllForEver
    Hei, jeg kjøpte en slik receiver i vinter. Den står i kjellerstua med projector og høyttalere fra Patos Basic-serien. Det var en del fomling med innstillingene før lyden satt som den skulle. Litt for mange lydmodus å velge mellom, syns jeg. Blant annet arena, stadium, teater, etc.

Sliter litt med å skjønne denne watt-problematikken. Alle sier jo at man ikke kan få mer ut enn man sender inn. Så hvordan kan en receiver som trekker 245 watt fra nettet være oppgitt på 2x130 watt i stereo-effekt? Nå har jeg spekulert så lenge på dette at jeg vurderer å kjøpe et apparat som måler hvor mye receiveren egentlig henter fra nettet.
    De wattene som forsterkeren er oppgitt til å levere ut har ingen sammenheng med wattene den er oppgitt til å dra fra lysnettet. Forbruket er målt ved bare et visst pådrag og ikke ved full pupp som en kanskje skulle tro.

Det sier mer om forsterkeren om den er oppgitt til f.eks. 5x130 watt med alle kanaler i drift i forhold til en som er oppgitt til 5x130watt med to kanaler i drift. Sistnevnte er faktisk det som er mest vanlig selv om det er "juksewatt".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Forbruket er målt ved bare et visst pådrag og ikke ved full pupp som en kanskje skulle tro.
    Aha! Ikke rart man blir forrvirret! Fort gjort å tenke at når det står Maks Stereo utgangseffekt: 2 x 130 Watt så snakker produsenten om full pupp på volumet. Men dette gjør det jo enda litt vanskeligere å si om en forsterker er STOR nok til høyttalerne. Jeg har tenkt at denne receiveren er altfor liten til de store Patos-høyttalerne ettersom den bare drar 245 watt.

Er det da "riktigere" å se på hvor mange watt forsterkeren leverer ut enn hvor mye den får inn?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UllForEver
    Aha! Ikke rart man blir forrvirret! Fort gjort å tenke at når det står Maks Stereo utgangseffekt: 2 x 130 Watt så snakker produsenten om full pupp på volumet. Men dette gjør det jo enda litt vanskeligere å si om en forsterker er STOR nok til høyttalerne. Jeg har tenkt at denne receiveren er altfor liten til de store Patos-høyttalerne ettersom den bare drar 245 watt.

Er det da "riktigere" å se på hvor mange watt forsterkeren leverer ut enn hvor mye den får inn?
    Maks utgangseffekt er det forsterkeren gir på full pupp, men det som står angående hvor mye strømforsyningen drar fra nettet er misvisende. Husk at det er kondensatorene som gir strøm til utgangene som fôrer høyttalerne. Strømforsyningens jobb er å fylle på kondensatorene.

Som en generell regel så er alltid større bedre. En stor forsterker på "tomgang" spiller finere enn en liten forsterker på full pupp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at Kenwood'en ikke er så ille, selv om mange ikke har tro på at de leverer gode hifi-produkter. Har tenkte mer enn èn gang at jeg heller skulle valgt en Onkyo hos Komplett, men i likhet med Kenwood så har jeg heller aldri sett en Onkyo-receiver.

I forhold til prisen (litt over to tusen) leverer Kenwood iallfall varene i kjellerstua. Jeg har koblet på den TV, projector, DVD-spiller, Rikspakken, PC og PS2.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenkte deg ogsa. Men har funnet en pioneer forsterker som ser bra ut: Komplett.no - Pioneer VSX-818V-K Surround Reciever er denne bra? Virket god ut ifrorhold til alle spesifikasjonene. noen andre forslag til forsterkere og høytalere rund 2000-2500 klassen?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner Pioneer VSX-818V-K Surround Reciever hos Komplett - men uten pris. Derimot har Elprice den til kr 3.695,- ser det ut som. Men da med 5x110W. Da syns jeg Kenwood til kr 2.100,- er et mye bedre kjøp.

Begge disse receiverene faller gjennom hvis man et ute etter den gode kvaliteten. Etter det jeg har sett og lest må man opp i ca kr 5.000,- for å få en receiver som leverer varene i alle situasjoner.

Qartz123: Sammen med en kamerat holdt jeg på i flere kvelder før jeg klart å stille inn lyden skikkelig. Vi bladde rundt og rundt gjennom menyene, helt til det løsnet. Jeg kjører fem krevende Patos-høyttalere på Kenwood og er veldig fornøyd i forhold til prisen!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice har en 917 modell. Denne ser relativt bra ut. Den mangler evnt preout til effektforsterkere, men det har verken kenwooden eller den andre pioneeren som er nevnt her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •