Rørlyd, Transistorlyd og klasse D. - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 3050
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Litt synd å gå glipp av det som er av interessant info her, men å moderere hele tråden må jo ta en hel dag, så det er kanskje enklest å bare stenge tråden.
    enig der. tråden var veldig interessant helt til den sporet fullstendig av for noen dager siden!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hadde jeg ikke vært deltaker i diskusjonen hadde jeg brukt min moderatorrettighet flittig i denne tråden. Om man leser gjennom denne tråden tror jeg alle skjønner at vi må ha en regel som sier at moderatorer som deltar aktivt i tråder må betraktes som inhabile. Jeg håper også at de andre moderatorene som ikke deltar i diskusjonen modererer hardt hele tråden. Ikke spar noen personrettede kommentarer. Problemet er at når personhentydningene kommer så tett som i denne tråden så er det en meget tidkrevende jobb. Jeg stengte den forrige tråden, og hadde jeg ikke deltatt i denne selv hadde jeg kommet med advarsel og påfølgende stenging for lenge siden. Er det ingen som vet hva folkeskikk og høflighet vil si lenger? Både Kjell B, Snickers-is, HåkonN og Lovemusikk har trampet over strekene for høflighet og saklighet flere ganger. Selv har jeg flere ganger også forsøkt å bruke samme argumentasjonsteknikk som andre i tråden bruker, og ser at heller ikke jeg blir moderert når jeg tramper over. Den nøytrale leser får selv gjøre seg opp en mening om hvem som er verst av meg, Kjell B, Snickers-is, HåkonN, Lovemusikk og andre i denne tråden.

Moderer gjerne dette innlegget, men få med resten av tråden også. Dette innlegget er mest av alt et spark til moderatorene her på forumet. Jeg KUNNE tatt dette på "moderator-kammerset", men jeg ser jo at mange etterlyser moderatorenes aktive arbeid i denne tråden. Det er nå på tide å ta grep. Denne tråden er et utmerket utgangspunkt for å statuere eksempler. Jeg klarer ikke å moderere den nøytralt, til det er jeg for dypt inne i debatten. Her kreves en moderator med baller.

Ja, jeg er litt sint nå, for dersom slike tråder som dette får lov å leve umoderert så lenge som denne har, så sender det foruroligende signaler til forumtrollene som bare mer og mer vil ta seg til rette, noe som gradvis vil forsure hele kulturen på AVforum. Betrakt det som et åpent brev til alle moderatorer. Jeg ber om at noen rapporterer dette innlegget til moderator. Jeg kan dessverre ikke rapportere meg selv.

:evil:
    Enig.. skal slutte å svare på tåpelige ting.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd å gå glipp av det som er av interessant info her, men å moderere hele tråden må jo ta en hel dag, så det er kanskje enklest å bare stenge tråden.
    Det er mulig det er litt interessant info her, men generelt er det vel mest munnhuggeri og usakligheter. Det meste av det som er av sakligheter er forsøk på å rydde opp i usakligheter. Det er grenser for hvor lenge ti vise kan og gidder å svare en dåre.

( )

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo skrevet mye interessant her da, så er det noen som gidder å sile ut den verste 'støyen' så syntes jeg det hadde vært til det beste. trist å bare stenge tråden. men ser at det er jo endel arbeid.. grove arbeidshansker på?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt mer fokus for forumets regelverk hadde vært på sin plass? jeg brukte tre-fire minutter nå men kunne faktisk ikke finne de...

Hvor finner man disse?
    --
    Thorbjørn

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er når noen tråkker over streken, og det ikke blir moderert sporenstraks så begynner diskusjonen å trekke i feil retning, og etter hvert hopper folk ned i skyttergravene og tar igjen med samme mynt.

Jeg startet tråden med å fokusere på det tekniske, og Kjell var raskt ute med spydigheter og OT. Jeg modererte det, og det var selvfølgelig ikke riktig fremgangsmåte. Etter det var det vel enkelte som tolket den episoden som at det var fritt frem. Jeg må vel innrømme at jeg har blitt så provosert av enkelte utsagn at jeg også har tråkket over streken. Hadde egentlig håp om at det skulle komme noe interessant og lærerikt ut av tråden (noe det til tider også har gjort), og derfor er det ekstra irriterende og provoserende at enkeltpersoner gjør sitt ytterste for å sparke andre ned i skyttergravene.

Synd at nulltolleranse/lav takhøyde og hard moderering ser ut til å være eneste virkemiddel.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hadde jeg ikke vært deltaker i diskusjonen hadde jeg brukt min moderatorrettighet flittig i denne tråden. Om man leser gjennom denne tråden tror jeg alle skjønner at vi må ha en regel som sier at moderatorer som deltar aktivt i tråder må betraktes som inhabile. Jeg håper også at de andre moderatorene som ikke deltar i diskusjonen modererer hardt hele tråden. Ikke spar noen personrettede kommentarer. Problemet er at når personhentydningene kommer så tett som i denne tråden så er det en meget tidkrevende jobb. Jeg stengte den forrige tråden, og hadde jeg ikke deltatt i denne selv hadde jeg kommet med advarsel og påfølgende stenging for lenge siden. Er det ingen som vet hva folkeskikk og høflighet vil si lenger? Både Kjell B, Snickers-is, HåkonN og Lovemusikk har trampet over strekene for høflighet og saklighet flere ganger. Selv har jeg flere ganger også forsøkt å bruke samme argumentasjonsteknikk som andre i tråden bruker, og ser at heller ikke jeg blir moderert når jeg tramper over. Den nøytrale leser får selv gjøre seg opp en mening om hvem som er verst av meg, Kjell B, Snickers-is, HåkonN, Lovemusikk og andre i denne tråden.

Moderer gjerne dette innlegget, men få med resten av tråden også. Dette innlegget er mest av alt et spark til moderatorene her på forumet. Jeg KUNNE tatt dette på "moderator-kammerset", men jeg ser jo at mange etterlyser moderatorenes aktive arbeid i denne tråden. Det er nå på tide å ta grep. Denne tråden er et utmerket utgangspunkt for å statuere eksempler. Jeg klarer ikke å moderere den nøytralt, til det er jeg for dypt inne i debatten. Her kreves en moderator med baller.

Ja, jeg er litt sint nå, for dersom slike tråder som dette får lov å leve umoderert så lenge som denne har, så sender det foruroligende signaler til forumtrollene som bare mer og mer vil ta seg til rette, noe som gradvis vil forsure hele kulturen på AVforum. Betrakt det som et åpent brev til alle moderatorer. Jeg ber om at noen rapporterer dette innlegget til moderator. Jeg kan dessverre ikke rapportere meg selv.

:evil:
    Jeg har satt meg ned nå og lest igjenom de siste 20 sidene i denne tråden. Jeg har sett det har vært flere som har meldt denne tråden tidligere for dens meget upassende og meget dårlige språkbruk mellom enkelt brukere.

Jeg synes dere som voksne og ( etter de jeg kjenner ) meget oppegående persone kan ta å legge "stritsøksa" litt ned og heller diskutere saken kontra det å bare drive med så og si personhets.

Jeg ser dere er meget aktive og raske ute med motsvar i tråden så dere kan jo komme med deres synspunkter her og nå, vis ikke går jeg inn og starter på første side i tråden og moderer ned alt som gjelder upassende språkbruk mellom brukere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Synd at nulltolleranse/lav takhøyde og hard moderering ser ut til å være eneste virkemiddel.
    Jeg for min del synes nulltoleranse burde være påkrevet når man diskuterer emner der det erfaringmessig svært lett blir opphetet. Dette gjelder typisk:

* analog vs digital-diskusjoner,
    * subwoofer vs ikke-subwoofer-diskusjoner,
    * vinyl vs CD-diskusjoner,
    * vintage vs nytt-diskusjoner,
    * klassikeren hørbarhet av kabelforskjeller-diskusjoner,
    * rør vs solid state vs klasse D-diskusjoner,
    * snake oil-diskusjoner (altså om remedier som har påstått hørbare, men ikke-dokumenterbare effekter på lyden),
    * objektivitet vs subjektivitet-diskusjoner (ofte kjennetegnet av diskusjoner omkring ABX-tester)

... samt kombinasjoner av disse.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg ser dere er meget aktive og raske ute med motsvar i tråden så dere kan jo komme med deres synspunkter her og nå, vis ikke går jeg inn og starter på første side i tråden og moderer ned alt som gjelder upassende språkbruk mellom brukere.
    Jippi!

Spar ingen, heller ikke undertegnede, dersom streken trampes over.

Har du tid, så skriv gjerne ned eksempler på hvilke utsagn du modererer (gjerne anonymisert) og samle dem i en posting for oss moderatorer i vårt delforum her på AVforum. Slik kan vi etterhvert sette en standard for hvor grensen går gjennom presedens.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også holdt et våkent øye med denne tråden. Generelt vil jeg si at mye av tråden faktisk er både lærerik og interessant. Dernest kommer "under beltestedet" spark, svært ofte i anledninger der det ikke er nødvendig. Problemet er egentlig i og for seg ikke disse "sleivsparkene", for de kan en altså RAPPORTERE inn, så tar vi affære (vi kan ikke forventes å følge opp alle de tusen innleggene som legges ut hver hver dag, vi må rett og slett ha litt hjelp av folk ved at en benytter rapporteringsfunksjonen...).

Det som IKKE må forekomme - og det er her mange feiler - er å SVARE på sleivsparkene med samme mynt. Da drar en - som en beskriver her - debatten ned i skyttergraven - og kaos er faktum.

Foreslår derfor at en fra nå av RAPPORTERER innlegg som bør modereres. Dette tar vi da til etteretning.

I så måte vil jeg understreke at:

1. Det ER lov å argumentere på et "provoserende" vis såfremt en forholder seg teknisk. Det ER lov å være kildekritisk, og det er også lov å "prøve seg" på tankerekker innenfor debatten som ikke nødvendigvis er 100% gjennomtenkt (for så å kanskje moderere seg selv når en innser at en kan ha tatt feil...).

2. Det som imidlertid IKKE er lov, og som vi skal få moderert sporenstreks, er f.eks. "Dine kunnskaper i matte er dårlige" (ja, Kjell, her henviser jeg til ett av dine innlegg).

SÅ - la oss forholde diskusjonene på et SAKLIG nivå - INGEN negativ personkarakteristikk er tillatt.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All honnør til deg om du orker ta den jobben - enig med roffe at her er det bare å sette i gang!
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...flott om du tar en gjennomgang BEF, men oppfordringen til folk om å faktisk RAPPORTERE inn innlegg som går over streken består i alle tilfelle, det er eneste måte vi moderatorer kan klare å gjøre en effektiv jobb her inne nå som trafikken er såpass høy som den er...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt meg ned nå og lest igjenom de siste 20 sidene i denne tråden. Jeg har sett det har vært flere som har meldt denne tråden tidligere for dens meget upassende og meget dårlige språkbruk mellom enkelt brukere.

Jeg synes dere som voksne og ( etter de jeg kjenner ) meget oppegående persone kan ta å legge "stritsøksa" litt ned og heller diskutere saken kontra det å bare drive med så og si personhets.

Jeg hadde satt stor pris på om du tok det du klarer/får tid til (begynn gjerne fra siste side for å få tråden på spor igjen så fort som mulig). En stor majoritet av innleggene kan sikkert slettes fullstendig (inkludert noen av mine).

OT-diskusjoner om innbrenning av høyttalere osv. kan også fjernes.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...flott om du tar en gjennomgang BEF, men oppfordringen til folk om å faktisk RAPPORTERE inn innlegg som går over streken består i alle tilfelle, det er eneste måte vi moderatorer kan klare å gjøre en effektiv jobb her inne nå som trafikken er såpass høy som den er...
    Setter i gang med å rapportere fra start nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Det som imidlertid IKKE er lov, og som vi skal få moderert sporenstreks, er f.eks. "Dine kunnskaper i matte er dårlige" (ja, Kjell, her henviser jeg til ett av dine innlegg).

Denne type personhets (altså det med matte o.lign) står vanligvis Snickers-is og HåkonN for. Jeg er derfor overrasket over at jeg trekkes frem som eksempel her. Det forsterker inntrykket av at visse personer er beskyttet her inne, og da betakker jeg meg for å delta.

Får vel ellers si at jeg har vært tålmodig som aldri før, men denne tråden gir meg ingenting. Skulle det dukke opp mer info for de sidene av saken jeg interesserer meg for, så blir det postet i en egen tråd.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du presenterer "grupperinger" som helt åpenbart henviser til forummedlemmer (ingeniører, ingeniørvenner osv) bør det betraktes på lik linje med når du nevner navn.

Det å insinuere at noen har en agenda, er en idiot eller liknende bør også betraktes på lik linje med å si det rett ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ditt innlegg ble benyttet som et eksempel fordi det var det jeg kom på i farta, Kjell. Vi skal selvsagt gå gjennom alle innlegg og moderere ved behov...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ditt innlegg ble benyttet som et eksempel fordi det var det jeg kom på i farta, Kjell. Vi skal selvsagt gå gjennom alle innlegg og moderere ved behov...

Det er greit, sammen med min kommentar.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Les kommentarene ovenfor av Snickers-is - de sier mye.

Har ikke noe behov for at noe skal slå mer positivt ut for meg her på AV-forum - jeg er meget fornøyd med den responsen jeg får på mine innlegg og fra den "tause majoritet". Synes det går kjempefint !
    "tause majoritet", hva med de som ikke er tause, hva med de som er tause og ikke er enige med deg(regner med at det er 95-5 mot dine uttalelser og 4 som er nøytrale)
    De du debaterer mot har i motsetning til deg aldri hevdet at "rør i rør" er ubrukelig på noen måte, derimot med riktig matching er det svært bra, som gode transistor forsterkere og klasse D forsterkere.

De lange kjedelige og uhyre ensidige (ensrettede) pseudo-tekniske monologene fra Snickers-is og til dels HåkonN er jo ikke så interessante for folk som søker god lyd - synd vi ikke får andre inn her i debatten.
    De argumenterer mot dine udokumenterte påstander og dokumenterer samt at en av de jobber med det du så ensporet har som hobby....
    Jeg har ikke hørt på anleggene til de du nevner, men når folk har anlegg til prisen av en enebolig i Østerdalen, evt en bedre Ny-bil så kan det hende at det kommer bra lyd ut av fischer-anleggene deres.

Det vil alltid være en (evig ?) kamp mellom markedskreftene og ærlig hifi-teknikk - som denne tråden viser godt - og det er også med å slå positivt ut for mitt "budskap".
    Jeg er økonom og markedskreftene er det som finansierer utviklingen, det tekniske er det di "ubrukelige ingeniørene" som står for, det vil altid være et kompromiss mellom kost og kvalitet, men noe som produseres i 100.000stk får vesentlig lavere ftk(faste totale kostnader(utvikling)) én noe som produseres i 1000 eksemplarer( er ftk 100mill vil det være 1000,- og 100.000,- på overnevnte produksjon) Dette vil påvirke sluttprisen mye og ergo vil kost ikke bestandig være "riktig" i forhold til sluttpris for kunden................

Ellers har jeg da besøk av og til, og besøker andre hifi-venner rundt om i landet - så merker jeg en seriøs interesse - så er det alltid spennende å utveksle erfaringer.
    Bare de er enige med deg??? Du har jo isolert deg fra alle som er mer frisinnet én deg og har sansen for transistor baserte forsterkere!!!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Med klasse D får man ofte en anelse mindre nivå ved Fb. Plasserer man om høyttalerne vil det i de fleste tilfeller falle på plass, og bytte tilbake til den opprinnelige forsterkeren vil medføre at man får for mye i bunnen og ingen opplevd kontroll.

Med litt for lite bass vil de føles blodfattig, udynamisk, livløst. Man får følelsen av å måtte spille litt høyere.
    Dette var interessant. Er litt usikker på om jeg følge tankegangen helt i mål her, spesiellt når gjelder hvordan man kan rette på at forsterkeren har bedre kontroll pga dempningsfaktor.

Høytaler plassering har vel mest med spredningen fra høytaleren og rommets respons pga løpetider og bølgelender ved de forskjellige frekvensene. Vil ikke de stående bølgene med max og min områder være plassert på de eksakt samme stedene i rommet hvis man går fra en forsterker med god til dårlig dempningfaktor?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 94 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •